וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון: "הסכמנו עם האוצר על הפחתת מכסי מזון"

אורה קורן

23.1.2012 / 11:56

למרות הסיכום, אמר שר התמ"ת שלום שמחון כי לא הושגה הסכמה על משך הזמן בו יורדו המכסים על מוצרי מזון. "הוא לא יהיה ארוך ממשך הזמן של מוצרי התעשיה"

שר התמ"ת, שלום שמחון אמר היום, כי הגיע בלילה להסכמה עם משרד האוצר על הפחתת מכסים בתחום המזון. עם זאת, טרם הוחלט על משך הזמן בו יורדו המכסים. "ישבנו בלילה וסיכמנו את הורדת המכסים במזון. הוויכוח הוא על משך הזמן. הוא לא יהיה ארוך ממשך הזמן של מוצרי התעשיה, לא יותר מאצבעות כף יד אחת", אמר שמחון בפגישה עם עתונאים. לדבריו, תהיה הפחתת מכסים על שורה ארוכה של מוצרי מזון. פחות מחמש שנים.

שמחון הוסיף, כי יגביר את שיתוף הפעולה בין רשות ההגבליחם, המועצה לצרכנות, הרשות לסחר הוגן ואגף המחקר הכלכלי במשרד התמ"ת בהשראת ה-FTC האמריקאית. הרשות האמריקאית מאגדת מבנית את רשות ההגבלים והרשות לסחר הוגן, אולם שמחון הדגיש, כי בארץ הן יישארו עצמאיות. לדבריו, יפעל גם לחיזוק המועצה לצרכנות והוצאתה משליטת הממשלה.

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי העומד בראש ועדת המזון הפועלת למעלה מחצי שנה אמר, כי "במסגרת הועדה אנחנו מנסים לפעול להעצמת כוחו של הצרכן. נדון בזה תוך שבוע-שניים. המטרה להגיש המלצות לפרק צרכני בפברואר. לא נמתין לדוח הסופי".

לדבריו, מייד אחרי זה תטפל הוועדה בחסמים רגולטורים בהם יבוא, בין היתר, יבוא מקביל. יהיו דיונים שמנכ"ל משרד הבריאות יצורף להם כשחקן מרכזי.

"אני מקווה להשלים במרץ את פרק התחרותיות, בו אנחנו בוחנים את השוק עם הרשות להגבלים עסקיים ועם חברת יעוץ שמלווה את הועדה", אמר קדמי. לדבריו, "מדובר בחקיקה שעלולה לעבור בצורה לא פשוטה בכנסת. נפעל בצורה אגרסיבית מאוד. אני מניח, שנמליץ להיכנס לפלנוגרמות של רשתות שיווק וזה לא פשוט".

קדמי הוסיף, כי אם המדינה תחליט עבור רשת איך תסדר מדפים, מה לשים ואיפה - זה התערבות לא פשוטה אבל אם הוועדה תתרשם שזה יפתור כשל שוק לטובת צרכנים ויצרנים קטנים - תפעל גם בתחום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully