וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הכרזת הריבית: המסחר באחד העם נסגר בירידות

אורן פרוינד

23.1.2012 / 16:58

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל על רקע הציפיה להודעת בנק ישראל על הריבית לחודש פברואר. מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.3% ואילו ת"א 100 ירד ב-0.4%

המסחר בת"א נחתם בירידות מתונות, במחזור מסחר זעום של 957 מיליון שקל, בהמתנה להחלטת הריבית לחודש פברואר שתתפרסם הערב על ידי בנק ישראל. הזירה האירופית תמשיך להשפיע על המסחר, כששרי האוצר של גוש היורו ייפגשו היום לסבב נוסף של שיחות - בתקווה לסלול את השלב הבא בחילוצה של יוון.

ת"א 25 נחתם בירידה מתונה של 0.3% לרמה של 1,132 נקודות; ת"א 100 איבד 0.4% מערכו ונחתם ברמה של 1,026 נקודות; ת"א בנקים, שהצליח לסגור אתמול בעלייה של 0.4%, עלה היום ב-0.1%, ונדל"ן 15 השיל 0.2%. מניית מלאנוקס איבדה 3.4% במחזור של 12.5 מיליון שקל.

הערב יחודש המסחר בוול סטריט, לאחר שבשישי האחרון ננעלו השווקים במגמה חיובית בעיקרה, על רקע דו"חות רבעוניים מעודדים של ענקיות הטכנולוגיה יבמ, מיקרוסופט ואינטל. מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.8% בדרכו לעלייה שבועית של 2.4%, S&P 500 עלה ב-0.1% ונסגר בשיא של שישה חודשים בדרכו לעלייה שבועית של 2% ומדד נאסד"ק איבד ביום שישי 0.1%, אך עלה בסיכום שבועי ב-2.8%.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אפסילון , ציין הבוקר "כי השוק מחכה לטריגר הבא שעשוי להגיע מהסדר החוב של יוון, או מאירוע פוליטי כזה או אחר". לגבי הריבית לחודש פברואר, אמר אזולאי כי "על פי נתוני הצמיחה הנוכחיים במשק, להערכתי הריבית לא תרד עכשיו וגם לא בסוף השנה. אם הנתונים יימשכו כך, אני לא פוסל גם מצב של העלאת ריבית", אמר.

ציפיות הריבית: ללא שינוי

מרבית החזאים במשק מעריכים כי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל תחליט הערב, כמו לפני חודש, לא לשנות את ריבית הבסיס במשק בפברואר, ולהשאירה ברמה של 2.75%. חלק מהאנליסטים סבורים כי הוועדה תחליט להוריד את הריבית בפברואר ב-0.25% - לרמה של 2.5%. כל החזאים הבכירים, בבנקים המסחריים ובחברות הייעוץ הכלכליות, סבורים כי בסוף 2012 הריבית במשק תהיה נמוכה מרמתה כיום. רובם צופים כי הריבית בסוף השנה תהיה 2.25%.

בנק ישראל הפתיע את השוק בהחלטת הריבית האחרונה. בעוד שמרבית החזאים ציפו להורדת ריבית נוספת, החליטה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש ינואר באותה ברמה של 2.75% זה החודש השלישי ברציפות. יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון סבורים שזה מה שיקרה גם בהחלטת הריבית לחודש פברואר.

סבב שיחות נוסף באירופה

היום ייפגשו שרי האוצר של גוש היורו לסבב נוסף של שיחות, בתקווה להגיע עם נושיה הפרטיים של יוון להסכם שיפחית את עול חובותיה ויסלול את הדרך לשלב הבא בחילוצה. בנוסף, צפויים השרים להגיע להסכם לגבי אמנת התקציב האירופית, שתאלץ מדינות להגביל גירעונות ותטיל עונשים על מדינות לא ממושמעות. לפי טיוטת האמנה, אשר הוחמרה בהתאם לדרישות הבנק המרכזי של אירופה, מדינות שלא יחתמו עליה לא יקבלו חבילות חילוץ.

ממשלת יוון ניהלה בסוף השבוע מגעים עם הנושים הפרטיים לגבי תנאי התספורת אשר נחוצה על מנת שתקבל את המשך החילוץ ותימנע מחדלות פירעון. ואולם נציגי הנושים הפרטיים עזבו אתמול את אתונה מבלי להגיע להסכם עם יוון. גורמים מקורבים למגעים אמרו כי במסגרת ההסכם המתגבש צפויים בעלי האג"ח להסכים להפחתת 70% מחובות יוון והחלפת האג"ח שבידיהם באג"ח חדשות.

במהלך השבוע הקרוב יתקיימו כמה מכרזי אג"ח של מדינות בגוש היורו, אשר יוסיפו לבחון את אמון המשקיעים. גרמניה תנפיק אג"ח ל-30 שנה ביום רביעי, וביום חמישי תנסה איטליה לגייס 5 מיליארד יורו בהנפקה.

מניות במרכז

שבוע לאחר שגייסה החברה הבת א. דורי 27 מיליון שקל בהנפקת זכויות, הבוקר דיווחה החברה האם, גזית גלוב , הנשלטת על ידי חיים כצמן ודורי סגל (73.8%), על הקצאה פרטית של איגרות חוב מסדרה ד' בהיקף כולל של 164 מיליון שקל. בנוסף, היקצתה החברה לרוכשים 1.3 מיליון כתבי אופציה המירים לאג"ח י"א של החברה ללא תמורה.

היענות זניחה להצעת הרכש שהגיש בעל השליטה בסקיילקס , אילן בן דב, למניות החברה: רק 0.023% מבעלי המניות הסכימו למכור מניותיהם לבן דב - בסך הכל 6,431 מניות. זאת לאחר שהוגשה הצעה כוללת לרכישת 2.68% מהמניות (750 אלף מניות). מי שהסכימה למכור את מניותיה היתה כלל פיננסים בטוחה, שתקבל 17 שקל תמורת כל מניה או 110 אלף שקל בסך הכול.

חברת האחזקות אמפל אמריקן בבעלות יוסי מימן הודיעה אמש (א') באופן רשמי כי לא תעמוד בתשלומי הקרן הקרובים למחזקי האג"ח שלה, אולם את תשלומי הריבית לסדרות א' ב' ו-ג' תמשיך לשלם כמתוכנן.

מידרוג אישרה ביום חמישי האחרון מחדש את דירוג A3 באופק יציב ל-11 סדרות אג"ח של אלבר , ששווין הכולל בספרי החברה עומד נכון לסוף ספטמבר על 1.2 מיליארד שקל, רובן מובטחות על ידי ציי הרכב של החברה.

שבוע לפני מועד האסיפה לאישור הסדר החוב של קמן אחזקות עם מחזיקי האג"ח מסדרה ג', דרשו אתמול בעלי האג"ח לשפר את תנאי ההסדר, ואיימו בדחייתו, במידה שלא תיענה החברה לבקשותיהם. מחזיקי האג"ח פנו להנהלת החברה בבקשה להאריך בשנה את מועד מימוש כתבי האופציה שהוצעו להם במסגרת ההסדר - מיוני 2012 ליוני 2013.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully