וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הוריד את הריבית ל-2.5%

רם עוזרי

23.1.2012 / 17:35

בניגוד לההערכות המוקדמות החליטה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל להוריד את הריבית הבסיסית במשק ב-0.25%. בחודש שעבר השאיר הבנק את הריבית על כנה

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להוריד את הריבית בחודש ינואר ל-2.5%. זאת לאחר שבחודשיים האחרונים היתה הריבית ברמה של 2.75% ובחודשיים קודם לכן היתה ברמה של 3%. ההחלטה התקבלה בניגוד לציפיות רוב הכלכלנים, שהעריכו שעל רקע השיפור במצב הגלובלי, ובעיקר בטיפול במשבר החובות באירופה, הבנק ימתין עם הורדת הריבית. על פי הערכת חטיבת המחקר של בנק ישראל צפויה לנו עוד הורדת ריבית אחת עד סוף השנה.

ההחלטה להוריד את הריבית נתמכת על ידי כל התנאים המקרו כלכליים: רמת האינפלציה האפסית שנרשמה בחודש דצמבר, שסגרה את שנת 2012 ברמת אינפלציה מתונה יחסית של 2.1%; ההתקררות בשוק הנדל"ן, שסימני הבועה בו הדאיגו את בנק ישראל והיו סיבה לא להוריד את הריבית; והאפשרות להחרפת המשבר באירופה והסיכוי הגבוהה לשנת מיתון ביבשת. כל אלה תמכו בהורדת ריבית וימשיכו לתמוך בה גם בעתיד הקרוב.

מה שגרם לחלק מהכלכלנים להעריך שהבנק ימתין עם הורדת הריבית הוא בעיקר השיפור בתנאי ההלוואה של מדינות אירופה שהושפעה מהתערבות אגרסיבית יותר של הבנק המרכזי. בבנק ישראל ציינו בעבר כי רמת הריבית כיום היא כבר נמוכה, כך שניתן להמתין עם הורדות ריבית נוספות ולשמור תחמושת למקרה של אירועים דרמטיים בכלכלה העולמית או המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully