וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מסחר דליל באחד העם נסגר בירידות שערים

שלי אפלברג

30.1.2012 / 16:53

על רקע חוסר הוודאות באירופה לגבי פתרון משבר החוב והחשש לחדלות פירעון ביוון נסגר המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-0.7% ות"א 100 ירד ב-0.64%

המסחר באחד העם התנהל במהלך היום בירידות שערים. הירידות החלו בהודעות הסוחרים הפרטיים המאיימים להשבית את המסחר בבורסה ליום אחד, בשל המסים הגבוהים על הרווחים.

ירידות אלו נמשכו לאורך היום, בשל חוסר הוודאות מאירופה לגבי פתרון משבר החובות, והחשש לחדלות פירעון ביוון שגרמו לירידות שערים בכלל הבורסות בעולם. גם היום המסחר היה דליל והסתכם ב-800 מיליון שקל בלבד.

מדד ת"א 25 ננעל בירידה של 0.7% ברמת 113.28 נקודות; מדד ת"א 100 נחלש ב-0.64% וסגר על רמת 1008.72 נקודות; מדד נדל"ן 15 סגר בירידה של 0.25% על רמת 279.03 הנקודות; ת"א בנקים, שנסגר אתמול ביציבות, נכנע למגמת הירידה והוביל את מגמת הירידות עם ירידה של 1.45% וסגר את היום על רמת 995.76 הנקודות. מדדי התל בונד נסחרו בירידות, כשאת הירידות החזקות ביותר ספג מדד התל בונד 40, שסגר את היום עם ירידה של 0.35%.

שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר ב-DBM, אמר כי "הסוחרים נמצאים בעמדת המתנה לקבל מידע מהעולם. כלל הבורסות בעולם נסחרות בירידה ואין לנו כרגע איתות סופי מאירופה לגבי הסכמות בדבר פתרונות למשבר החובות. כמו כן, המצב העולמי מול איראן ומחירי הנפט שעלולים לזנק בעקבות המצור מפחידים את הסוחרים גם הם. בשעה זו אנו רואים כי החוזים על ארה"ב מאותתים על ירידות שערים בפתיחה שאינן תורמות לאווירה החיובית במסחר".

רועי לאופר, מנהל חדר המסחר בדש, אמר כי יש להתייחס לשביתת הסוחרים ברצינות, אך לדעתו המספרים בהם הם נוקבים הינם מוגזמים. "הם אינם מהווים את מחצית המסחר. אינני צופה כי המוסדיים יצטרפו לשביתה שכן הם אינם מושפעים מהמס ושיקולי המס שלהם שונים מהסוחרים הפרטיים".

בכירים ביוון הגיבו בזעם על ההצעה של גרמניה לפיקוח תקציבי שיוכל להטיל וטו על החלטות הוצאות הממשלה. ממשלת יוון אמרה כי היא חייבת להיות בעלת השליטה על תקציבה.

בסוף השבוע פורסם כי הנושים הפרטיים של יוון הסכימו עם הצעתו של ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, לפיה יגלגלו את החוב לאג"ח חדשות לטווח ארוך שיונפקו עם קופון בריבית של פחות מ-4%.

במרכז המסחר

HOT זינקה ב-7.4% על רקע ידיעות בתקשורת על כך כי בעל השליטה בחברה, פטריק דרהי, בוחן אופציה לבצע הצעת רכש מלאה לכלל המניות המוחזקות על ידי הציבור ולמחוק את החברה מהמסחר.

מצוקת מזומנים בדי מדיקל מאלצת את החברה לבצע הנפקה שלישית של מניותיה לציבור בישראל מאז פירסום התשקיף בחודש ספטמבר האחרון. הבוקר החברה פירסמה הצעת מדף נוספת על פיה תנסה לגייס כ-3 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות במיידית.

מניית גבעות מזנקת על רקע הידיעה כי משרד התשתיות אישר את תכנית העבודה שלה לפיתוח שדה מגד, שהם למעשה ביצוע קידוחי מגד 5, 6 ו-7 להם ממתינים המשקיעים.אבנר יהש משילה 1.7% מערכה

בנק הפועלים מוביל את הירידות במגזר הבנקים עם ירידה של 1.7%; מניית דיסקונט משילה מערכה 0.5% על רקע הידיעה שכחלק מתהליכי ההתייעלות של בנק מרכנתיל לא יעסוק יותר בתחום האשראי העסקי וזה יטופל מעתה בחטיבה עסקית בראשותה של אורית אלסטר בבנק דיסקונט. מניית לאומי נחלשת ב-1.1%.

דלק נדל"ן ממשיכה לרכז עניין על רקע המשא ומתן עם בעל השליטה יצחק תשובה להסדר. היה והצדדים לא יגיעו להסכמה בימים הקרובים החברה צפויה לפנות בבקשה לבית המשפט להקפאת הליכים.

יצרנית מוצרי הנייר והחיתולים, נייר חדרה , הנשלטת על ידי כלל תעשיות (60%) מקבוצת אי.די.בי, נסחרת על רקע הודעתה כי צפוי צמצום באספקת הגז הטבעי משדה ים תטיס ובתגובה, היא שוקלת אלטרנטיבות כגון שימוש בסולר העלול לייקר את העלויות התפעוליות.

כלל תעשיות (40%) מקבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, נסחרת על רקע המשא ומתן לרכישתה על ידי ויולה, שבניהולו של הראל בית-און ושותפיה. כפי הנראה במסגרת העסקה, תעניק אי.די.בי לויולה הלוואת מוכר של כ-800-700 מיליון שקל.

ארקו אחזקות נסחרת על רקע הידיעה כי החברה האמריקאית בשליטתה GPM חתמה הסכם עם ספק דלק אמריקאי לתקופה של עשר שנים. במסגרת ההסכם תרכוש GPM כשני מיליארד גלוני דלק לתקופה של 10 שנים. סכום הרכישה מוערך בכ-7 מיליארד דולר.

מניות התקשורת מתקנות מעט מעלה את הירידות שחלו במגזר בימים האחרונים על רקע המלצת המכירה של האנליסטים בסיטי. פרטנר מוסיפה כ-2% לאחר שנחבטה מטה בימי המסחר האחרונים; סלקום נסחרת ללא שינוי עם נטייה לעליות ובזק עם עלייה של 1%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully