וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר גררו את אחד העם לירידות שערים

רם עוזרי

25.1.2012 / 16:59

רוב היום התנהל המסחר בבורסה התל אביבית בעצלתיים אך לקראת הסגירה צנחו מניות הסלולר וגררו את המדדים לירידה. ת"א 25 ירד ב-0.8% ומדד ת"א 100 ירד ב-0.5%

לאחר שהמסחר בבורסה של תל אביב התנהל רוב היום סביב רמות הפתיחה, צניחה חדה במניות חברות הסלולר לקראת הסגירה, העבירה את המדדים המובילים בת"א לירידות שערים.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.8% ומדד ת"א 100 השיל מערכו 0.5%. מדד מניות הבנקים ירד ב-1.4% ומדד הנדל"ן ירד ב-0.5%. מדד התל בונד 20 רשם אף הוא ירידה קלה של 0.1%.

מניות חברות הסלולר רשמו היום ירידה חדה: פרטנר ירדה ב-6% במחזור הקרוב לפי שלושה מהמחזור הממוצע במניה, וסלקום צנחה ב-5% במחזור גבוה פי 1.5 מהמחזור היומי הממוצע.

הירידות החדות נרשמו, על רקע הערכות שווי נמוכות של מחלקת המחקר בסיטיבנק . בבנק חתכו בחדות את מחירי היעד של פרטנר וסלקום, כאשר מחיר היעד הישן של סלקום עמד על 68 שקל ועתה הורידו אותו ל-32.5 שקל. כיום, סלקום סחרת ב-55 שקל. מניית פרטנר הורדה ממחיר יעד של 53 שקל ל-21.5 שקל, כאשר לסלקום נתנה המלצת הפחת וההמלצה לפרטנר השתנתה מנייטרלי להפחתת אחזקה.

מלבד התגובה המיידית שבאה לידי ביטוי בירידה במחיר המניות, להודעה של סיטי יש השפעה גם על איגרות החוב של החברות המחזיקות בפרטנר. בשבועות האחרונים קיים בן דב מגעים עם משקיעים שונים למכירת חלק מאחזקתו בחברת התקשורת או לחילופין למכירת חלק מפעילות היבוא של מכשירי סמסונג לישראל (שמרוכזת דרך סקיילקס).

בעולם, שרי האוצר של גוש היורו דחו אתמול הצעה של בעלי האג"ח הפרטיים של יוון להסדר החוב בטענה כי היא אינה מספקת, בשעה שיוון מתקרבת צעד נוסף לחדלות פירעון. בפגישתם בבריסל אמרו השרים כי הם אינם מוכנים לקבל את דרישות בעלי האג"ח לריבית של 4% על האג"ח החדשות, ארוכות הטווח, שהם אמורים לקבל במסגרת ההסדר תמורת אחזקותיהם הקיימות באג"ח של יוון.

הבנקים ומוסדות אחרים המיוצגים על ידי המכון הפיננסי הבינלאומי (IIF) אמרו כי 4% היא הריבית המינימלית שהם מוכנים לקבל אם יסכימו למחוק 50% מאחזקותיהם. יוון אמרה כי היא אינה מוכנה לשלם ריבית של יותר מ-3.5%, ושרי האוצר של גוש היורו תמכו בעמדתה בפגישתם אתמול, עמדה שבה תומכת גם קרן המטבע הבינלאומית.

הסדר החוב של יוון נועד להפחית את עול חובותיה ב-100 מיליארד יורו (129 מיליארד דולר), מה שיצמצם את החוב שלה מ-160% מהתמ"ג כיום ל-120% ב-2020, רמה ששרי האוצר של גוש היורו סבורים כי תציב את יוון על מסלול התאוששות. ואולם המחלוקת בנוגע לריבית מעוררת חששות שמא יוון לא תצליח להגיע להסכם עם הנושים, הסכם אשר מהווה תנאי לקבלת השלב הבא בחבילת החילוץ הראשונה - מה שיביא אותה לחדלות פירעון בחודש מארס.

קרן המטבע הבינ"ל (IMF) הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית על רקע הערכות כי כלכלת אירופה תשקע במיתון וכי תירשם האטה בצמיחה של סין ובהודו. הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח השנה ב-3.3% וב-3.9% בשנת 2013, לעומת תחזית קודמת של הקרן מחודש ספטמבר לצמיחה של 4% ו-4.5% בהתאמה, מסרה הקרן.

נוסף על כך, נראה כי הביטחון בכלכלה העולמית עדיין לא התאושש. מנכ"לים בחברות הגדולות בעולם מביעים חשש כי מצב הכלכלה ימשיך להידרדר ב-2012, כך עולה מן הסקר השנתי שערכה PwC העולמית לקראת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ.

מחצית מהמנכ"לים של חברות גדולות ברחבי העולם מאמינים שמצב הכלכלה העולמית יידרדר ב-12 החודשים הקרובים. רק 15% מתוך 1,258 המנכ"לים שנשאלו היו אופטימים וצפו כי מצב הכלכלה העולמית ישתפר השנה. למרות זאת, 40% מהמנכ"לים בטוחים לגבי תחזיות הצמיחה לחברות שלהם בשנה הקרובה, מה שמעיד כי הם מאמינים ביכולתם לנווט את החברות למרות האווירה הכלכלית הקשה ואי הוודאות

מניות במרכז

כיל מדיעה היום כי חתמה על הסכם חדש עם ענקית הכימיה Dow Global Technologies לשימוש במעכב בעירה חדש. הסכם זה יאפשר לכיל להשיק את המוצר FR122P - הנחשב ליעיל במיוחד וידידותי לסביבה.

חטיבת המוצרים התעשייתיים של כיל החלה בתכנון מפעל בעל יכולת ייצור של כ-10,000 טונה בשנה של מעכב הבעירה החדש, והיא צפויה לספק ללקוחותיה את המוצר החל מ-2014. מעכב הבעירה FR122P ישמש תחליף למעכב הבעירה, הנמצא כיום בשימוש בתעשיית הבידוד לבניה הנמכר בכ-30 אלף טונה בשנה.

יום לא פשוט עבר אתמול על קבוצת אי.די.בי : דיווח של חברת הביומד די פארם לפיו נכשלה בניסוי בתרופת הדגל שלה לשבץ, השפיע על כלל החברות במעלה הפירמידה העסקית של נוחי דנקנר. איגרות החוב של חברות האחזקה הנמצאות בראש הפירמידה אי.די.בי פתוח ואי.די.בי אחזקות - ירדו בשיעורים של 2%-3%, כשהתשואה המקסימאלית חוזרת ל-15%.

מתווה של הסדר מתחיל להסתמן בדלק נד"לן החייבת לבעלי האג"ח שלה 2.2 מיליארד שקל. הבהרה בנושא מטעם החברה תתפרסם בהמשך היום. לפי ההצעה, יצחק תשובה יתרום לטובת ההסדר החבילה שתורכב ככל הנראה מהזרמה של כ-250-300 מיליון שקל במזומן על פני כמה שנים, והתחייבות לרכוש מידי בעלי האג"ח כ-50% מדלק נדל"ן לפי שווי של כ-500 מיליון שקל, כלומר הזרמה נוספת של כ-250 מיליון שקל ובנוסף לכך מתן בטחונות וערבויות של כ-500 מיליון שקל לטובת 2 סדרות אג"ח החדשות שיורכבו. כמו כן יינתנו בטחונות באמצעות שעבוד מניות החופשיות של אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה שיפרה את הצעת הרכש למחזיקי המניות בנגב קרמיקה. החברה העלתה את המחיר שהציעה תמורת מחיקת נגב קרמיקה מהמסחר מ-30.3 מיליון שקל ל-32.28 מיליון שקל.

החברה פירסמה תיקון להצעת הרכש הראשונה, שפורסמה ב-15 בינואר, בה הציעה כי תרכוש מכל בעלי המניות בחברה את מניותיהם לפי מחיר 24.5 שקל למניה - מחיר הגבוה ב-11.9% ממחיר הממוצע של המניה בבורסה בששת החודשים שקדמו להצעה, וגבוה מהמחיר של 23 שקל אותו הציעה החברה בהצעתה הראשונה. יש לציין כי מחיר הנעילה של המניה היום בבורסה עמד על 24.05 שקל - נמוך ב-1.9% ממחיר הצעת הרכש החדשה.

אחרי פחות משבוע בו נמצאת חברת אייס אוטו דיפו בהקפאת הליכים, הגישו אתמול נאמני החברה - עו"ד אמיר פלמר ורו"ח בועז גזית את חוות דעתם לבית המשפט, בה הם מבקשים את הארכת ההקפאה עד לסוף מארס, מבססים את טענתם של מנהלי החברה ומבקשים שוב אשראי של 20 מיליון שקל מבעלי השליטה, וגם חושפים את שמותיהם של הרוכשים הפוטנציאלים. לטענת הנאמנים, הסיכוי הטוב ביותר להבראת החברה הוא מכירתה בחודשיים הקרובים. המתעניינים ברכישה שיצרו קשר עם הנאמנים הם חגי שלום - מי שרכש את הארגז וטיב טעם והבריא אותן הוא בין הפונים; כמו גם קבוצת שלמה SIXT של שלמה שמלצר,

חברת בסר אירופה הודיעה כי היא מבטלת את תכנית הרכישות העצמית בסך 27 מיליון שקל לרכישת אג"ח סדרה ח' ו- ט' עליה הוחלט בנובמבר 2011, למרות שמחיר אג"ח היום זול יותר מאשר ביום ההחלטה. ההחלטה התקבלה היום בבסר אירופה בתאום עם גוף מוסדי המחזיק באג"ח של החברה. דירקטוריון החברה החליט בנובמבר כי מחיר אג"ח בבורסה מצדיק רכישה עצמית. בשעתו מחיר אג"ח סדרה ח' עמד על 103.6 אגורות בעוד שמחיר אג"ח סדרה ט' עמד על 65 אגורות.

סדרות האג"ח של אלון ריבוע כחול ספגו היום הורדת דירוג מ-A1 ל-A2 עם אופק דירוג יציב. כלכלני חברת הדירוג מידרוג מסבירים את ההורדה בהיחלשות התוצאות התפעוליות של החברה במגזר הסופרמרקטים לנוכח תחרות חזקה בענף והשלכות המחאה החברתית. הסדרות שהורדו הן סדרה א', סדרה לא סחירה בהיקף כספי של 239 מיליון שקל וסדרה ג' הנסחרת בתשואה לפדיון של 4.34%, בהיקף כספי של 103 מיליון שקל. מלבד סדרות אלו מחזיקה החברה בחוב לטווח קצר של 828 מיליון שקל כלפי תאגידים בנקאיים כשבקופתה 100 מיליון שקל במזומן.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully