וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכנית החלל תגיע למכירות של 5 מיליארד שקל"

אורה קורן

29.1.2012 / 13:40

יו"ר סוכנות החלל הישראלית יצחק בן ישראל העריך כי אם תתוקצב התכנית בסכום של 300 מיליון שקל בשנה תגיע למכירות של 5 מיליארד שקל תוך חמש שנים

תכנית החלל הישראלית תגיע למכירות של 3 מיליארד שקל תוך שלוש שנים ושל 5 מיליארד שקל תוך חמש שנים - אם התכנית תתוקצב ב-300 מיליון שקל בשנה. כך העריך היום יצחק בן ישראל, יו"ר סוכנות החלל הישראלית במסיבת עתונאים שנערכה במסגרת כנס תעופה וחלל בהרצליה.

"אנחנו צריכים לבנות עכשיו את הסוכנות עצמה", אמר בן ישראל בעקבות הסכמת משרד האוצר להקצות כ-170-180 מיליון שקל להקמת הסוכנות בשנתיים הקרובות. "אם התכנית תוכיח שהתקוות שתלינו בה מתגשמות, אנחנו סבורים שהתקציב יילך ויגדל, על פי התכנית המקורית שהוגשה לממשלה".

"אנחנו מקווים להגיע בעוד 5 שנים מהיום למכירות של מוצרי חלל לא ביטחוני בהיקף של מיליארדי דולר בשנה, תלוי בתקציב. אם נגיע ל-300 מיליון שקל תקציב שנתי, נגיע ל-3 מיליארד שקל ושנתיים-שלוש לאחר מכן ל-5 מיליארד שקל. משלב זה התעשיה תעמוד על רגליה ולא נצטרך להשקיע בה מלמעלה. לדבריו, טרם הוחלט על חלוקת התקציב לגופים השונים, אולם הוא יפוצל בין האקדמיה, שיתופי פעולה בינלאומיים והתעשיה, בכלל זה חברות הזנק".

בתוך כך, מנחם קדרון, לשעבר ראש מינהלת חלל ברפאל, מונה למנהל סוכנות החלל הישראלית. על כך מסר היום דניאל הרשקוביץ שר המדע והטכנולוגיה. "אני רואה בחלל פלטפורמה לקידום טכנולוגי", אמר קדרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully