וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר על תנאי לאיש העסקים אלי ארוך

שני מזרחי

24.1.2012 / 11:59

שחקן המעו"ף אלי ארוך הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של זיוף, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט. בעבר נפסל כתב האישום בשל אי כשירותו לעמוד לדין והוגש מחדש

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, גזר הבוקר (ג') שנת מאסר על תנאי וקנס בסכום של 50 אלף שקל על שחקן המעו"ף, אלי ארוך. ארוך הודה והורשע בכתב אישום מתוקן שהוגש נגדו בעבירות של זיוף, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט. הודאתו של ארוך בכתב אישום מתוקן הגיעה לאחר שלפני כשנתיים נמחק כתב האישום נגדו בשל אי כשירותו לעמוד לדין והוא הוגש פעם נוספת בחודש מאי שנה שעברה.

"הם מצפצפים על החוק ומתעמרים בי ובאמא"

בחודש דצמבר 2008, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אשום נגד אלי ארוך ודוד שילוח שמרכזו החלטת הבורר, שופט העליון, יעקב מלץ ז"ל, שפסק בשנת 2006 כי על חברת כלל פיננסים לשלם לארוך 95 מיליון שקל בשל אי ביצוע פעולות קנייה ומכירה במועד. מלץ פסק כי כלל לא ביצעה הוראות סחר של ארוך באופציות מעו"ף.

לפי כתב האישום שהוגש, בחודש אוקטובר 1999 פנה ארוך לסניף תל אביב של חברת אילנות בטוחה וביקש לבדוק התקשרות עם החברה שבסופה פתח חשבון בנק בחברה על שם אמו עם ייפוי כוח לטובתו. לפי כתב האישום, נהג ארוך להעביר מדי יום הוראות קנייה ומכירה שייבוצעו עבורו בחשבונותיו ובסופו של יום היה מקבל בפקס מהחברה את הנתונים לגבי מצב החשבונות.

בסוף חודש אוקטובר, בתום המסחר בבורסה התברר כי חשבונותיו של ארוך מצויים בחריגת בטחונות. ויניב דניאל, מבצע מול לקוחות במחלקת המעו"ף בחברה, הודיע על כך לארוך וציין כי צריך לפעול מיידית. למחרת היום הגיע ארוך למשרדי החברה וניתנה לו אפשרות להציע פתרונות לבעיה. משלא הצליח לספק פתרונות נאמר לו כי החברה עצמה תפעל לפי שיקול דעתה לסגירת החריגה בחשבונות וארוך התבקש לעזוב את משרדי החברה.

בעקבות כך, פנה ארוך למשטרה, לרשות לניירות ערך ולעו"ד ואף נהג להפגין מול משרדי החברה. בשל הפגנותיו, פנתה החברה בחודש אפריל 2000 לבית המשפט בבקשה לקבל צו מניעה נגד ארוך. במסגרת הדיון, הסכימו הצדדים כי העניין יועבר לבורר וישמע בפני השופט מלץ.

לפי כתב האישום, עם פרוץ הסכסוך, פנה ארוך לשילוח, שהיה מובטל באותה התקופה, וקשר עמו קשר כדי לזייף מסמכים ולקבל במרמה פסק בורר. ארוך, לפי כתב האישום הבטיח לשילוח כי אם יזכה בבוררות מול כלל פיננסים ישלם לו מחצית מהסכום בתמורה.

השניים, לפי כתב האישום, ערכו שינויים באחד המוצגים שהגישו לבית המשפט וחתמו באמצעות חותמת מזויפת. כמו כן נטען בכתב האישום, כי ארוך זייף טבלאות שכללו הוראות פעולה לביצוע בחשבון כדי להוכיח שהפסיד כספים כתוצאה מאי ביצוע פעולות מסוימות.

בחודש יולי 2000 הגיש ארוך, במסגרת הליכי הבוררות, כתב תביעה נגד החברה בסכום של 50 מיליון שקל. שנה, לאחר מכן ולאחר הליך גילוי מסמכים והחלפת ייצוגו של ארוך, הוא הגיש כתב תביעה מתוקן על סכום של 100 מיליון שקל נגד החברה.
בחודש פברואר 2006, פסק השופט מלץ כאמור כי על החברה לשלם לארוך 95 מיליון שקל. אולם, לפי כתב האישום, ארוך התכחש להבטחותיו לתגמל את שילוח שפנה למשרד עו"ד רם כספי, על מנת שייצג אותו בהליכים לביטול פסק בורר תוך שהוא שוטח את גרסתו. לפי האישום, בתמורה לתצהיר, שמפליל לכאורה את ארוך, קיבל שילוח התחייבות כספית בסכום של 21 מיליון שקל המוחזקים בנאמנות - אם יתבטל פסק הבורר או שהצדדים יגיעו לפרשה.

במהלך ההליכים לביטול פסק הבורר, התברר כי במסגרת הליכי הבוררות, נהגו ארוך ושילוח לשלוח לבורר מכתבים בהם שטחו את טענותיהם ופרטים נוספים. בין היתר, בחודש דצמבר 2001 שלח ארוך מכתב מודפס לבורר המעדכן את הבורר לגבי הסדרת ייצוגו על ידי עו"ד. ארוך, סיים את מכתבו ב"פגיעתם האנושה של הנתבעת והעומדים בראשה, בי ובמשפחתי, מהווה עבורנו מכה קשה מכל הבחינות, אותן, בטוחני, רק כבודו יוכל לאמוד ולהעריך מהחומר שבידינו".

בהזדמנות אחרת, לפי כתב האישום, שלח ארוך מכתב בכתב יד לבורר, שם פירט לגבי הליכים משפטיים המתנהלים נגדו וסיים: "אין חוק ואין סדר - הם מצפצפים על כל חוק ועושים ומתעמרים בי ובאמא כראות עיניהם. דבר זה קשה מנשוא, אנא ייעץ לי מה עלי לעשות?? איני יכול לשאת עוד את הדברים הללו".

במסגרת ההליכים לביטול פסק הבורר, שהתנהלו מול השופט יהודה זפט, ניסה ארוך, לפי כתב האישום, לשבש את ההליכים. מהאישום עולה כי בחודש מאי 2006 הגישה החברה בקשה לזימון עדים שאישר השופט זפט, ביניהם הבורר מלץ. בעקבות אישור עדותו של השופט מלץ, שלח ארוך, לפי כתב האישום מכתב לבורר, שם פירט את גירסתו ביחס לטענות החברה. בנוסף, פרט ארוך במכתבו את ביקוריו בבית השופט מלץ.

בנוסף, כתב ארוך: "תראה מה כלל פיננסים עושה לי, עוד הם יכניסו אותי שוב לכלא במסמכים בודדים שאין להם שום ערך לפי העיתונות לפי העיתונות אני מבין ודוד שילוח שהיתל בי 6 שנים תמימות כשה תמים ואני בנאיביות האמנתי בו וגם אתה אדוני. קשה לי עד רצון להתאבד".

לבסוף, בפברואר 2009 התפשר ארוך על סכום פיצוי של 9.2 מיליון בתמורה לכך שכלל משכה את הבקשה לביטול פסק הבורר. כמה חודשים קודם לכן, אושפז ארוך בשל ניסיון התאבדות.

ביטול ההליכים וחידושם

בחודש יולי 2009 התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית מהפסיכיאטר המחוזי, לפיה ארוך אינו כשיר לעמוד לדין. בעקבות חוות הדעת, קבע השופט חאלד כבוב, שדן בכתב האישום נגד ארוך ושילוח, כי כתב האישום נגד ארוך ימחק וכי הפרקליטות תוכל להגישו מחדש במידה שיחול שינוי במצבו הנפשי של ארוך.

שילוח, שהמשפט נגדו המשיך להתנהל, הודה והורשע בכתב אישום מתוקן בעבירות מרמה ונדון למאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל.

במהלך שנת 2010 התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית נוספת לפיה ארוך כשיר לעמוד לדין כיום. בעקבות כך, בחודש מאי שנה שעברה, הגישה עו"ד רותי שביט מפרקליטות מחוז תל אביב, את כתב האישום נגד ארוך בשנית.

  • עוד באותו נושא:
  • אלי ארוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully