וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה בודק התנהלות אוניברסיטת בר אילן

ליאור דטל

26.1.2012 / 9:21

התנהלותה של אוניברסיטת בר אילן נבדקת מזה כשנה בידי אנשי משרד המבקר והממצאים צפויים להתפרסם באחד מדו"חותיו הקרובים. הבדיקה מתייחסת לחריגות שכר ונושאים אקדמאיים

מבקר המדינה נמצא בעיצומה של בדיקה באוניברסיטת בר-אילן שתוצאותיה צפויות להתפרסם באחד מדו"חותיו הקרובים. אנשי משרד מבקר המדינה בודקים מזה כשנה נושאים הקשורים להתנהלות האוניברסיטה. הבדיקה נמצאת בשלבים מתקדמים ובקרוב צפוי המבקר להגיש את טיוטת הדו"ח לאוניברסיטה כצעד מקדים לגיבוש הדו"ח הסופי.

בדיקת משרד המבקר באוניברסיטה החלה עוד לפני פרסום קבלתו של יאיר לפיד לתוכנית ללימודי פרשנות ותרבות ללא תואר ראשון, אך ייתכן כי הדו"ח יכלול התייחסות גם להתנהלות של האוניברסיטה בנושא זה.

ככל הנראה הבדיקה תכלול התייחסות לשורה של נושאים בהתנהלות האוניברסיטה, בהם חריגות בשכר הבכירים ונושאים אקדמיים הקשורים לתוכניות הלימוד.

המבקר התייחס בעבר לבר-אילן בדו"ח החריף שכתב על התנהלות כל אוניברסיטאות המחקר ב-2009. בין היתר נטען בדו"ח הקודם כי בר-אילן שילמה למנהליה הבכירים תוספות שכר המאושרות לחברי סגל אקדמי בכיר בלבד, והמשיכה לעשות זאת על אף שמבקר המדינה העיר לה על כך כבר בדו"ח שפירסם ב-1999. בדו"ח נכתב כי לשישה בעלי תפקידים מינהליים בכירים באוניברסיטה ניתן שכר של פרופסור מן המניין בשיא הוותק, למרות שכלל לא היו חברי סגל אקדמי.

בעבר טען המבקר כי "יש לראות בחומרה רבה" את העובדה ששניים ממקבלי תוספת השכר התחילו לקבל את ההטבה לאחר הערות המבקר ב-1999. מבקר המדינה המליץ אז כי על הממונה על השכר באוצר "לשקול את כל הצעדים שהחוק מאפשר לו לנקוט נגד האוניברסיטה ונגד מי שאישר את ההסדר החריג ולפעול בכל דרך שימצא לנכון, כדי שיוחזרו לקופת האוניברסיטה הכספים ששולמו שלא כדין".

מאז מתקיימים מגעים בין אוניברסיטאות המחקר לבין הממונה על השכר באוצר בנוגע לחריגות השכר במוסדות ההשכלה הגבוהה, אך הצדדים עוד לא הגיעו להסכמה.

בנוסף, באחרונה פורסם כי רשות המסים מנהלת בחודש האחרון מגעים עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה, במטרה להסדיר את דרישת חבות מס ממנו, לאחר שהתברר כי צירף את רעייתו לנסיעותיו המקצועיות לחו"ל במימון האוניברסיטה. על פי הרשות, עלות הנסיעות הגיעה למאות אלפי שקלים, וכיוון שמדובר בהטבה שניתנה לנשיא ורעייתו ולא בהוצאה לצורך ייצור הכנסה - היא חייבת במס. האוניברסיטה טענה בדיונים מול הרשות כי מטרת הנסיעות היתה גיוס תורמים לאוניברסיטה, בין היתר לצורך הקמת בית הספר החדש לרפואה בגליל.

בימים האחרונים החלה המועצה להשכלה גבוהה לבדוק, כאמור, את קבלתו של לפיד לתוכנית לתואר שני ושלישי לפרשנות ותרבות בבר-אילן, אף שלא עמד בתנאי הסף של התוכנית, מאחר שאין בידו תואר ראשון. על פי תנאי הסף, המסלול מיועד לסטודנטים שסיימו תואר ראשון בהצטיינות. עם זאת, האוניברסיטה הסבירה כי לפיד התקדם לתוכנית על סמך הישגיו הספרותיים והעיתונאים.

שלשום פירסמה המל"ג כי הבדיקה בעניין תימשך לאור ממצאי הביניים, מאחר ש"תשובות המוסד שהתקבלו עד כה אינן מספקות". בנוסף הבהירה המל"ג כי תוכנית הלימודים לא קיבלה אישור לקבל תלמידים שלא סיימו תואר ראשון.

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה: "מבקר המדינה בודק בין היתר את אוניברסיטת בר- אילן ואנו משתפים פעולה עם אנשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully