וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לדדליין: אין הסכמות בין אמפל לבעלי האג"ח

ליאור זנו

30.1.2012 / 8:30

מחר תצטרך אמפל של יוסי מימן לפרוע תשלום קרן וריבית בסך 35 מיליון דולר למחזיקי אג"ח ב' של החברה ועד כה לא נרשמה כל התקדמות במשא ומתן בין הצדדים

יום אחד בלבד נותר לאמפל אמריקן שבשליטת יוסי מימן להגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח, כדי שלא ידרשו מבית המשפט לפרק את החברה. ואולם למעשה מלבד מספר פגישות מצומצם של נציגות אג"ח ב' עם החברה, לא נרשמה כל התקדמות, והקשר בין אמפל לנציגות בשלב זה כמעט שלא קיים.

מחר תצטרך אמפל לפרוע תשלום קרן וריבית בסך 35 מיליון דולר למחזיקי אג"ח ב' של החברה, אך בתחילת ינואר הודיעה החברה כי היא מבקשת דחייה של שנתיים בתשלומי הקרן. החברה נקלעה לקשיים לאחר שספקית הגז המצרית EMG, שבה היא מחזיקה ב-12.5% מהמניות, חוותה כ-10 מעשי חבלה בצינורותיה בסיני שהשביתו את הזרמת הגז לחודשים ארוכים.

בסוף השבוע שלחה אמפל שתי הודעות למערכת הבורסה שלפיהן ברצונה לשלם את הריבית בלבד ולא את הקרן. ואולם מכיוון שהדבר דורש את הסכמתם של בעלי האג"ח, הם יכולים לדרוש את פירוק החברה אם לא יקבלו גם את הקרן.

"אמפל עדיין לא מוכנה להציג התחייבות כלשהי ממימן, ולכן המו"מ עדיין לא נפתח. איני יודע איזה משחק הם משחקים. הם יכולים לשלוח הודעות באמצע הלילה כמה שירצו. מצדי שלא יקרה דבר עד יום שלישי. הם יהיו חייבים למצמץ ראשונים, או שביום רביעי בבוקר נפגש בבית המשפט בבקשת פירוק". אמר בכיר באחד הגופים המוסדיים. בנציגות של סדרה ב' יושבים יניב צלאל ממיטב, כלל ואדוארד קלר. בנציגות המשותפת לסדרות א' ו-ג' יושב שמואל אשר ממנורה מבטחים. בנציגות סדרה ב' סירבו אתמול לחשוף את הקלפים.

לפי הצעת החברה, 30 מיליון דולר ייועדו לפירעון הריבית בשנתיים הבאות ו-20 מיליון דולר יוחזרו לבנק דיסקונט, שלו משועבדת החברה הבת גדות. בחברה לא פירטו מה התוכניות בנוגע ל-10 מיליון דולר הנותרים, אך הם כלל הנראה יופנו להוצאות הנהלה, עורכי דין ויועצים חיצוניים.

לפי ניתוח המתבסס על שווי האחזקות בדו"חות, אם בעלי האג"ח ידרשו פירוק מיידי יקבלו כל הנושים 93 מיליון דולר. המשמעות היא תספורת של כ-60%. כל זאת כשהאחזקה ב-EMG אינה מחושבת והיא כאופציה לזכות בתביעה נגד מצרים. ביום חמישי הוציאו בהלמן אלדובי, המחזיק ב-3-4 מיליון שקל באג"ח, קריאה לפירוק החברה.

מאמפל נמסר: "אמפל ביקשה לדחות את קרן תשלומי החוב לשנתיים ללא תספורת ותוך כדי תשלום ריבית שוטפת, בעקבות המהפכה במצרים. אמפל פועלת מול הנציגויות ותמשיך לפעול להפקת המרב למחזיקי האג"ח והחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully