וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגייסים בחו"ל: ישראל מנפיקה אג"ח דולרית

אורן פרוינד

23.1.2012 / 14:59

לאחר שבספטמבר הועלה דירוג האשראי של ישראל הודיע משרד האוצר על כוונה לגייס הון באמצעות אג"חים דולריים ל-10 שנים. זו ההנפקה הדולרית הראשונה של ישראל מאז 2009

אגף החשב הכללי במשרד האוצר מנצל את העלאת דירוג האשראי לישראל בספטמבר האחרון, ובתוך כך הודיע היום על כוונה לגייס מיליארד דולר בשווקים הגלובליים באמצעות אגרות חוב דולריות ל-10 שנים.

"קיבלנו פידבקים חיוביים מחו"ל ולהערכתינו זה הטיימינג הנכון להנפקה, לאור העובדה כי מדינות אירופה סובלות מהורדות דירוג ולאחר העלאת דירוג האשראי שלנו בספטמבר האחרון" אמר גורם בכיר במשרד האוצר.

זוהי ההנפקה הראשונה של מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים במטבע הדולר מאז מרץ 2009, אז ביצעה המדינה הנפקה דולרית בסכום של 1.5 מיליארד דולר. ההנפקה האחרונה שביצעה מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים במטבע יורו היתה בסכום של 1.5 מיליארד יורו והתבצעה במארס 2010.

מדינת ישראל מבצעת כדרך קבע אחת לשנה הנפקה של אגרות חוב במט"ח. מטרת המהלך היא לאפשר למשקיעים נקודת ייחוס (Bench Mark) להשקעות ארוכות טווח במט"ח וכמו כן לצמצם את הגירעון בתקציב הממשלה.

הבנקים שנבחרו לשמש כחתמים הינם ברקליס קפיטל, גולדמן סאקס ו-UBS . מדינת ישראל מדורגת A1/A+/A על ידי Fitch/S&P/Moody's עם תחזית דירוג יציבה לאחר שבספטמבר 2011 עלה דירוג המדינה על ידי S&P.

  • עוד באותו נושא:
  • אג"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully