וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי השליטה באייס יזרימו לה 20 מיליון שקל

ליאור זנו

26.1.2012 / 11:06

משה גאון ושלמה זבידה הסכימו להלוואת בעלים בסכום של 20 מיליון שקל אך התנו זאת בתיעדוף החזרת ההלוואה מיד לאחר הבנקים - ולפני העובדים,הספקים ובעלי האג"ח

נאמני חברת אייס אוטו דיפו, מפעילת רשת אייס "עשה זאת בעצמך", פירסמו הבוקר את טיוטת ההסכם אליו הגיעו עם בעלי השליטה בחברה - משה גאון ושלמה זבידה - לגבי העברת הלוואת בעלים בסכום של 20 מיליון שקל להבראת הרשת הכושלת. גאון וזבידה הסכימו להעביר את הסכום במלואו, אך בשינוי משמעותי מאוד: הסכום לא יועמד כהלוואת בעלים נחותה, אלא יתועדף מיד אחרי הבנקים.

זאת אומרת, שבמקום ש-20 מיליון השקלם יושבו לגאון וזבידה רק לאחר שכל הנושים יקבלו את הכסף שאייס חייבת להם (הלוואה נחותה), בעלי השליטה יקבל מעמד גבוה הרבה יותר - ויראו בחזרה את הכסף לפני שעובדי החברה, ספקיה, ובעלי האג"ח שלה יזכו לקבל את חובם. ההלוואה, שתועמד בשבוע הקרוב, תוחזר לגאון וזבידה בתום חודש מתום הקפאת ההליכים (תקופת ההפעלה) ובלבד שהבנקים יקבלו את חובם בחזרה.

בשבוע שעבר ביקשו מנהלי וחברי דירקטוריון אייס מבית המשפט, בניגוד לעמדתם של בעלי השליטה, בקשה להקפאת הליכים, כלומר מינוי נאמן לחברה כאשר בזמן הזה אין לאף גורם (ספקים, בעלי איגרות חוב), אפשרות לתבוע את החברה. הנהלת החברה טענה כי אייס הגיעה למצב בו צ'קים שלה חוזרים, לאחר שבעלי השליטה לא העמידו לחברה הלוואת בעלים נחותה של 20 מיליון שקל, כפי שהתחייבו בסוף נובמבר.

בעלי השליטה מצידם טענו כי יעמידו את הכסף, אך הם רוצים לראות תוכנית הבראה מוסכמת. היחסים בינם להנהלה, שמונתה על ידי בעלי השליטה רק לפני חודשיים וחצי, חששה כעת לתביעות אישיות לבעלי השליטה עלו על שרטון. צו ההקפאה שניתן לשבוע ופג היום, מתייחס הן לחברת אייס אוטו דיפו, והן לחברה הבת שלה (100%) רשת אייס. לשתי החברות יחד יש חובות של 450 מיליון שקל, מתוכם 183 מיליון שקל לבעלי האג"ח.

נאמני החברה מזה שבוע הם עו"ד אמיר פלמר ורו"ח בועז גזית, ובחוות דעת שהגישו לבית המשפט טענו כי החברה ברת הבראה בתנאי שבעלי השליטה יעמידו את הכסף, וביקשו את הארכת ההקפאה בחודשיים, כדי למצוא לרשת קונה ולהפעיל תוכנית הבראה.

היום בצהריים (14:30) ידון בית המשפט בהארכת הקפאת ההליכים של חברת אייס אוטו דיפו עד סוף מארס, לבקשת נאמני החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully