וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהמנכ"לים בעולם צופים: הכלכלה העולמית תידרדר ב-2012

רונית דומקה

24.1.2012 / 20:19

40% מהמנכ"לים צופים עלייה בהכנסות החברות שלהם בשנה הקרובה, לפי הסקר שערכה PwC העולמית לקראת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס

ביטחון בכלכלה העולמית עדיין לא התאושש, ומנכ"לים בחברות הגדולות בעולם חוששים כי מצב הכלכלה ימשיך להידרדר ב-2012, כך עולה מן הסקר השנתי שערכה PwC העולמית לקראת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ.

מחצית מהמנכ"לים של חברות גדולות ברחבי העולם מאמינים שמצב הכלכלה העולמית יידרדר ב-12 החודשים הקרובים. רק 15% מתוך 1,258 המנכ"לים שנשאלו היו אופטימים וצפו כי מצב הכלכלה העולמית ישתפר השנה.

למרות זאת, 40% מהמנכ"לים בטוחים לגבי תחזיות הצמיחה לחברות שלהם בשנה הקרובה, מה שמעיד כי הם מאמינים ביכולתם לנווט את החברות למרות האווירה הכלכלית הקשה ואי הוודאות. 40% מהמנכ"לים אמרו כי הם "בטוחים מאוד" בכך שהחברות שלהם ירשמו עלייה בהכנסות השנה, ירידה לעומת 48% בשנה שעברה, אך עלייה לעומת 31% שהשיבו כך ב-2010.

באופן לא מפתיע, הירידה החדה ביותר בביטחון היא בקרב מנכ"לים ממדינות מערב אירופה. רק רבע מהמנכ"לים באירופה אמרו כי הם בטוחים שהחברות שלהם ירשמו צמיחה בהכנסות, ירידה חדה לעומת 40% בשנה שעברה. מבין מדינות אסיה והפסיפיק, הירידה החדה ביותר נרשמה בסין. 51% מהמנכ"לים הביעו ביטחון רב בכך שהכנסות החברות שלהם יעלו, לעומת 72% בשנה שעברה. גם בהודו נרשמה ירידה בתחום זה.

הנושא שמדאיג ביותר את המנכ"לים הוא אי הוודאות לגבי צמיחת הכלכלה, גורם שאותו ציינו 80% מהם. גורם נוסף שציינו 64% הוא אי היציבות בשוקי ההון; 66% מודאגים לגבי תגובת הממשלות לגירעונות התקציביים ועול החובות; 58% הביעו דאגה מסוגיית התנודתיות בשערי החליפין ו-56% מודאגים מהידוק הרגולציה. 56% מהמנכ"לים הודו כי החברה שלהם נפגעה מבחינה פיננסית ממשבר החובות באירופה, ו-45% אמרו כי נקטו צעדים בתגובה לכך.

"ביטחון המנכ"לים בהחלט ירד, היות שהם מתמודדים עם הזעזועים שגרם המיתון", אמר דניס נלי, יו"ר PwC העולמית. "המנכ"לים מאוכזבים מהתנהלות הכלכלה העולמית ומקצב ההתאוששות. האופטימיות שנבנתה בזהירות מאז 2008 החלה לדעוך".

70% מהמנכ"לים מתכננים לשנות את האסטרטגיה שלהם ב-12 החודשים הקרובים, ו-66% אמרו כי בכוונתם לקצץ עלויות בשנה הקרובה. למרות ההאטה, חברות ממשיכות לגייס עובדים. יותר ממחצית מהמנכ"לים אמרו כי הגדילו את מצבת כוח האדם בחברה שלהם בשנה החולפת, ושיעור דומה של מנכ"לים אמרו כי הם צופים שהמומנטום בתחום הזה יימשך. עם זאת, 18% מהמנכ"לים אמרו כי בכוונתם לקצץ משרות בשנה הקרובה, ירידה לעומת 23% שאמרו כי קיצצו משרות בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully