וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחרים פרטיים: נשבית את הבורסה ליום אחד

שלי אפלברג

30.1.2012 / 10:56

במחאה על העלאת המס הצפוייה על רווחים בבורסה מ-20% ל-25% מאיימים קבוצת סוחרים פרטיים להשבית את המסחר בבורסה ליום אחד. "המשכורת שלי עברה תספורת"

העלאת המס על רווחים בבורסה מ-20% ל-25% בשנת 2012 לא עוברת בשתיקה. שגיא טובי, סוחר פרטי בבורסה, פתח לפני יומיים קבוצה בפייסבוק שמאיימת להשבית את המסחר ליום אחד בבורסה מטעם סוחרי המעו"ף הפרטיים - סוחרים פרטיים קטנים וגדולים המבצעים פעולות קנייה ומכירה בשוק.

"המדינה חייבת להבין שאנחנו לא יכולים לעבוד עם מס כל כך גבוה", טוען טובי ומסביר כי "אם פעם הרווחתי 10,000 שקל בחודש, אז בנטו הוצאתי משכורת של 8,000 שקל - עתה עם המס החדש המשכורת שלי עברה תספורת ונחתכה ל-7,500 שקל בלבד".

לא רק גובה המס מטריד את טובי ושאר הסוחרים, אלא גם התצורה בה הוא נגבה. "בארה"ב הפעילים בשוק ההון נדרשים למלא טופס פעם בשנה ואם היה להם הפסד הם כלל לא משלמים מס. בישראל אני יכול לקזז הפסדים מול רווחים רק באותו חודש באופן אוטומטי - אחרת אני צריך להתחיל למלא טפסים מול מס הכנסה".

לדברי טובי, השביתה של הסוחרים הפרטיים תגרום לירידה של כ-500-600 מיליון שקל במסחר היומי. כרגע טרם נקבע התאריך המיועד של השביתה. "משיחה שערכתי עם נציג גדול של שחקני המעו"ף היה והם יראו שהשחקנים הפרטיים באמת לא פעילים בשוק ביום השביתה הם יצטרפו וישמרו על השוק". את הבעייתיות בסגירת היום הספציפי מסביר טובי בכך שהרבה שחקנים יאלצו לסגור פוזיציות ולכן הדבר צריך להיות בתאום שמתאים לכלל הפעילים".

ביומים האחרונים הצטרפו לקבוצתו של טובי בפייסבוק כ-570 חברים שמוכנים לקחת חלק בשביתה. הם מודעים לכך שאם השחקנים הגדולים לא יצטרפו לא יהיה לה משמעות. "הגופים הגדולים צריכים להשתכנע שזה אמיתי", מסביר טובי לסוחרים החברים בקבוצה.

לדברי טובי, כבר עכשיו חלק נכבד מחבריו הסוחרים החלו להעביר את פעילותם לחו"ל וחלק החליטו בכלל לעזוב את המקצוע בשל מחזורי המסחר העגומים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully