וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד איליק רוז'נסקי

הילה רז

25.1.2012 / 13:56

כתב האישום יוגש נגד מנכ"ל דלק נדל"ן לשעבר איליק רוז'נסקי בכפוף לשימוע. רוז'נסקי חשוד שכלל בדו"חות החברה ובתשקיף פרטים מטעים

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לאיליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן , על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. הפרקליטות שוקלת להגיש נגד כתב אישום רוז'ינסקי בחשד שכלל בדו"חות החברה ובתשקיף פרטים מטעים.

לפני כשנה וחצי סיימה רשות ניירות ערך את החקירה בפרשת דלק נדל"ן והעבירה את תיק החקירה לידי הפרקליטות כדי שזו תחליט לגבי המשך הטיפול בו. החשוד העיקרי בתיק זה הוא הלל (איליק) רוז'נסקי, שסיים את תפקידו כמנכ"ל דלק נדל"ן לפני כשנתיים וחצי.

דלק נדל"ן פועלת באמצעות החברה הבת דלק בלרון בינלאומי ובאמצעות חברת DGRE ברכישה, אחזקה וניהול נדל"ן מניב בחו"ל. בנוסף, פועלת דלק בלרון באמצעות חברה זרה באנגליה תחת המותג RoadChef (רודשף) בהפעלת תחנות שירות הממוקמות בצידי הדרכים המהירות באנגליה.

מממצאי החקירה עלה כי רוז'נסקי פעל לשינוי הסיווג החשבונאי של רודשף בספרי דלק נדל"ן, כשמטרתו היתה להימנע מרישום פחת שנתי של כ-125 מיליון שקל בדו"חותיה הכספיים של החברה. על פי ממצאי החקירה, לצורך השגת מטרה זו הוביל רוז'נסקי מהלך של חתימת הסכם ניהול עם צד ג' אשר איפשר את שינוי הסיווג החשבונאי. אולם מהממצאים עלה כי למעשה מאחורי הסכם זה לא עמדה העברת ניהול וסיכונים אמיתית מדלק נדל"ן לצד ג' כפי שנדרש בתקן החשבונאי. יתרה מכך, הממצאים העלו כי לצורך הימנעות מרישום הפחת החשבונאי, החברה ורוז'נסקי בראשה היטעו את הרשות ורואי החשבון ויצרו כלפיהם מצגי שווא בקשר להסכם הניהול.

בנובמבר 2008, על רקע המשבר הכלכלי העולמי ולאור התחייבויותיה הרבות של החברה והמצב התזרימי הקשה בו היתה שרויה, החליטה החברה להעמיד את רודשף למכירה. מממצאי החקירה עלה כי לצורך מניעת הפחתה בשווי רודשף בדו"חות הכספיים, יצר רוז'נסקי מצגים כוזבים לרואי החשבון של החברה. אחת ההצעות שהוגשו לחברה היא זו המשקפת את מחיר המכירה הצפוי, בעוד שדובר בהצעה ראשונית ולא מחייבת אשר רוז'נסקי היה מעורב בניסוחה, ואשר במהרה ירדה מסדר היום. מצגים אלו שיצר רוז'נסקי, הביאו לכך שהשווי של רודשף אשר נרשם בדו"חותיה הכספיים היה גבוה בכ-50 מיליון ליש"ט מהשווי שאמור היה להירשם. בנוסף, תרמו מצגים אלו גם לדו"ח תזרים המזומנים הצפוי (מקורות ושימושים) כמקור מהותי לעמידת החברה בהתחייבויותיה.

עוד עלה מממצאי החקירה כי רוז'נסקי פעל בדרכים שונות, לרבות הטעיה של רשות ניירות ערך ושל מעריכי השווי ורואי החשבון של החברה, על מנת שהחניונים שבבעלות חברה נכדה של דלק נדל"ן, ואשר היוו את הנכס המהותי ביותר בחברה, יירשמו בשנת 2008 בערך הגבוה במאות מיליוני שקלים מעל שווים האמיתי באותה עת. זאת במטרה ברורה ומכוונת למנוע הפחתה משמעותית בדו"חות הכספיים השנתיים של החברה בשנת 2008 - הפחתה שהיתה גורמת לפגיעה משמעותית בתוצאות הכספיות של החברה.

מהממצאים עלה כי בדומה לרודשף, גם כאן פעל רוז'נסקי, בין היתר, ליצירת מצג כוזב לפיו היתה הצעת רכישה רצינית עבור החניונים מחברה כלשהי, בעוד שמהממצאים עלה כי דובר על הצעה מצד ג' שאין בה ממש וכי למעשה רוז'נסקי עצמו ניסח והכין את ההצעה ואף קבע את מחירה. מצג כוזב זה תרם אף הוא לחיזוק הערכת השווי הגבוהה של החניונים. כמו כן, עלה מהממצאים כי רוז'נסקי יצר מצג כוזב באשר לסיבת החלפת מעריך השווי לחניונים של החברה, כאשר הסיבה האמיתית אותה הסתיר רוז'נסקי מרשות ניירות ערך, מרואי החשבון וממעריך השווי החדש של החברה היתה האינדיקציה הנמוכה שנתן מעריך השווי הקודם לחניונים.

עוה"ד נוית נגב וגל הררי-גולדמן, ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את איליק רוז'נסקי: "רוז'נסקי פעל בתום לב, באופן תקין במסגרת הנהוג והמקובל. מדובר בעניין חשבונאי מורכב שלדעתנו לא מהווה עבירה פלילית. אנחנו נציג את עמדתנו בשימוע ומאמינים שהפרקליטות תבחן את העניין ותקבע שאין מקום להעמיד לדין במקרה זה".

את תגובתו של רוז'נסקי לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully