וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק לאיקאה מהשריפה בנתניה: 475 מיליון שקל

עדי דברת-מזריץ

29.1.2012 / 13:20

מכירותיה של איקאה ב-2011 הסתכמו ב-555 מיליון שקל ועל פי ההערכות הפסידה הרשת 245 מיליון שקל כתוצאה משריפת הסניף בנתניה. בניית הסניף מחדש עלתה לרשת 230 מיליון נוספים

שריפת החנות בנתניה עלתה לאיקאה ב-2011 סכום המוערך ב-475 מיליון שקל, מתוכם, סכום המוערך ב-245 מיליון שקל על אובדן מכירות וסכום נוסף המוערך ב-230 מיליון שקל על בניית החנות מחדש, קניית מלאי וכדומה.

מכירותיה של איקאה ב-2011 הסתכמו ב-555 מיליון שקל. כזכור, חנות איקאה בראשון לציון פעלה לבד מרבית השנה, מאז שחנות איקאה בנתניה נשרפה בחודש פברואר.

לשם השוואה, מחזור המכירות של איקאה ב-2010, אז פעלה מחודש מרץ עם שתי חנויות, הסתכמו ב-678 מיליון שקל. ההערכה היא במידה שהחנות בנתניה לא היתה נשרפת, היו מסתכמות המכירות של איקאה ב-2011 ב 800 מיליון שקל - 245 מיליון שקל יותר מהיום.

מאיקאה מסרו כי מכירות החנות בראשון לציון עלו השנה בעשרות אחוזים - מכירות החנות גדלו מ-301 מיליון בשנת 2010 לכ-555 מיליון שקל בשנת 2011. לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, הגידול המשמעותי במכירות נבע גם מסל הקניות הממוצע שגדל ב-27%.

לשם השוואה, מכירות איקאה ב 2009, אז הפעילה חנות אחת בלבד בנתניה, הסתכמו ב-496 מיליון שקל לעומת 555 מיליון שקל ב-2011 אולם החנות שפועלת היום בראשון לציון גדולה יותר מהחנות שפעלה בנתניה. בזמנו, פתיחת החנות בראשון לציון גרמה ל"קניבליזציה" של כ-30% במכירות החנות בנתניה. קניבלזציה שסביר שתחזור על עצמה עם פתיחתו המחודשת של סניף איקאה נתניה ב-6 במארס השנה.

"הצפי שלנו הוא שב-2012 המכירות שלנו יהיו גבוהות יותר משנת 2010 שהפעלנו שתי חנויות גם כן", אמר ל-TheMarker שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל. בתשובה לשאלה לאן הלכו מאות מיליוני שקלים שהפסידה החברה במכירות על סניף נתניה שנשרף, ענה גבאי: "או שאנשים דחו קניות או שהם קנו במקומות אחרים בגלל המרחק". על קיקה, המפעילה חנות בנתניה בסמוך לחנות שאיקאה צפויה לפתוח בעיר בעוד פחות מחודשיים, אמר גבאי: "לא הרגשנו שום השפעה בשום מקרה של קיקה על המכירות שלנו. גם אחרי פתיחת חנות איקאה בנתניה, אני מאמין שאנשים יקנו איפה שיותר טוב".

גבאי אמר כי החברה מעריכה כי תצליח להוזיל מחירים בשנה הבאה: "בשנה האחרונה המחירים נותרו ללא שינוי למרות העליה הגדולה במחירי חומרי הגלם. צריך לזכור שאנחנו החברה היחידה שמוכנה להתחייב למחירים לשנה שלמה וכי מאז כניסתה של איקאה לישראל הורדנו מחירים בכ-10% בממוצע. ההערכה שלנו היא שנצליח להוזיל מחירים בקטלוג 2012 שיושק בספטמבר".

בהתייחסו לנושא משאבי האנוש, ציין גבאי כי הוא גאה על כך שעד כה נקלטו בחזרה לעבודה בנתניה יותר מ-50% מהעובדים שנאלצו לסיים את עבודתם בעקבות השריפה בחנות.

רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל, מסר: "אני מברך את עובדי ומנהלי איקאה על ההישג המרשים של שנה זו, וכל זאת תוך כדי בנייה מחדש של חנות נתניה ועבודה על חנות שלישית בצפון שעתידה להיפתח בעוד כשנתיים. אני לא מכיר הרבה חברות שהיו עוברות בשלום את השנה שאנחנו עברנו, ואף יוצאות מחוזקות. המשבר הזה הוכיח לנו שאיקאה הינו המותג המוביל בישראל לריהוט ועיצוב הבית".

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully