וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניות של בן דוב צנחו, סאני ירדה ב-10%

ערן אזרן ושלי אפלברג

25.1.2012 / 16:48

על רקע חיתוך מחיר היעד למניית פרטנר צנחו מניות החברה בכל דרגות הפירמידה. פרטנר נפלה ב-6% וסקיילקס איבדה 6.6%. גם קבוצת אי.די.בי ספגה הפסדים

איגרות החוב והמניות של חברות בקבוצת אילן בן דב צנחו היום במהלך המסחר, על רקע חיתוך מחיר היעד למניית פרטנר. סאני , חברת האחזקות בראש הפירמידה העסקית של בן דב, ירדה ב-10%. חברת התקשורת פרטנר נפלה -6%. סקיילקס , המחזיקה בפרטנר , איבדה 6.6%.

מתוך 10 איגרות החוב שצונחות בשיעורים הגבוהים ביותר בבורסה - 8 מהן מקבוצת בן דב. אג"ח סקיילקס (סדרות ז ' ו- ח ') ירדו ב-7%-8% לתשואה של עד 20%. אג"ח מסדרה ב ' של סאני נפלו ב-4.3% לתשואה של 23%. אג"ח טאו (סדרה ג') איבדו 3.3% ונסחרות בתשואה תלת ספרתית.

מוקדם יותר היום פירסמה מחלקת המחקר של בנק סיטי הערכות שווי עם מחירי יעד נמוכים מאוד לחברות הסלולר פרטנר וסלקום . הבנק חתך ב-50-60% את המחיר לשתי החברות, והצמיד להן המלצת "מכירה". מחיר היעד של פרטנר ירד מ-53 שקל ל-21.5 שקל למניה. ההורדה החדה של מחיר היעד הביא לזרם של מוכרים במניות התקשורת שהפיל את ערכן במסחר.

מלבד התגובה המיידית שבאה לידי ביטוי בירידה במחיר המניות, להודעה של סיטי היתה השפעה גם על איגרות החוב של החברות המחזיקות בפרטנר. בשבועות האחרונים קיים בן דב מגעים עם משקיעים שונים למכירת חלק מאחזקתו בחברת התקשורת או לחילופין למכירת חלק מפעילות היבוא של מכשירי סמסונג לישראל (שמרוכזת דרך סקיילקס).

קיטון משמעותי בשוויה של פרטנר כתוצאה מהורדת מחיר היעד למניה, עשוי להקטין את התמורה העתידית שבן דב יקבל מהעסקה, אם תצא לפועל. חשש המשקיעים הוא שהדבר יקשה על בן דב לעמוד בהחזרי החוב לבעלי האג"ח - ומכאן הירידה החדה גם בערכן.

סקיילקס נמצאת בקשיים במהלך החודשים האחרונים על רקע קיטון ברווחי פרטנר. חשש המשקיעים מתבטא היטב בתשואות האג"ח של החברה שנסחרות כעת ב"תשואת זבל" של מעל 20%. לחברה התחיבויות של כ-2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח וכן חוב של כ-1.1 מיליארד שקל לחברת האצ'יסון, בעלת השליטה הקודמת בפרטנר.

ירידות גם באי.די.בי

גם בקבוצת אי.די.בי , שבשליטת נוחי דנקנר, נרשמו ירידות על רקע הורדת מחיר היעד למניית סלקום. חברת התקשורת הגדולה היא אחת מהאחזקות העיקריות של אי.די.בי, ומהווה מקור תזרים עיקרי שלה. מניית סלקום ב-5%. החברה האם דיסקונט השקעות ירדה ב-5.5%.

איגרות החוב של אי.די.בי אחזקות – שנמצאת בראש הפירמידה העסקית של דנקנר – המשיכו את הירידות מאתמול. סדרה ד' איבדה כ-1.8%, והתשואה עלתה ל-15.23%. אג"ח החברה האם של סלקום, דסק"ש (סדרה ז'), איבדו 0.9% לתשואה של 8.22%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully