וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שיחות מחו"ל לישראל יהיו זולות יותר?

אמיתי זיו

29.1.2012 / 8:38

הסכם רומינג (נדידה) עליו חתמה חברת הסלולר גולן טלקום עם חברה אירופית תאפשר לה לספק מחירים נמוכים בצורה משמעותית מהנהוג על שיחות לארץ מהטלפון הנייד

חברת הסלולר גולן טלקום, שנמצאת בתהליכי הקמה, תשאף להציע מחירים נמוכים משמעותית מהנהוג בענף השיחות מחו"ל בטלפון נייד.

החברה חתמה באחרונה הסכם רומינג (נדידה) עם חברת סלולר אירופית שיאפשר לה להציע מחירים אטרקטיביים בתחום. ענף השיחות מחו"ל הוא בעל מחזור שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל, והחברות בו גובות מחירים גבוהים. שולי הרווח של החברות גבוהים ומוערכים ב-65%.

גולן טלקום עובדת בימים אלה במרץ על הקמת החברה. המאמץ העיקרי הוא הנדסי - להשלים את פרישת הרשת. החברה הקימה בימים האחרונים אתר סלולרי ראשון בדרום תל אביב. גולן טלקום פועלת להשגת הסכמים מול בעלי נכסים רבים כדי להניח בהם אנטנות, ובהם רכבת ישראל, מעצ, חברת החשמל, דואר ישראל, מקורות וכן כל העיריות הגדולות במדינה. לחברה גם הסכם שיתוף אתרים עם חברת סלקום, כך שכל אתר של חברה זו יכול לשמש אותה.

גולן טלקום נכנסה באחרונה למשרדים חדשים במגדל אלקטרה שברחוב יגאל אלון בתל אביב. הבניין משמש גם מטה לחברה, שמעסיק נכון להיום כ-25 עובדים, וישמש גם את נציגי השירות והמכירות. אולם השירות כבר בנוי ומרוהט, וצפוי להכיל עד 200 עמדות.

חוזה נוסף שחתמה גולן טלקום בימים האחרונים הוא עם חברת UPS, שתהיה אחראית על הטיפול הלוגיסטי. UPS תקלוט משלוחים מספקי ציוד הרשת השונים, תרכיב מהם ערכות ותשלח לחברות הקבלניות שמקימות את הרשת. מדובר בשורה של חברות תשתית כמו ברן ונקסטקום, שמבצעות עבור החברה רכש, רישוי ובינוי של אתרי סלולר.

בצד ה-IT, גולן טלקום בחרה בפתרון בילינג ו-CRM (ניהול לקוחות וחשבונות) של חברה צרפתית קטנה בשם Soft-N. גולן מבצעת התאמות נוספות על גבי המערכת לפי הצרכים שלה. מעניין לציין כי בעל המניות קסבייה ניאל התעקש על מערכת קוד פתוח (MySQL).

מבחינה פיננסית מתכננת גולן טלקום להישען רק על הון עצמי של בעלי המניות, ולא מתכוונת לגייס כספים ממערכת הבנקאות עד לשלב שבו תעבור לתזרים מזומנים חיובי. החברה גם לא מתכוונת לגייס הון באמצעות הכנסת שותף נוסף.

גולן טלקום תהיה מפעילת הסלולר החמישית בישראל, ותשיק את הפעילות במחצית השנייה של 2012. החברה מתכוונת להציע מחירים נמוכים, בדומה לחברה האחות הצרפתית, Free, שהשיקה באחרונה פעילות סלולרית.

גולן מתכוונת להציע גם תמחור פשוט, חשבונית ברורה ומחירי נדידה נמוכים. בחברה מאמינים שלמרות ירידת המחירים שחלה בענף הסלולרי בישראל בשנה האחרונה (כ-30%), נשארו רווחים עודפים שיאפשרו לה לצבור נתחי שוק.

החברה מאמינה שתוכל להציע מחירים נמוכים בזכות מספר סיבות: תחזוקה של רשת אחת בלבד (כל החברות האחרות מפעילות כמה רשתות), מחירי ציוד רשת זולים עשרות מונים מבעבר, רזון מבחינה תפעולית ושמירה על כך שלא יהיו לה הלוואות להחזיר ושהיא אינה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully