וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה משכה את אחד העם לירידות שערים

ואדים סבידרסקי

24.1.2012 / 16:54

שרי האוצר של גוש היורו דחו אתמול הצעה של בעלי האג"ח הפרטיים של יוון להסדר החוב והבורסות באירופה ובתל אביב הגיבו בירידות. ת"א 25 ירד ב-0.85% ות"א 100 ירד ב-1%

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל היום בירידות שערים, בהתאם למגמה השלילית באירופה, לאחר ששרי האוצר של גוש היורו דחו אתמול הצעה של בעלי האג"ח הפרטיים של יוון להסדר החוב, בטענה כי אינה מספקת. זאת, בשעה שיוון מתקרבת צעד נוסף לחדלות פירעון.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.85%, מדד ת"א 100 איבד 1%, מדד מניות הבנקים נחלש ב-1% ומדד מניות הנדל"ן החסיר 0.8%. בשוק הסולידי, מחירי אג"ח ממשלה שקליות עלו בכ-0.1% בלבד על אף הורדת הריבית מפתיעה.

חברת די פארם , המוחזקת בידי כלל ביוטכנולוגיה מקבוצת אי.די.בי ספגה מכה אנושה, לאחר שוועדת ההיגוי של הניסוי הקליני בשלב השלישי והמכריע בתרופת b99-DP הורתה לעצור את גיוס החולים לניסוי.

בעקבות זאת, מתרסקת מניית די פארם וגם מניות כלל ביוטכנולוגיה וכלל תעשיות . ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת ועדת הניטור של נתוני ובטיחות הניסוי, שלא מצאה לו סיכויי הצלחה מספקים. ההודעה נמסרה בעקבות דו"ח הביניים של הניסוי.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש ביציבות על רקע ההמתנה להתפתחויות באירופה והטלת סנקציות על איראן. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1% לרמה של 12,708 נקודות. מדד S&P 500 התחזק ב-0.05% לרמת 1,316 נקודות ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.1% ונסגר ברמה של 2,784 נקודות. בזירת המקרו האמריקאית, לא צפויים פרסומי נתונים מהותיים היום.

במהלך השבוע הקרוב יתקיימו כמה מכרזי אג"ח של מדינות בגוש היורו, אשר יוסיפו לבחון את אמון המשקיעים. גרמניה תנפיק אג"ח ל-30 שנה ביום רביעי, וביום חמישי תנסה איטליה לגייס 5 מיליארד יורו בהנפקה.

בזירת המקרו המקומית, החליטה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל להוריד את הריבית לחודש פברואר ל-2.5%, זאת לאחר שבחודשיים האחרונים היתה הריבית ברמה של 2.75%, ובניגוד לציפיות רוב הכלכלנים, שהעריכו כי על רקע השיפור במצב הגלובלי, ובעיקר בטיפול במשבר החובות באירופה, הבנק ימתין עם הורדת הריבית. על פי הערכת חטיבת המחקר של בנק ישראל, צפויה למשק עוד הורדת ריבית אחת עד סוף השנה.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות: "מרבית הסיכויים שהפחתת הריבית אתמול היתה האחרונה למשך זמן רב. בנימוקיו להפחתת הריבית, מדגיש הנגיד את החשש מפני השפעת המשבר באירופה על המשק המקומי. אלא שאירופה דווקא מראה סימני התייצבות שבאה לידי ביטוי בירידה בתשואות האג"ח של המדינות הבעייתיות ובביקושים נאים להנפקותיהן. במידה שאירופה לא תשוב להידרדר וארה"ב תמשיך לספק נתונים טובים, הנימוק 'הגלובלי' להפחתת ריבית בעתיד הקרוב לא יהיה רלוונטי. מעבר לכך, המשק הישראלי, על אף ששיעורי הצמיחה שלו ירדו, עדיין יציב מאוד ורחוק ממשבר דוגמת 2008, ולכן לא נראה שיש צורך במדיניות מוניטרית מרחיבה".

מניות במרכז

קבוצת ויולה, בראשות שלמה דברת, הראל בית און ויונתן קולבר, העמידה בפני קבוצת אי.די.בי , הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, כמה תנאים מהותיים, שבלעדיהם אין בכוונתה להשלים את מכירת השליטה בחברה הבת, כלל תעשיות (40%). ויולה דורשת להפחית בכ-10% את השווי שלפיו תתבצע העסקה. ויולה מוכנה להשלים את העסקה לפי שווי של 3.4 מיליארד שקל (ולא לפי שווי של כ-3.8 מיליארד שקל) לפי הדרישה הראשונית.

בעל השליטה באלביט הדמיה , מוטי זיסר, מנהל בימים אלה מגעים עם משקיע לגיבוש עסקה שבה ירכוש המשקיע את האג"חים של אלביט הדמיה בהיקף של מאות מיליוני שקלים. המשקיע מתגורר בישראל ובחו"ל ועוסק בין השאר בנדל"ן. אם אכן העסקה תצא לפועל, היא תוריד את הלחץ על התשואות שבהן נסחרות כיום האג"ח של אלביט ושל פלאזה סנטרס (תשואות זבל של עד 18%).

חברת סיליקום הדואלית, יצרנית כרטיסי התקשורת שבשליטת זהר זיסאפל (22%), חתמה אתמול את המסחר בוול סטריט בעלייה של כ-1% במנייתה בתגובה לדו"חותיה הכספיים, אותם פירסמה אתמול בצהריים. החברה הציגה גידול בהכנסות ושיפור ברווח בסיכום הרבעון האחרון של 2011 בפרט ובסיכום השנתי בכלל. בחברה ציינו כי התוצאות השנתיות מהוות שיא בהכנסות ובמדדי הרווחיות, וכן שמכירות החברה הוכפלו מאז שנת 2009.

ספקית רשתות התקשורת 4G בפס רחב אלחוטי, אלווריון , הדואלית, מפרסמת עסקה ראשונה של חברת ווייביון אשר אותה רכשה תמורת סכום של כ-30 מיליון דולר בנובמבר אשתקד. רשת התקשורת תכסה את וואג'אדוגו, עיר הבירה של בורקינה-פאסו, באמצעות תחנות הבסיס של וויביון, ותספק תקשורת עבור כל האזורים העירוניים לרבות אזורי מסחר ועסקים, מתחמי חינוך, בתי מלון ואזורי מגורים נבחרים.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA אישר לחברת אולטרה שייפ , המפתחת מכשור להרזיה, להתחיל בביצוע הניסוי קליני לקראת הגשת בקשה לאישור שיווק בארה"ב, על פי פרוטוקול המתוקן, לפיו דרשה להאריך מעקב אחרי חולים ב-3 חודשים נוספים.

לפי כך, עידכנה החברה את תחזית העמידה בזמנים וכעת מעריכה כי תוצאות הניסוי יוגשו ל-FDA ברבעון האחרון של השנה וכי האישור לשיווק צפוי להתקבל במהלך הרבעון הראשון של 2013, במידה ולא תידרשנה להתאמות או הליכים נוספים.

פריגו נתבעה בסוף השבוע בבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי על הפרת פטנט על ידי חברת Meda. התביעה הוגשה לאחר שפריגו ושותפתה חברת Impax הגישו בקשה לאשר את השווק של גרסה גנרית של הספריי Astepro, שניתן דרך האף, ומיועד לטיפול בסימפטומים באף כתוצאה מאלרגיה עונתית או מזיהומים סביבתיים. פריגו הגישה את הבקשה לאישור שיווק התרופה על פי סעיף 4 לחק הץ' ווקסמן, שמקנה בלעדיות של שישה חודשים בשיווק הגרסה הגנרית לחברה הראשונה, שתערער בהצלחה על תוקפו של הפטנט המגן עליה

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully