וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח ביציבות

שלי אפלברג

22.1.2012 / 16:56

מחזור מסחר זעום של 722 מיליון שקל הותיר את מדדי הבורסה התל אביבית ברמה דומה לרמה בה החל המסחר. ת"א 25 ירד ב-0.02% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.16%

שבוע המסחר בתל אביב נסגר בירידות קלות במחזור מסחר זעום של 722 מיליון שקל. זאת לאחר פתיחה חיובית, על רקע העליות בוול סטריט בשבוע האחרון וטיוטת התחזית של הקרן האירופית הכוללת את הורדת תחזית הצמיחה העולמית בשנת 2012.

ת"א 25 נסגר בירידה מזערית של 0.02% על רמת 1136.43 הנקודות. ת"א 100 נסגר בירידה של 0.16% על רמת 1030.53 הנקודות; מדד הבנקים הצליח לסגור את היום בעלייה של 0.4%; מדד הנדל"ן סגר בירידה של 0.5%; מדד הגז והנפט התחזק ב-0.4%, מדדי התל בונד נסחרו בירידות כאשר החזקות ביותר רשם מדד תל בונד 40 עם ירידה של כ-0.4%. מדד התל בונד השקלי נסגר ללא שינוי ניכר עם נטייה לירידות.

תשואת המק"מ הממוצעת הינה 2.54% והתשואה הממוצעת בגילונים הינה 2.86%. בגליל, התשואה היא 0.71% לטווח בינוני של 3-6 שנים, ובגליל ארוך התשואה הינה 2.19%.

בבית ההשקעות מיטב צופים כי הריבית במשק לחודש פברואר שאמורה להתפרסם מחר תיוותר ברמה של 2.75%. בסקירתו של רון איכל, כלכלן ואסטרטג ראשי במיטב, נכתב כי "גם הפעם, ההחלטה בפניה עומדים בבנק ישראל לגבי גובה הריבית אינה פשוטה. מחד, למדינות רבות באירופה קוצצה רמת הדירוג. מנגד, השווקים הפיננסים והפעילות בארה"ב ואף בישראל (המדד המשולב ממשיך לעלות) רושמים מגמות חיוביות".

על אף מגמת העלייה בשווקים מתחילת השנה, כלכלני הבנקים מוצאים מקום להזהיר את המשקיעים כי אנו עדיין צפויים לראות ירידות. כלכלני הפועלים טוענים כי המדדים בתל אביב ימשיכו במגמת הירידה ארוכת הטווח, למרות העליות האחרונות. לדבריהם, מדד מנהלי הרכש לחודש דצמבר מצביע על המשך מגמת הירידה שחלה בחודשים האחרונים, כאשר מרבית סעיפי המדד נמצאים מתחת לרמת ה-50 נקודות - רמתם הנמוכה מאז 2009.

גם במחלקת המחקר בבנק אגוד מציינים כי השווקים נמצאים במצב רגיש למרות העלייה. "רמת אי הוודאות עדיין גבוהה יחסית וחשופה לתנודתיות בהמשך", מסבירים בבנק, וממליצים על רכיב מנייתי בתיק, שינוע בין 15% ל-36% ,עם העדפה להשקעה בחו"ל, בתמהיל של 60% חו"ל ו-40% ישראל.

בורסות וול סטריט סגרו את שבוע המסחר בעליות, על רקע הדו"חות הרבעוניים המעודדים של של ענקיות הטכנולוגיה יבמ , מיקרוסופט ואינטל . עם זאת, מדד הנאסד"ק נסגר בירידות קלות, בעקבות תוצאות כספיות מאכזבות של ענקית האינטרנט גוגל . בסיכום שבועי השלימו המדדים עלייה שבועית שלישית ברציפות.

מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.8% בדרכו לעלייה שבועית של 2.4%; מדד S&P 500 עלה ב-0.1% ונסגר בשיא של שישה חודשים, בדרכו לעלייה שבועית של 2%; מדד נאסד"ק איבד 0.1% אך עלה בסיכום שבועי ב-2.8%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% לרמה של 2.03% - רמתה הגבוהה ביותר השנה. בסיכום שבועי זינקה התשואה ב-0.18% ומחקה בכך את הנפילה שרשמה בשבוע הקודם.

התפתחויות באירופה

האיחוד האירופי קבע כללי תקציב מחמירים ונכנע לכמה מדרישות הבנק המרכזי של אירופה, לפי הטיוטה האחרונה של אמנת התקציב האירופית. לפי הטיוטה, החל מ-1 במארס 2013, חבילות חילוץ יינתנו רק למדינות שיחתמו על האמנה התקציבית החדשה.

האמנה תדרוש "מנגנון תיקון" מרכזי, שיופעל אוטומטית במקרה של סטייה משמעותית מיעדי הגירעון. שרי האוצר של האיחוד האירופי ידונו ביום שני במנגנון, המעניק לבית הדין האירופי סמכות לקנוס מדינות שאינן עומדות בכללי התקציב.

מוקד התעניינות נוסף הוא טיוטת התחזית של קרן המטבע הבינ"ל (IMF), הכוללת הורדה של תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית. "המתחים הגוברים בגוש היורו מאיימים על ההתאוששות העולמית", נכתב בטיוטת התחזית, האמורה להתפרסם רשמית בשבוע הבא. הקרן הורידה את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית ל-3.3% - לעומת התחזית הקודמת מספטמבר, שצפתה צמיחה של 4% בתמ"ג העולמי.

מניות במרכז המסחר

טאואר זינקה ב-4.7% במחזור של 5.4 מיליון שקל. אלביט הדמיה עלתה ב-3.5%, ביוליין עם זינוק של 9.6%.

אלעד קנדה דיווחה כי בכוונתה לחלק דיוודנד בסך של כ-75 מיליון שקל, בדרך של החזר הון לבעלי מניות החברה.

חברת האם של סולקון, מרתון השקעות המחזיקה ב-60% ממניותיה, זינקה על רקע הודעתה כי היא מנהלת משא ומתן עם קרן פורטיסימו קפיטל למכירת כל החזקותיה בסולקון. מרתון השקעות רכשה את השליטה בחברה לפי שווי של כ-130 מיליון שקל בשנת 2007 תמורת 88 מיליון שקל, ומתכננת מכירה לפי שווי של כ-210 מיליון שקל לחברה.

מניית חברת שטראוס נסחרת על רקע הידיעה כי שטראוס קפה חתמה על הסכם לחמש שנים להפעלת חברת Viva, שעוסקת בייצור קפה נמס מיובש בהקפאה באמצעות מפעל בגרמניה שבבעלותה, וקיבלה אופציה להפעלתה לשלוש שנים נוספות. שטראוס קיבלה אופציה לרכישת החברה לפי שווי של 53 מיליון יורו.

ניירות הערך של חברת ליברטי יועברו לרשימת השימור עקב אי עמידת בכללי השימור של הבורסה.

גזית גלוב תבצע הנפקה פרטית של אג"ח ד' לגופים מוסדיים בכ-135 מיליון שקל, ובנוסף תנפיק אופציה על אג"ח יא' בכ-164 מיליון שקל.

מניית סלקום נסחרה על רקע אזהרת הרווח הראשונה בתולדותיה, לפיה החברה צפויה לרווח נקי של 130-120 מיליון שקל - לעומת תחזיות האנליסטים לרווח נקי של 190 מיליון שקל, לפני השפעות הפרשה לתביעה ייצוגית. בהכללת ההפרשה, הנתון יכול לרדת ל-70-80 מיליון שקל.

קבוצת אי.די.בי נסחרה על רקע המשך המשא ומתן למכירת השליטה בכלל תעשיות לקבוצת VIOLA. ביום שישי הודיעה אי.די.בי כי "הצדדים טרם הגיעו להסכמות ביחס לעסקה וכי אין כל וודאות בקשר עם ביצועה".אי.די.בי אחזקות זינקה ב11% . כור עם עליה של 4.2%.

טבע נסחרה על רקע הידיעה כי סוכנות התרופות האירופית (EMA) הודיעה כי החלה בבדיקת רמת הבטיחות של גליניה, התרופה לטרשת נפוצה של חברת נוברטיס השווייצית אשר מתחרה בקופקסון - תרופת הדגל של טבע הישראלית - בעקבות 11 מקרי מוות של מטופלים בתרופה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully