וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן: "עדיין אין הסכם על הסדר חוב"

אורן פרוינד

25.1.2012 / 12:10

אחרי שאתמול נחשף המתווה המסתמן של הסדר החוב בין דלק נדל"ן למחזיקי האג"ח הבהירה החברה כי ההסכם עדיין לא גובש. "בשלב זה אין ביכולת החברה להעריך אם וכיצד יסתיים המשא"

דלק נדל"ן , הנמצאת שלב אחד לקראת הסדר חוב מתגבש, דיווחה לפני זמן קצר לבורסה כי נכון לעכשיו, לא גובשו הסכמות עם נציגויות אגרות החוב והחברה ממשיכה בניהול המשא ומתן. "בשלב זה אין ביכולת החברה להעריך אם וכיצד יסתיים המשא ומתן", ציינה החברה.מניית החברה עולה ב-6.5% ואילו אגרת חוב מסדרה כ"ה (הקצרה) רושמת עליות שערים של 2.7%, עדיין עם "תשואת זבל" של 338%.

אתמול נחשף ב-TheMarker כי מסתמן מתווה של הסדר, עליו דנים הצדדים בחדרים סגורים. לפי ההצעה, תשובה יתרום לטובת ההסדר חבילה שהוא לוקח על עצמו בהיקף של כמיליארד שקל.

החבילה תורכב מהזרמה של כ-250-300 מיליון שקל במזומן על פני כמה שנים, והתחייבות לרכוש מידי בעלי האג"ח כ-50% מדלק נדל"ן לפי שווי של כ-500 מיליון שקל - כלומר הזרמה נוספת של כ-250 מיליון שקל, ובנוסף לכך מתן ביטחונות וערבויות של כ-500 מיליון שקל לטובת 2 סדרות אג"ח החדשות שיורכבו. כמו כן יינתנו ביטחונות באמצעות שעבוד מניות החופשיות קבוצת דלק שברשות תשובה.

כלומר מדובר בהסדר המגלם מנגנוני הגנה שונים לבעלי האג"ח, שעשויים בסופו של דבר לספוג תספורת הנמוכה מ-50%, שכן מדובר בסכומים גבוהים בהרבה מאלה שעליהם דיבר תשובה בהתחלה, של כ-250 מיליון שקל.

עם זאת עדיין אין הסכמות סופיות, ולא ברור כיצד נציגויות שלושת הסדרות יסכימו על חלוקת החבילה. נכון להיום כל אפשרות עולה על סדר היום, כגון הגעה למתווה מוסכם בין שלושת הנציגויות של בעלי האג"ח (סדרה כ"ה הקצרה שדלק נדל"ן חייבת לה כ-600 מיליון שקל, סדרה ה' הארוכה של כ-1.4 מיליארד שקל וסדרה ד') לבין החברה והבעלים תשובה; החלת הליכי פירוק ע"י בעלי האג"ח; והגשת בקשה לפתיחת הקפאת הליכים לדלק נדל"ן בביהמ"ש - בכדי להתגונן מפני תביעות אפשריות מצד הנושים השונים.

עדכון ראשון: 10:30

  • עוד באותו נושא:
  • דלק נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully