וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הסדר חוב בין דלק נדל"ן לבעלי האג"ח

מיכאל רוכוורגר

24.1.2012 / 17:22

בסוף החודש תסתיים תקופת הביניים להגעה להסדר חובה של דלק נדל"ן לבעלי האג"ח בהיקף של 2.2 מיליארד שקל. לפי ההסדר המסתמן, יקח על עצמו תשובה התחייבויות של כמיליארד שקל

פחות משבוע (עד ה-31 בינואר 2011) לפני תום מועד תקופת הביניים להגעה להסדר חוב כולל של כ-2.2 מיליארד שקל שחייבת חברת דלק נדל"ן לבעלי האג"ח, כל האפשרויות ממשיכות להיות פתוחות והצדדים משיכים לשחק במשחק פוקר מתוך כוונה לראות מי יהיה הראשון שימצמץ.

עם זאת נראה כי באוויר מתחיל להסתמן מתווה של הסדר שעליו דנים הצדדים בחדרים סגורים. כפי שמסתמן, ההצעה מדברת על כך שתשובה יתרום לטובת ההסדר חבילה שהוא לוקח על עצמו בהיקף של כמיליארד שקל. החבילה תורכב מהזרמה של כ-250-300 מיליון שקל במזומן פרוס על פני כמה שנים, התחייבות לרכוש מידי בעלי האג"ח כ-50% מדלק נדל"ן לפי שווי של כ- 500 מיליון שקל, כלומר הזרמה נוספת של כ-250 מיליון שקל ובנוסף לכך מתן בטחונות וערבויות של כ-500 מיליון שקל לטובת 2 סדרות אג"ח החדשות שיורכבו. כמו כן יינתנו בטחונות באמצעות שעבוד מניות החופשיות של קבוצת דלק שברשות תשובה.

כלומר מדובר בהסדר המגלם מנגנוני הגנה שונים לבעלי האג"ח שעשויים בסופו של דבר לספוג תספורת הנמוכה מ-50%, שכן מדובר בסכומים גבוהים בהרבה מאלה שעליהם דיבר תשובה בהתחלה של כ-250 מיליון שקל.

עם זאת עדיין אין הסכמות סופיות ולא ברור כיצד נציגויות של שלושת הסדרות יסכימו ביניהם על חלוקת החבילה. כך שנכון להיום כל אפשרות שעולה על סדר היום כמו: הגעה למתווה מוסכם בין שלושת הנציגויות של בעלי האג"ח (סדרה כ"ה הקצרה שדלק נדל"ן חייבת לה כ- 600 מיליון שקל, סדרה ה' הארוכה של כ- 1.4 מיליארד שקל וסדרה ד') לבין החברה והבעלים תשובה, או לחלופין שבעלי האג"ח יחלו בהליכי פירוק או שדלק נדל"ן תפנה לבית המשפט בבקשה לפתיחת הקפאת הליכים- זאת בכדי להתגונן מפני תביעות אפשריות מצד הנושים השונים.

שלושת הנציגויות של מחזיקי האג"ח קיימו במהלך התקופה האחרונה פגישות אינטנסיביות עם הנהלת החברה, שבמהלכן הוצגו מתווים כאלה או אחרים של הסדר חוב שהתבססו על פרמטרים הבאים בהתאם למתווה של פרופ' אמיר ברנע כמו: הזרמה של תשובה, גובה הביטחונות הנוספים שתשובה ייתן כמו מניות החופשיות של קבוצת דלק, נדל"ן פרטי ועוד, שיעור אחזקתו (אם בכלל ) בדלק נדל"ן לאחר ההסדר, היקף ומח"מ (משך חיים ממוצע) של 2 סדרות החדשות שיורכבו וכן על גובה החוב שיימחק ויומר למניות.

לאחר שלא הצליחו להגיע להבנות בימים האחרונים החליטו נציגויות של שלושת הסדרות לנסות ולהתאחד בכדי לגבש מתווה מוסכם על שלושתן ואז לבוא עם הצעה מגובשת לדלק נדל"ן ובעיקר לבעלים תשובה.לא ברור נכון להיום מה הסיכויים כי הנציגויות יצליחו להגיע להסכמות, שכן סדרה הקצרה כ"ה (שהיחידה שלא קיבלה בספטמבר 2011 תשלום קרן של כ- 300 מיליון שקל) בינתיים לא מוכנה להתגמש, בעוד שמחזיקי הסדרה הארוכה ה' סבורים כי גם אם לכ"ה אולי מגיעה עדיפות כלשהי בתשלומים היא לא אמורה להיות מהותית, שכן דה –פאקטו דלק נדל"ן מצויה במצב של חדלות פירעון ובמצב שכזה הזכויות של כל הנושים הלא מובטחים שוות.

דלק נדל"ן מצדה מאיימת כי היא תפנה לבית משפט ותבקש להפעיל הקפאת הליכים. "ברגע שהכדור עובר למגרש של בית משפט,כושר המיקוח של המוסדיים יורד, שכן הסכומים שתשובה הבטיח בעבר כבר לא בטוח שהוא ישלם ובכל רגע כזה גובר החשש כי גם את הנכסים הטובים של חברות הבנות של דלק נדל"ן בחו"ל הבנקים ינסו להשתלט עליהם – מה גם שבפירוק כנראה מחזיקי האג"ח יקבלו חבילה של לא יותר מ- 20- 30 אגורות".

"להבדיל מלבייב שהאמין באפריקה והיה מונף על מניות של חברה האם מורנד, תשובה רק מחפש את דרך המילוט מדלק נדל"ן, אבל הוא מבין שהוא לא יכול להסתדר בלי שוק ההון. מה שהוא עובר כיום זה תהליך נפשי של התפכחות שבסיומו הוא ישלם הרבה כסף ואם לא עסקיו ייפגעו קשות. הבעיה שחשבנו שתהליך הזה יקח לו פחות זמן, ובפועל זה לא קרה" סיפר מוסדי בכיר המחזיק באג"ח של דלק נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully