וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה מתעתדת לחלק דיבידנד של 280 מיליון שקל

ערן אזרן

26.1.2012 / 10:40

ב-2011 חילקה תנובה דיבידנד בהיקף של 1.3 מיליארד שקל וכעת מצטרף לסכום זה דיבידנד נוסף. מבטח שמיר, שותפתה של קרן אייפקס לאחזקה בתנובה תקבל 20% מהדיבידנד

עם שוך הסערה והמחאה החברתית של חודשי הקיץ, קבוצת תנובה, בשליטתה של קרן אייפקס, מתכוונת לחלק בתחילת חודש פברואר דיבידנד בהיקף של 280 מיליון שקל. דיבידנד זה מתווסף לדיבידנד שמן בהיקף של 1.3 מיליארד שקל שחילקה תנובה ב-2011.

מבטח שמיר, השותפה של קרן אייפקס, צפויה לקבל 20% מהיקף הדיבידנד (58 מיליון שקל) - בהתאם לחלקה במניות בשרשור. בעל השליטה במבטח שמיר הוא מאיר שמיר. קרן אייפקס מחזיקה -56% ממניות תנובה בצורה משורשרת. הקרן, יחד עם מבטח שמיר, מחזיקה בחברה ייעודית לאחזקה בתנובה. יחס ההחזקה בחברה הוא 73.1% לקרן ו-26.9% למבטח שמיר.

במהלך חודשי הקיץ יזמו פעילים חברתיים פעילות מחאה כנגד תנובה, ובמיוחד כנגד מחירי מוצרי החלב. הדגש היה על מחיר הקוטג' שזינק בשנים האחרונות עד לרמה של כ-9 שקלים. בעקבות המחאה, יו"ר החברה לשעבר, זהבית כהן, פוטרה, לאחר שזו הצהירה כי לא תיעתר לדרישות הפעילים להפחית במחירי מוצרי החלב הבסיסיים.

מאוחר יותר פשטה הרשות להגבלים עסקיים על משרדי תנובה. הפשיטה נערכה מכיוון שתנובה לא העבירה לכאורה מידע לרשות בנוגע לפעילותה העסקית. כיום תנובה מנוהלת על ידי היו"ר שלמה רודב – יו"ר בזק לשעבר – והמנכ"ל אריק שור. במהלך כהונתו בבזק חילק רודב דיבידנדים בהיקף של 6 מיליארד שקל לבעלי המניות.

במהלך חודש אוקטובר, פירסמה תנובה את דו"חותיה לשנת 2010. הרווח הנקי שלה ב‑2010 צמח ב‑19% בהשוואה ל‑2009 והסתכם ב‑517 מיליון שקל. הכנסותיה של החברה גדלו ב‑1.7% ב‑2010 לעומת 2009 והגיעו ל‑7.2 מיליארד שקל.

פרסום הדו"חות הוא חלק מההבנות שהושגו עם תנובה, שאיפשרו את חזרתה של מבטח שמיר למסחר באחד העם. רשות ני"ע השעתה את המסחר במניותיה של מבטח שמיר, לאחר שלא יכלה למסור מידע למשקיעים אודות תוצאותיה של תנובה - שמוגדרת כהחזקה מהותית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully