וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מתמודדת על רכישת החברה ההודית Micro Labs

יורם גביזון

29.1.2012 / 14:15

על פי הערכות, תג המחיר לרכישת מייקרו לאבס ינוע סביב 2 מיליארד דולר. יחד עם טבע מתמודדות על הרכישה גם חברת פייזר וקרנות השקעה פרטיות

חברת טבע מתמודדת על רכישת החברה ההודית הפרטית Micro Labs על פי ידיעות בעיתונות ההודית. טבע מתמודדת על העסקה יחד עם פייזר ועם קרנות השקעה פרטיות. עסקה הרכישה האחרונה של טבע הושלמה באוקטובר 2011 כאשר החברה רכשה את ספלון האמריקאית תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן. על פי הערכות, תג המחיר לרכישת מייקרו לאבס ינוע סביב 2 מיליארד דולר.

החברה ההודית מתמחה בגנריקה ממותגת, כלומר שיווק גרסות חיקוי של תרופות מקוריות באמצעות תועמלנים. מייקרולאבס הרויחה 45 מיליון דולר במחזור של 282 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו במרץ 2011. על פי הדיווחים, מחירה של החברה ההודית שמשקף מכפיל של 7 על המכירות ומכפיל 44 על הרווח הנקי מהווה מכשול להשלמת העסקה. זאת בעקבות כשלון מו"מ שניהלה טבע לרכישת החברה ההודית טורנט (Torrent). טורנט נסחרת במחיר של 918 מיליון דולר שמגלם מכפיל רווח של 13.2 ואילו טבע נסחרת במכפיל של 9.

בעליה של מייקרו לאבס מנמקים את המחיר המפולפל שהם דורשים על החברה בעובדה שהיא משווקת תרופות גנריות ממותגות שנהנות משולי רווח גבוהים יחסית לתרופות גנריות שאינן ממותגות.

מייקרו לאבס שהוקמה ב 1973 מחזיקה ב-14 אתרי ייצור, כולל 11 בבנגלור וסביבותיה. 9 ממפעליה של החברה ההודית מייצרים טבליות, אחד הוא לייצור חומרי גלם פעילים לתרופות ואחד לייצור תרופות בהזרקה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • פייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully