וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה: ישראל גייסה 1.5 מיליארד דולר באג"חים

24.1.2012 / 9:19

ישראל הנפיקה אג"ח דולרי לטווח של 10.5 שנים בתשואה לפדיון של 4.115%. שטייניץ: "הריבית הנמוכה אי פעם בהנפקה דולרית - הבעת אמון במדינת ישראל"

הנפקה מוצלחת למדינת ישראל: משרד האוצר השלים אמש בניו יורק הנפקה מוצלחת של אג"ח דולרי. האיגרת הונפקה לטווח של 10.5 שנים, בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, בתשואה לפדיון של 4.115% - עלות הגיוס הנמוכה ביותר ששילמה מדינת ישראל בהנפקה דולרית.

הביקושים בהנפקה הסתכמו בכ-5.8 מיליארד דולר - כמעט פי 4 מהסכום שהונפק. באגף החשב הכללי תיכננו לגייס מיליארד דולר, אולם לאור הביקושים הערים והמחיר האטרקטיבי, הוחלט להרחיב את גודל ההנפקה ל-1.5 מיליארד דולר.

כ-87% מההנפקה הוקצו למשקיעים זרים והיתר למשקיעים ישראלים. הביקושים התקבלו מ-307 משקיעים ב-22 מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה, איטליה, גרמניה, שווייץ, ספרד, פורטוגל, הולנד, לוכסמבורג, בלגיה ואוסטריה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי "הגיוס המוצלח עם הריבית הנמוכה אי פעם בהנפקה דולרית וביקוש גבוה של פי 4, בולט במיוחד על רקע משבר החובות באירופה ומהווה הבעת אמון ברורה בכלכלת ישראל".

החשבת הכללית במשרד האוצר, רו"ח מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הוסיפה כי "הביקושים הגבוהים שהוזרמו מצד גופים זרים לאג"ח של ממשלת ישראל מלמדים על האטרקטיביות של המשק הישראלי בעיני המשקיעים ועל הנגישות הגבוהה של ממשלת ישראל לשווקי ההון הבינלאומיים".

  • עוד באותו נושא:
  • אג"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully