וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזה לשותפות תמר: תספק גז לנייר חדרה

ערן אזרן

26.1.2012 / 9:49

לפי ההסכם, תספק תמר כ-3.3 מיליארד מטר מעוקב של גז לנייר חדרה במשך 15 שנים תמורת כ-750 מיליון דולר. לפני כשבועיים חתמה תמר הסכם עם אדלסק

שותפות הגז "תמר" חתמה על הסכם לאספקת גז למפעל נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי בכ-750 מיליון דולר. אספקת הגז, בהיקף כולל של עד כ-3.3 BCM (מיליארד מטר מעוקב), תתפרס על פי 15 שנים. הזרמתו תחל במחצית השנייה של 2013. מחיר הגז שנקבע בהסכם יוצמד לתעריף ייצור החשמל, כפי שיקבע מעת לעת על ידי רשות חשמל, וכולל "מחיר רצפה".

הגז הנרכש נועד להקמת תחנת כוח על ידי נייר חדרה בהשקעה של כ-300 מיליון דולר. מדובר בתחנה בהיקף 230 מגה-וואט, שתספק למפעל את צרכי החשמל והקיטור - ותמכור את עודפי הייצור לרשת. החברה החזיקה בעבר ברישיון מותנה להקמת התחנה, ואולם תוקפו פג לפני כשנתיים. לנייר חדרה ניתנההזכות להפחתת הכמויות הנרכשות בכמחצית, במקרה בו החברה לא תקים את תחנת הכח.

השותפים בתמר הם נובל אנרגי' (36%), ישראמקו (28.75%), אבנר מקבוצת דלק (15.625%), דלק קידוחים (15.625%) ודור חיפושי גז (4%).

לפני כשבועיים חתמה תמר על חוזה לאספקת גז לחברת אדלטק, שבשליטת משפחת אדלסבורג, במסגרתו יסופק גז לתחנת הכוח המוקמת ברמת חובב ולמפעל אגן כימיקלים בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר. זאת בהמשך לחוזה שנחתם עם דליה אנרגיות, לאספקת גז לתחנת הכוח בהיקף כספי כולל של 5 מיליארד דולר.

בדצמבר האחרון אישר דירקטוריון חברת החשמל הסכם ל-15 שנה עם השותפות במאגר תמר, לפיו החברה תרכוש גז במחיר של 5.2-5.3 דולר למיליון BTU, הגבוה בכ-10%-15% מהמחיר עליו סיכמו הצדדים ב-2009. עם זאת, הממונה על ההגבלים דיוויד גילה מתנגד למספר סעיפים שנקבעו, והיום צפוי דירקטוריון חברת החשמל לדון שוב בפרטי ההסכם.

נייר חדרה עוסקת בייצור ומכירה של ניירות אריזה, ייצור אריזות קרטון, אריזות למוצרי צריכה ולתעשייה, פעילות מיחזור פסולת נייר ופלסטיק, ייצור ושיווק ניירות כתיבה והדפסה ושיווק צרכי משרד. כמו כן, מחזיקה החברה בחוגלה קימברלי (49%), העוסקת בייצור ובשיווק מוצרי נייר ביתיים, מוצרי היגיינה, חיתולים חד פעמיים ומוצרים משלימים למטבח. מניות החברה נסחרות במקביל בתל אביב ובניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully