וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת במגה: בוטלה הנחת המשלוח לגמלאים

עדי דברת-מזריץ

26.1.2012 / 11:35

רשת מגה בעיר החליטה לבטל את ההנחה שממנה נהנו גמלאים על דמי המשלוח ומעתה הם ישלמו את מחיר המשלוח המלא - 26 שקלים. בימים האחרונים העלתה הרשת את המחירים ב-5%-20%

אחרי שהעלתה את מחירי מוצריה בימים האחרונים, רשת מגה בעיר מצאה דרך נוספת להגדלת ההכנסות: ל-TheMarker נודע כי הרשת ביטלה את ההקלות בדמי המשלוח לגימלאים שניתנו בסניפי הפורמט העירוני שלה, מגה בעיר.

עד לאחרונה זכו גימלאים להנחה של 50% בדמי משלוח בסניפי מגה בעיר (בהצגת תעודה מתאימה), ושילמו 13 שקל במקום 26 שקל. באחרונה החליטה מגה לבטל את ההטבה. "זאת ממש חוצפה. עבור גימלאים החיים מהפנסיה מדובר בגזירה של ממש. מה גם שסכום הקנייה שלנו מראש לא גבוה ו-26 שקל הם שיעור ניכר מסך הקנייה. התקשרתי לשירות הלקוחות של מגה והם אמרו לי ‘זה מה שיש. החלטנו לבטל וזהו'", מספרת גימלאית הנוהגת לרכוש בסניף מגה בעיר בגבעתיים.

"כנראה שהם שוכחים מי הלקוחות הנאמנים שלהם, שתרמו להם 20 שנה לפדיון", אומר בכיר בענף הקמעונות. "זה גם לא מהלך חכם, כי הפער בדמי המשלוח הוא כסף קטן לעומת הכסף שמגה יכולה לעשות מהמגזר הזה.

מרשת מגה נמסר בתגובה: "לאור ריבוי ההנחות וההטבות המתייחסות לאוכלוסיות ייעודיות שונות הוחלט ברשת לרכז את כלל ההנחות, ובהן גם את ההנחות הניתנות עבור משלוחים, תחת מועדון הלקוחות YOU".

כפי שנחשף ב-TheMarker, בימים האחרונים העלתה מגה את מחיריהם של מוצרים רבים ברשת מגה בעיר בשיעור של 5%-20%. בענף העריכו כי הרשת מנסה לפצות בכך על ירידה בהכנסות. "מגה יודעים שמי שקונה במגה בעיר עושה זאת כברירת מחדל ולכן גם ימשיך לקנות שם. הרי מי שקונה ברשתות השכונתיות הם אנשים בלי מכוניות, מבוגרים או אנשים שצריכים לעשות השלמות קנייה", אמר בכיר ברשת מזון מתחרה.

ממגה נמסר אז כי "אין מדובר בהעלאת מחירים אלא בסיום תקופת מבצעים שחלה על מוצרים אלה, מבצעים והנחות שנמשכו עוד מתקופת החגים. במקביל, רק ביום שני האחרון הוזלו כ-1,000 מוצרים אחרים במגוון גדול של קטגוריות".

הכנסות רבוע כחול, מפעילת רשתות מגה, ירדו ברבעון השלישי של 2011 ב-6.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2010 והרווח התפעולי ירד ב-43%. בעקבות פרסום הנתונים אמר מנכ"ל החברה, זאב וורמברנד, כי בכוונת הרשת לנקוט כמה מהלכים שיביאו לחיסכון של 40 מיליון שקל במונחים שנתיים, ובהם פיטורי 40 עובדים, קיצוץ בתקציבי הפרסום והשיווק והפעלת לחץ על היצרנים להגדלת הנחות.

  • עוד באותו נושא:
  • מגה בעיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully