וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לטוס בזול לאולימפיאדה בלונדון?

רינה רוזנברג

30.1.2012 / 12:04

האולימפיאדה בלונדון צפויה למשוך אליה אלפי ישראלים. איסתא ספורט מספקת חבילות הכוללות גם טיסה ומלון - אך מבדיקת המחירים עולה כי לעיתים עדיף לוותר על החבילה

עוד חצי שנה זה יקרה: ב-27 ביולי תיפתח אולימפיאדת לונדון, שתכלול 623 אירועי ספורט ב-26 ענפים, 17 ימי תחרויות ואלפי ישראלים. לא שהפכנו פתאום למעצמת ספורט, אלא לאחר שאת אולימפיאדת בייג'ין שהתקיימה ב-2008 פקדו רק 1,000 ישראלים, הצפי הוא כי ללונדון יגיעו אלפים.

הענפים המרכזיים שלרוב מעניינים את הישראלים הם אתלטיקה קלה, שחייה, התעמלות, משחקי כדור, טניס וכמובן - הענפים שבהם ייקחו חלק הספורטאים הישראלים, כמו אלכס שטילוב (התעמלות), שחר פאר (טניס) ואריק זאבי (ג'ודו). "ברגע ששטילוב לקח מדליית ארד באליפות עולם, זה הסיט את התשומת לב של הישראלים לאירועים האלה, וגם כשלי קורזיץ זכתה באליפות העולם בשיט היא גרמה לעלייה בביקושים לתחרויות השיט", אומר עמית צ'יש, מצוות "לונדון 2012" של איסתא ספורט.

האוליפיאדה היא אירוע כלכלי יוצא דופן, והתקציבים גבוהים שהושקעו ממחישים זאת: התקציב הכולל לאירוח האולימפיאדה הוא 9.3 מיליארד ליש"ט. במסגרת האירוע יימכרו יותר מ-8 מיליון כרטיסים, שרק ממכירתם צפוי הוועד האולימפי להניב רווח של 440 מיליון ליש"ט, ואילו לונדון אמורה להכניס לקופתה כ-4 מיליארד דולר מהתיירים.

אמנם מועד טקס הפתיחה נראה רחוק, אך מי שרוצה לצפות בתחרויות חייב להזמין כרטיסים מראש. כדי שהדברים יעמדו בסטנדרטים של הוועד האולימפי, הוחלט כי בכל מדינה תהיה חברה אחת שתשמש כספקית הכרטיסים הבלעדית והרשמית לאולימפיאדה. אותה חברה תיבחר לאחר זכייה במכרז ולאחר חתימה על חוזה נוקשה וברור מול הוועד האולימפי. בישראל זכתה חברת איסתא ספורט, שקיבלה, כמו שאר המדינות, מכסת כרטיסים מסוימת לכל אירוע.

מחירי הכרטיסים זהים בכל העולם

באיסתא ספורט מסרבים למסור מהם הכמויות שקיבלה ישראל, משום שהדבר נוגד את החוזה שעליו היא חתומה, אך בחברה טוענים כי לרוב החלוקה מתבצעת ביחס ישיר לגודל המשלחת. כמובן שהעיר המארחת היא מחזיקת הכרטיסים הגדולה ביותר, ובחודשים האחרונים מתבצעות בלונדון הגרלות שבהן משתתפים התושבים וזוכים לאפשרות לרכוש אותם, בעוד אחרים עדיין מחכים בתור.

תושבי ישראל יכולים לקנות כרטיסים רק דרך הספק הרשמי של המדינה, וכך זה מתנהל בכל מקום. כך שאם נגמרו בישראל הכרטיסים לתחרות מסוימת שאותה רציתם לראות, אפשר לנסות להשיג כרטיסים באמצעות דוד מצרפת או סבתא מהונגריה, שיעשו זאת עבורכם דרך הספק הרשמי של המדינה שבה הם מתגוררים. בנוסף, גם נציגי איסתא ספורט שרואים כי הכרטיסים לתחרות מבוקשת אזלו, יכולים לנסות ולהחליף כרטיסים עם מדינה אחרת. "כולנו מחוברים לאותה מערכת כרטיסים", אומר צ'יש. "אנחנו לא יכולים לראות איזו הקצאה קיבלה כל מדינה, אבל כן יכולים לפנות לעמיתנו בהונגריה למשל, שבה אנחנו יודעים שהספורט הפופולרי הוא כדורמים, ולהציע להם את הכרטיסים שיש לנו בענף הזה, תמורת כרטיסים לג'ודו, שעבור הישראלים הוא ענף חשוב יותר".

לטוס בזול לאולימפיאדת לונדון. TheMarker
לטוס בזול לאולימפיאדת לונדון/TheMarker

ומה לגבי המחירים? כשיש רק ספק אחד בכל מדינה שמורשה למכור את הכרטיסים - אין תחרות על המחירים. מנכ"ל איסתא ספורט, השחיין האולימפי לשעבר יואב ברוק, מתחייב כי המחיר זהה בכל העולם: "הוועדה המארגנת מקפידה מאוד על כך, ולכן קבעה את מחירי הכרטיסים שעליהם תתוסף עמלת טיפול קבועה של 20% או 40 ליש"ט, לפי הגבוה מביניהם, לכל משווק רשמי". אגב, על הכרטיסים עצמם תשלמו כעת, אך תקבלו אותם רק עוד כמה חודשים, מחשש של הוועד האולימפי מגניבות.

ומה קורה אם רכשתם כרטיס לגמר של תחרות מסוימת אבל הספורטאי הישראלי לא העפיל אליו? כאן נכנסת לתמונה תופעת הספסרות, שאסורה לחלוטין. ברוק מציין כי על כל מכירה של כרטיס מסופסר יוטל קנס של 20 אלף ליש"ט. "לכל מי שקונה אצלנו כרטיס אנחנו אומרים מראש שבמידת הצורך ננסה לעזור להחליף אותו ולמזער את הנזק הכספי, וממליצים שלא לנסות למכור את הכרטיס ברחוב". "כל מי שקונה מאתנו כרטיסים חותם שהוא יודע על האזהרה של הוועדה המארגנת. אפילו אם זה רק כרטיס אחד, מדובר בתחום האפור של הספסרות", אומר צ'יש. "עם הבריטים לא הייתי מתעסק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

איסתא: "אנו מעניקים חוויית לקוח ייחודית"

עלות הצפייה במשחקים אינה מסתכמת כמובן במחירי הכרטיסים לתחרויות, אלא גם בטיסות ובלינה בלונדון. כך, את מרבית הכרטיסים מעדיפים באיסתא ספורט למכור בחבילות הכוללות גם כרטיס טיסה וגם שהייה בבתי מלון, מהסיבה הפשוטה שזו הדרך של החברה להרוויח מהאירוע, וכמו כן החברה התחייבה מול בתי המלון לחדרים.

מצב הביקושים בלונדון בזמן האוליפיאדה כה גבוה, שאיסתא היתה צריכה להתחייב על כל 17 הימים של התחרויות מול כל בית מלון שעמו היא משתפת פעולה. "כל מוצר שאתה רוצה להשיג ללקוחות שלך באותה תקופה בעיר הוא בפרמיה גדולה, וגם לא תמיד בטוח שתצליח, ובגלל זה היינו צריכים להזמין מראש", אומר ברוק. אבל מי שעדיין רוצה לקנות כרטיסים בנפרד כי יש לו איפה לישון או משיג טיסה אחרת, יכול לעשות זאת.

השונות במחירי החבילות תלויה במיקום המושבים בתחרויות ובסוג האירועים. באיסתא ספורט, מחירי החבילות מתחילים ב-11,900 שקל לארבעה לילות. מחיר הכרטיסים לתחרויות הפחות מבוקשות הם 118 שקל לכרטיס, מה שמאפשר בניית חבילות בעלות סבירה, אך מחירי הכרטיסים האיכותיים - לגמר השחייה, התעמלות הקרקע והאתלטיקה הקלה - גבוהים באלפי אחוזים.

איסתא ספורט אמנם משווקת יותר חבילות מאשר כרטיסים בודדים, אך מבדיקת מחירים שערכנו עולה כי מומלץ לרכוש את הכרטיסים מאיסתא - אך להזמין את המלון והטיסה בנפרד. לדוגמה, מחיר חבילה של איסתא הכוללת טיסה + ארבעה לילות במלון 3 כוכבים וארבעה אירועי ספורט הוא 11,900 שקל, בעוד שברכישת כרטיסים בנפרד והזמנת מלון 3 כוכבים וטיסה באופן עצמאי העלות תסתכם ב-5,510 שקל בלבד. חבילה אחרת, הכוללת שלושה לילות וחמישה אירועי ספורט תעלה דרך איסתא 13,146 שקל, ואילו בהזמנת כל אחד מהרכיבים לבד המחיר יסתכם ב-6,134 שקל.

מה הסיבה לסכומים הגבוהים שנדרשים הלקוחות לשלם בעבור חבילה הכוללת טיסה ושהייה במלון דרך איסתא ספורט? "בשל מורכבות הפרויקט, עלויות התפעול שלו גבוהות מאוד עבורנו", טוען עדו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט. "זה מתחיל מחסות גבוהה לוועד האולימפי שנתן לנו את הזכות להיות הזכיין בישראל, ממשיך בעשרות טיסות של צוותים מטעמנו שיצאו ללונדון בשנתיים האחרונות כדי להרים את הפרויקט, ועד הסיכון שאנחנו לוקחים על שריון בתי המלון והכרטיסים". לטענת ווג, המרווח שנוצר לא יוביל לרווחים לחברה, "אבל זה בטח יועיל תדמיתית לחברה ויעזור לנו ליצור קשרים מדהימים בענף ובעולם".

באשר לפערי המחיר הגדולים שמצאנו, מסרה איסתא ספורט בתגובה: "האולימפיאדה היא אירוע ספורט יוצא דופן מבחינה תיירותית, שלא כמו טיסה לצפייה במשחק כדורגל בחו"ל שבה הצרכן בוחר כרטיס מתוך אצטדיון אחד. באולימפיאדה הצרכן נדרש לתכנן היטב את שהותו בעיר המארחת ולדעת לבחור נכונה מבין יותר מ-600 אירועי ספורט המתרחשים לעתים בו זמנית בכמה מקומות. אנו מעניקים חוויית לקוח ייחודית הן בשירות והן באיכות המוצר. ההתאמה האישית, ההדרכה והליווי של סוכן הנסיעות הם קריטיים והכרחיים לרוב התיירים המבקשים לטוס לאולימפיאדה. באופן הגיוני אלה משוקללים בתוך עלות החבילה שייצרנו יחד עם פרמטרים נוספים הנקבעים מראש על ידי הוועד האולימפי. מחירי הכרטיסים מופיעים בצורה שקופה באתר וניתן גם להזמין בצורה עצמאית".

אילו תחרויות כלולות בחבילות?

*חבילה 1: ביום הראשון - טניס בווימבלדון עם אפשרות לצפות בשחר פאר, אנדי רם, יוני ארליך, דודי סלע, רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ושאר כוכבי הטניס העולמי. למעוניינים באירוע אחר, אפשרות בחירה מבין אירועים הבאים: ג'ודו, כדורעף חופים, כדורעף, סייף והתעמלות. ביום השני: אפשרות בחירה בין ג'ודו, כדורעף חופים, סייף, התעמלות, קפיצה למים וכדורסל. ביום השלישי: תחרויות ג'ודו. ביום הרביעי: תחרויות כדורסל.

**חבילה 2: ביום הראשון - שני משחקי חצאי גמר נשים בכדורעף במרכז לונדון. בין אפשרויות הבחירה הנוספות: סייף, כדורסל, כדוריד, טניס שולחן, כדורמים, ושחייה צורנית. ביום השני: אתלטיקה קלה, שבסיומו צפייה בגמרים ובטקסי חלוקת המדליות. ביום השלישי: שני משחקי כדורעף נשים. ביום הרביעי: צפייה בטאקוונדו, ובערב - גמרים באתלטיקה קלה.

***חבילה 3: ביום הראשון: גמרים באתלטיקה קלה או בכדורעף חופים. ביום השני: תחרויות אתלטיקה קלה או בחירה בין התעמלות, שחייה צורנית, כדוריד, כדורעף וכדורמים. ביום השלישי: התעמלות קרקע, צפייה בגמר הכדורגל או בחירה בענפים אחרים. ביום הרביעי: צפייה בגמר הכדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully