וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה גררה את וול סטריט לירידה ראשונה זה 6 ימים

נמרוד הלפרן

24.1.2012 / 23:19

ביוליין נסקה ב-69%, מקדונלדס, ורייזון ו-TI ירדו בכ-2% עקב דו"חות; אלווריון עלתה על רקע חוזה ראשון של ווייביון. מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.1%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בראשונה זה שישה ימי מסחר לאחר שהמגעים בין שרי האוצר של גוש היורו לבין נושיה של יוון לגבי פתרון משבר החוב של המדינה, נקלעו למבוי סתום, ועל רקע דו"חות רבעוניים מאכזבים של חברות מקדונלד'ס, ורייזון וטקסס אינסטרומנטס.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%; מדד S&P 500 איבד 0.1% - לאחר שעלה ברציפות בחמישה ימי המסחר האחרונים, רצף העליות הממושך ביותר מאז דצמבר. מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 2.06%.

עונת הדו"חות בשיאה

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט נמצאת בעיצומה, ושלל חברות פירסמו היום את תוצאותיהן הכספיות. מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח נקי של 1.38 מיליארד דולר, או 1.33 דולר למניה, ברבעון הרביעי של השנה, גידול של 11% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 1.3 דולר למניה.

יצרנית מוצרי הטיפוח והתרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה על נפילה של 89% ברווחיה ברבעון הרביעי, בעקבות הוצאות חד פעמיות של 2.9 מיליארד דולר. במבט קדימה, העריכה החברה כי תרשום השנה רווח של 5.05-5.15 דולר למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח שנתי של 5.21 דולר למניה.

חברת הטלקום ורייזון דיווחה על מעבר להפסד של 2.02 מיליארד דולר ברבעון הרביעי בעקבות הפרשה גדולה הקשורה לתוכנית הפנסיה של עובדיה. הכנסות החברה צמחו ב-7.7% - מעט יותר מתחזיות האנליסטים.

ענקית הכימיקלים דופון דיווחה על רווח רבעוני גבוה מהצפוי הודות למכירות איתנות של מוצרים למגזר החקלאי אשר הצליחו לפצות על ירידה בנפח המכירות של שאר חטיבותיה.

יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר על מכירות רבעוניות גבוהות מהתחזיות, ומנכ"ל החברה ריץ' טמפלטון העריך כי תחתית השוק כבר מאחורי החברה. עוד במגזר הטכנולוגיה, צפויות לפרסם היום את דו"חותיהן הכספיים חברות אפל, יאהו ו-AMD.

משבר במגעים על יוון

שרי האוצר של גוש היורו דחו אתמול הצעה של בעלי האג"ח הפרטיים של יוון להסדר החוב בטענה כי היא אינה מספקת, בשעה שיוון מתקרבת צעד נוסף לחדלות פירעון. בפגישתם בבריסל אמרו השרים כי הם אינם מוכנים לקבל את דרישות בעלי האג"ח לריבית של 4% על האג"ח החדשות, ארוכות הטווח, שהם אמורים לקבל במסגרת ההסדר תמורת אחזקותיהם הקיימות באג"ח של יוון.

הבנקים ומוסדות אחרים המיוצגים על ידי המכון הפיננסי הבינלאומי (IIF) אמרו כי 4% היא הריבית המינימלית שהם מוכנים לקבל אם יסכימו למחוק 50% מאחזקותיהם. יוון אמרה כי היא אינה מוכנה לשלם ריבית של יותר מ-3.5%, ושרי האוצר של גוש היורו תמכו בעמדתה בפגישתם אתמול, עמדה שבה תומכת גם קרן המטבע הבינלאומית.

הסדר החוב של יוון נועד להפחית את עול חובותיה ב-100 מיליארד יורו (129 מיליארד דולר), מה שיצמצם את החוב שלה מ-160% מהתמ"ג כיום ל-120% ב-2020, רמה ששרי האוצר של גוש היורו סבורים כי תציב את יוון על מסלול התאוששות. ואולם המחלוקת בנוגע לריבית מעוררת חששות שמא יוון לא תצליח להגיע להסכם עם הנושים, הסכם אשר מהווה תנאי לקבלת השלב הבא בחבילת החילוץ הראשונה - מה שיביא אותה לחדלות פירעון בחודש מארס.

קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה העולמית

קרן המטבע הבינ"ל (IMF) הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית על רקע הערכות כי כלכלת אירופה תשקע במיתון וכי תירשם האטה בצמיחה של סין ובהודו. הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח השנה ב-3.3% וב-3.9% בשנת 2013, לעומת תחזית קודמת של הקרן מחודש ספטמבר לצמיחה של 4% ו-4.5% בהתאמה, מסרה הקרן.

גוש היורו עלול לשקוע ב"מיתון קל" השנה, ולרשום צמיחה שלילית של 0.5% לעומת תחזית קודמת של הקרן לצמיחה חיובית של 1.1%. הקרן הותירה ללא שינוי את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית ברמה של 1.8%.

"נרשמה הרעה ניכרת בתחזית לטווח הקצר", נכתב בעדכון שפירסמה הקרן לדו"ח התחזית הכלכלית העולמית. "מתחים גוברים בגוש היורו וסימני חולשה במקומות אחרים מאיימים על התאוששות הכלכלה העולמית".

הקרן צופה כי כלכלות מתעוררות בעולם ירשמו השנה צמיחה של 5.4%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 6.1%, עקב "הרעה בתנאים החיצוניים, כמו גם האטה בביקוש המקומי בכלכלות מתעוררות מרכזיות", נכתב בדו"ח. הקרן הורידה את תחזית הצמיחה של סין לשנה הנוכחית מ-9% ל-8.2%, ואת תחזית הצמיחה של הודו מ-7.5% ל-7%.

הצמיחה של הכלכלות המפותחות השנה תהיה בשיעור של 1.2% לעומת תחזית קודמת של 1.9%, מסרה קרן המטבע. כלכלת יפן צפויה לצמוח השנה ב-1.7% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.3%. באירופה, ההרעה בחריפה ביותר בתחזיות הקרן נרשמה ביחס לאיטליה וספרד. כלכלת איטליה לרשום השנה צמיחה שלילית של 2.2% לעומת תחזית קודמת של הקרן לצמיחה חיובית של 0.3%, ואילו כלכלת ספרד צפויה להתכווץ השנה ב-1.7% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.1%.

"הבנק המרכזי של אירופה צריך להמשיך להזרים נזילות ולהישאר מעורב לחלוטין ברכישות אג"ח כדי להבטיח את האמון ביורו", נאמר בדו"ח של קרן המטבע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ישראליות בוול סטריט

חברת ביוליין חתמה על הסכם רישוי בלעדי עם ג'נוסיינס הצרפתית, שמתמחה בפיתוח תרופות נגד מחלות ויראליות. על פי ההסכם, ביוליין תקבל מג'נוסיינס את זכויות הפיתוח והמסחור של התרופה BL-8020, שניתנת בבליעה לטיפול בדלקת כבד מסוג C. השוק העולמי לטיפול בדלקת כבד מסוג C נאמד ב-6.5 מיליארד דולר. המניה עולה ב-90% במסחר בוול סטריט.

אלווריון, ספקית רשתות התקשורת G4 בפס רחב אלחוטי, הודיעה על עסקה ראשונה של חברת ווייביון אשר אותה רכשה תמורת סכום של כ-30 מיליון דולר בנובמבר אשתקד. רשת התקשורת תכסה את וואג'אדוגו, עיר הבירה של בורקינה-פאסו, באמצעות תחנות הבסיס של וויביון, ותספק תקשורת עבור כל האזורים העירוניים לרבות אזורי מסחר ועסקים, מתחמי חינוך, בתי מלון ואזורי מגורים נבחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully