וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לאי.די.בי: די פארם נופלת עקב הפסקת ניסוי

יורם גביזון

24.1.2012 / 11:43

הניסוי הקליני בשלב השלישי והמכריע בתרופה b99-DP של די פארם הופסק ומניית החברה נופלת. מדובר במכה לאי. די. בי המנהלת בימים אלה משא ומתן למכירת כלל תעשיות

חברת די פארם שמפתחת תרופה לטיפול בשבץ איסכמי (שבץ שנובע מאי הספקת דם למוח), ספגה מכה אנושה לאחר שוועדת ההיגוי של הניסוי הקליני בשלב השלישי והמכריע בתרופה b99-DP הורתה לחברה לעצור את גיוס החולים לניסוי. בעקבות זאת, מתרסקת מניית די פארם ומניות כלל ביוטכנולוגיה כלל תעשיות צונחות.

התרסקותה של המניה למחיר של 3 שקלים שמה, ככל הנראה, קץ לתקוותיה של החברה לגייס 47 מיליון דולר במימוש אופציות עד לפברואר 2012. מחיר המימוש של האופציות שהונפקו באוגוסט 2009 הוא 4.56 דולרים, כלומר 17.2 שקל.

ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת ועדת הניטור של נתוני ובטיחות הניסוי שלא מצאה שלניסוי סיכויי הצלחה מספקים. ההודעה נמסרה בעקבות דו"ח הביניים של הניסוי שכלל את 350 החולים הראשונים שהשתתפו בניסוי וסיימו את תקופת המעקב

די פארם שהחלה את המסחר בשווי של 237 מיליון שקל נמצאית בשליטת כלל ביוטכנולוגיה (47.4%) ומנוהלת על ידי ד"ר אלכס קוזאק. החברה השקיעה 70 מיליון דולר בניסוי ב-b99-DP שככל הנראה ירדו לטימיון.

כשלונה של די פארם הוא מכה לחברת כלל ביוטכנולוגיה ולקבוצת אי.די.בי שמנהלת מו"מ עם קבוצת ויולה למכירת השליטה בכלל תעשיות שכן כלל ביוטכנולוגיה היא אחת מהחזקותיה החשובות של כלל תעשיות .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully