וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעלו על הבריקדות - בית הדין עושה אי צדק"

30.1.2012 / 8:51

בכנס שערכו הפורום לצדק חברתי ותנועת ב' זה אוהל תקפה כלת פרס ישראל פרופ' רות בן ישראל את החלטת בית הדין הארצי לעבודה לא לאפשר שביתה. "למה שהאוצר יסכים לפשרות?"

בכנס שנערך בבית הקיבוצים בת"א בנושא עובדי קבלן וזכות השביתה, תקפה כלת פרס ישראל פרופ' רות בן ישראל את בית הדין הארצי לעבודה ונשיאתו, השופטת נילי ארד, על כך שהיא מונעת את זכות השביתה.

בכנס, בארגון הפורום לצדק חברתי ותנועת ב' זה אוהל, אמרה כלת פרס ישראל כי "בצער רב אני נאלצת לומר כי בהחלטה בעניין השביתה של עובדי הקבלן בית הדין לעבודה עשה אי צדק חברתי".

היא המשיכה ואמרה כי "כשהשופטת עשתה את האיזון, היא בדקה את הנזק למעביד וללשכת המסחר, אבל לא התחשבה בנזק שנגרם כל יום לעובדים. שלחו את ההסתדרות לנהל מו"מ. כשלא נותנים את זכות השביתה לא דנים אפילו בזכות השביתה. איך אפשר לנהל ככה מו"מ? למה שהאוצר יסכים לפשרות אם אין שביתה שלוחצת עליו?".

כמו כן קראה לפעילי המחאה "לעלות על בריקדות מול בית הדין", וזעקה כי "בית הדין לא קשוב לעובדים שבשבילו הוא הוקם. אם לא תצאו לרחובות, תהיו בכיכרות ותצעקו - אז גם בעוד שנתיים לא תוכלו לשבות. אם אין הפגנות מחוץ לדיון לא תהיה שום שביתה".

פרופ' יוסי יונה מצוות המומחים שמייעץ למחאה החברתית, אמר כי "האוצר יורק לאזרחים בפרצוף. הגענו למצב שבו האזרחים נאבקים במדינה שאמורה לשרת אותם. השילוש הלא קדוש בין מדיניות ניאו ליברלית למדינה לבין משפט היא זו שפוגעת אנושות בחברה הישראלית. אנו רואים כיצד ההפרטה מאפשרת את תלישת האיברים של המדינה מידי האזרחים, והפקדתם בידי קבוצות אינטרסים, שרואים רק רווחים על חשבון האזרחים".

את הכנס חתמה רוחל'ה אברהם שהובילה את המאבק לקליטת עובדי הקבלן בהוסטלים כעובדי מדינה. לדבריה, "רק במאבק ממושך אפשר לכופף את ידה של המדינה". היא סיפרה על מאבקם של עובדי ההוסטלים: "אט אט ראינו את הנגיסה בתלוש המשכורת. כשאומרים הקבלן גוזר קופון, על חשבון מי הוא גוזר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully