וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיי טק צופים האטה - אך גם גיוס עובדים

גיא גרימלנד

29.1.2012 / 9:53

על פי סקר שערכה מחלקת המחקר של חברת ההשמה אתוסיה כ-70% מהמנהלים בתעשיית ההיי טק צופים כי השוק לא ייהנה מצמיחה ואף יצומצם. עם זאת נערכים המנהלים לגיוס עובדים

סקר חדש מגלה כי שוק התעסוקה בתעשיות ההיי-טק, הביומד והקלינטק של 2012 מאופיין במגמות מנוגדות: החברות צופות כי 2012 תאופיין בהאטה ובצמצום, אך בד בבד הן סבורות כי מצבת כוח האדם שלהן תתרחב.

הסקר, שערכה מחלקת המחקר של חברת ההשמה אתוסיה, מעריך את מגמות שוק התעסוקה בתעשיות ההיי-טק והביומד ל-2012. במדגם השתתפו מנהלים ואנשי כוח אדם מ-546 חברות המעסיקות יחדיו יותר מ-35 אלף עובדים מתחומי התוכנה, התקשורת, האינטרנט, הסמיקונדקטור, המכשור הרפואי, הפרמצבטיקה, הביוטק והקלינטק.

מהנתונים עולה כי המנהלים ב-70% מחברות ההיי-טק וב-71% מחברות הביומד סבורים כי שוק התעסוקה לא ייהנה מצמיחה ב-2012 - מנהלים מ-21% מחברות הביומד ומ-19% מחברות ההיי-טק סבורים כי הוא יצמח, אך בשיעור נמוך יחסית של עד 3%. ההערכה לפיטורים בהיי-טק ל-2012 היא 3% מסך מצבת כוח האדם, ובביומד הנתון מטפס ל-5%.

המשתתפים בסקר סיפקו תחזיות זהירות, אך כאשר נשאלו על הגיוסים הצפויים בחברותיהם, השיבו דווקא באופטימיות. 42% מחברות ההיי-טק ו-33% מחברות הביומד צופות כי ב-2012 יגייסו עובדים חדשים. כ-75% מהחברות הצפויות לגייס השנה עובדים חדשים מדווחות כי יגדילו את מצבת כוח האדם שלהן בכ-5%, אך כמחצית מסך העובדים החדשים יגויסו לצורך טיוב משרות קיימות ולא לתפקידים חדשים.

לדברי אייל סולומון, מנכ"ל אתוסיה, אחוזי הגיוס הצפויים הם אמנם נמוכים יחסית, אך המגמה היא חיובית, ורוב החברות שואפות להגדיל השנה את מספר עובדיהן. באשר לשינויים ברמות השכר, 48% מחברות ההיי-טק ענו כי אין בכוונתן להעלות את רמות השכר במהלך 2012. 13% אף דיווחו כי בכוונתן להפחית את רמות השכר במהלך השנה הקרובה. קרוב לשליש מחברות ההיי-טק דיווחו כי בכוונתן להעלות שכר, אולם רובן יסתפקו בהעלאה של עד 5%.

בתחום הביומד, הנתונים מצביעים על מדיניות שכר זהירה עוד יותר: 62% מחברות הביומד דיווחו כי אין בכוונתן להעלות את השכר במהלך השנה, 8% מהחברות דיווחו כי בכוונתן להפחית את השכר, ורק 18% מהחברות צפויות להעלות את שכר העובדים. גם בביומד, העלאת השכר לא תהיה גבוהה מ-5%.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully