וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחייבות הבנק הפדרלי לריבית נמוכה הקפיצה את וול סטריט

נמרוד הלפרן

25.1.2012 / 23:26

מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות בעקבות דו"חות רבעוניים טובים של אפל. נאסד"ק עלה ב-1.1%; אפל זינקה ב-6% לשיא; פרטנר ירדה ב-5%; עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זו הפעם השישית בשבעה ימי המסחר האחרונים לאחר שהבנק הפדרלי התחייב להותיר את הריבית בארה"ב בשפל עד שלהי שנת 2014 - שנה יותר מכפי שהתחייב עד כה. מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות בעקבות דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי של ענקית האלקטרוניקה אפל.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.7%; מדד S&P 500, אשר ירד אתמול בראשונה זה שישה ימים, טיפס ב-0.9%; מדד נאסד"ק עלה ב-1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 2.01%, לאחר שבמהלך המסחר כבר צללה לרמה של 1.92%.

החלטת הריבית בארה"ב

הבנק הפדרלי התחייב היום להותיר את הריבית בארה"ב ברמה נמוכה באופן חריג עד שלהי שנת 2014, לעומת התחייבותו עד כה להותיר את הריבית נמוכה עד אמצע שנת 2013. החלטת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), שהתקבלה בתום ישיבה בת יומיים של בכירי הבנק המרכזי, התקבלה ברוב של 9 תומכים מול מתנגד אחד.

הבנק המרכזי החליט גם להותיר את הריבית בשפל הנוכחי של 0%-0.25%, ולהמשיך בתוכנית המכונה "מבצע טוויסט", במסגרתה מוכר הבנק הפדרלי אג"ח קצרות טווח בסך 400 מיליארד דולר וממיר אותן באג"ח לטווח בינוני-ארוך באותו שווי.

הבנק המרכזי שב וקבע כי כלכלת ארה"ב ממשיכה "לצמוח בקצב מתון", אולם שינה המינוח של הודעתו ביחס לאינפלציה מ"התמתנות" (moderated) ל"מאופקת" (subdued).

המתנגד היחיד להחלטת הבנק המרכזי היום, נשיא הבנק הפדרלי של ריצ'מונד, ג'פרי לאקר, גרס כי הבנק המרכזי צריך להימנע מהתחייבות לפרק זמן מוגדר בו יותיר את הריבית ברמתה הנוכחית.

הבנק הפדרלי הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית לטווח של 2.2%-2.7% לעומת תחזית קודמת מחודש נובמבר לצמיחה של 2.5%-2.9%. כמו כן, הוריד את תחזית הצמיחה לשנת 2013 מטווח של 3%-3.5% לטווח של 2.8%-3.2%. הבנק המרכזי גם הוריד את תחזית האינפלציה לשנה הנוכחית, המתייחסת למדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE), לטווח של 1.4%-1.8%, ואת תחזית שיעור האבטלה לטווח של 8.2%-8.5%.

בנפרד, הודיע הבנק הפדרלי כי יעד האינפלציה ארוך הטווח, המתייחס למדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE), הוא 2%. "פרסום יעד האינפלציה באופן ברור לציבור יסייע לעגן את תחזיות האינפלציה לטווח הארוך יותר, ולעודד בכך את יציבות המחירים", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי. יעד הריבית ארוך הטווח הוא 4%-4.5%, מסר הבנק, ויעד שיעור האבטלה ארוך הטווח הוא 5.2%-6%.

"אנחנו יודעים שהבנק הפדרלי לא מתכוון להעלות את הריבית בשנתיים הקרובות, אבל אם הבנק המרכזי מעריך שהרמה הנורמלית של הריבית היא 4.5%, זה מותיר את האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים בעמדה מאוד פגיעה", אמר ריק קלינגמן מבנק BNP פאריבה לקראת פרסום החלטת הריבית.

הבנק הפדרלי גם פירסם היום בראשונה את תחזיות הריבית והאינפלציה של בכירי הבנק הפדרלי, מבלי לחשוף את זהותו של כל בכיר. לפי הבנק, 11 מתוך 17 חברי ועדת השוק הפתוח העריכו כי אין מקום להעלאת הריבית בארה"ב לפני שנת 2014. שלושה מחברי הוועדה העריכו כי יש מקום להעלאת הריבית כבר השנה, שלושה אחרים גרסו כי בשנת 2013, חמישה בשנת 2014, ארבעה בשנת 2015, ושניים בשנת 2016.

התחזית הוצגה בצורה של גרף, כאשר כל נקודה מבטאת את התחזית של כל אחד מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי. צורה זו של פרסום התחזית, שאינה מאפשרת לדעת את זהות הבכיר שעומד מאחורי כל תחזית, ועל כן עלולה להטעות את המשקיעים במקרים שבהם דמויות בעלות השפעה בבנק המרכזי, כמו היו"ר בן ברננקי, יחזיקו בתחזית חריגה ביחס לתחזיות מרבית בכירי הבנק.

פרסום תחזיות הריבית של בכירי הבנק הפדרלי מהווה מבחן ראשון של מדיניות התקשורת החדשה של הבנק המרכזי. התחזיות נועדו להגביר את שקיפות ולסייע בהבהרת כוונת הבנק הפדרלי לשווקים. עם זאת, חלק מהמשקיעים הביעו חשש כי פרסום התחזיות עלול למקד את תשומת הלב בנתונים הלא נכונים, ולגרור תגובה תנודתית של השווקים.

בחזית המקרו כלכלית: מספר החוזים למכירת בתים בארה"ב נסוג בדצמבר משיא של 19 חודשים, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב. מספר החוזים למכירת בתים ירד בחודש שעבר ב-3.5% לאחר זינוק של 7.3% בחודש הקודם לשיא של 19 חודשים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 1%.

מרקל חוששת ליוון

מצדו השני של האוקיינוס האטנלטי, באירופה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביעה היום לראשונה דאגה מפני אפשרות שיוון לא תצליח להינצל מפני חדלות פירעון, על רקע הפערים במגעים בין יוון לבין נושיה. בראיון שהעניקה לגרדיאן הודתה מרקל כי צעדי הצנע וחבילת החילוץ בגובה מיליארדים לא מסייעים לקידום המצב ביוון ובגוש היורו, בניגוד לציפיות.

נציגי הנושים הפרטיים של יוון ייפגשו היום שוב כדי לדון האם להמשיך בשיחות גלגול החוב, לאחר שהאיחוד האירופי הקשיח את דרישותיו בנושא, לפי מקורב למשקיעים דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי. המקור הוסיף כי נציגי המכון הפיננסי הבינלאומי (IIF), המייצג את הבנקים ומוסדות אחרים להם חלק גדול בחוב היווני, יתכנסו בפאריס לדון בנושא.

עונת הדו"חות הכספיים

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט ממשיכה במלוא התנופה, ומתוך 91 החברות במדד S&P 500 שפירסמו תוצאות כספיות מאז התשיעי בינואר, רשמו 57 חברות רווח למניה שעלה על תחזיות האנליסטים.

ענקית האלקטרוניקה אפל, אשר החמיצה ברבעון הקודם את תחזיות האנליסטים בראשונה מאז שנת 2004, דיווחה אמש לאחר סגירה המסחר על תוצאות שעלו בשיעור ניכר את הציפיות הודות למכירות איתנות של סמארטפונים בעונת מכירות החגים, בעקבות השקת דגם אייפון 4S באוקטובר.

אפל, שבראשה עומד המנכ"ל טים קוק, רשמה ברבעון הרביעי של 2011, אשר היה רבעון הכספים הראשון של החברה, רווח נקי של 13.1 מיליארד דולר, או 13.87 דולר למניה, זינוק של 118% לעומת רווח נקי של 6 מיליארד דולר, או 6.43 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 10.19 דולר למניה.

בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת מכירות של 46.3 מיליארד דולר, זינוק של 73% לעומת הרבעון המקביל, ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 39.23 מיליארד דולר.

במבט קדימה, צופה אפל לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 8.5 דולר למניה על מכירות של 32.5 מיליארד דולר. גם כאן עלתה אפל על הציפיות, שכן תחזית האנליסטים לרבעון הנוכחי היתה לרווח של שמונה דולר למניה על הכנסות של 32 מיליארד דולר.

החברה, אשר מכרה 4 מיליון מכשירי אייפון 4S בסוף השבוע הראשון לאחר השקת הדגם החדש באוקטובר, מכרה ברבעון האחרון 37 מיליון מכשירי אייפון, זינוק של 128% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והרבה מעל לתחזית האנליסטים למכירות של 30.25 מיליון מכשירי אייפון. אייפון אחראי על 53% מההכנסות אפל.

אפל דיווחה על מכירות 15.4 מחשבי אייפד ברבעון - זינוק של 111% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 13.29 מיליון מחשבי אייפד. החברה מכרה בתקופה המדווחת 15.4 מיליון נגני אייפוד - ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל, ובהתאם לתחזיות. אפל רשמה ברבעון מכירות של 5.2 מיליון מחשבי מקינטוש, גידול של 26% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 5.09 מיליון מחשבים.

מנכ"ל אפל, טים קוק, הביע שביעות רצון מתוצאות החברה, וציין כי החברה רשמה ברבעון מכירות שיא של אייפון, אייפד ומקינטוש. "התנופה של אפל חזקה באופן יוצא דופן, ויש לנו כמה מוצרים חדשים מדהימים מתוכננים", הוסיף.

שווי השוק של אפל קפץ במהלך יום המסחר ליותר מ-420 מיליארד דולר, ועבר בכך את שווי השוק של ענקית הנפט אקסון מוביל - החברה הבורסאית בעלת השווי שוק הגדול בעולם. עם זאת, בתום יום המסחר, שב וירד שווי השוק של אפל אל מתחת לזה של אקסון.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

ישראליות בוול סטריט

מניות חברות הסלולר הישראליות בוול סטריט נסחרות בירידות בהמשך למגמה השלילית בבורסת תל אביב, לאחר מחלקת המחקר של בנק סיטי העניקה היום הערכות שווי ומחירי יעד נמוכים ביותר לחברות הסלולר פרטנר וסלקום. חיר היעד הישן של מניית פרטנר בתל אביב נחתך מ-53 שקל ל-21.5 שקל למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully