וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבע מזדקן: השקל החדש יהפוך לשקל ישראלי

רם עוזרי

31.1.2012 / 8:57

אחרי 20 שנה הגיע בנק ישראל למסקנה כי השם "שקל חדש" כבר לא מתאים למטבע הישראלי. נגיד הבנק סטנלי פישר שוקל את החלפת השם

לפני 20 שנה שונה שמו של המטבע הישראלי מ"שקל" ל"שקל חדש". בבנק ישראל הגיעו למסקנה כי השקל הוא כבר מזמן לא חדש ולכן הם שוקלים לשנות את שמו הרשמי של המטבע הישראלי, ככל הנראה, ל"שקל ישראלי".

מי שיקבל את ההחלטה יהיה נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. ההחלטה הסופית עדיין לא התקבלה, אולם הבנקים המסחריים כבר קיבלו הודעה מבנק ישראל המודיעה להם כי האפשרות הזו נשקלת על מנת שיוכלו להיערך.

שינוי השם צפוי להיכנס לתוקף עם יציאתם לשוק של סדרות השטרות החדשים. השטרות של 50 שקל ו-200 שקל צפויות לצאת בתחילת שנת 2013 והשטרות של 20 שקל ו-100 שקל יצאו ככל הנראה בסוף אותה שנה.

העובדה שעיצוב השטרות צפוי להשתנות בכל מקרה הופכת את שינוי השם לחסר עלות עבור בנק ישראל. בכל הנוגע לבנקים המסחריים, בבנק ישראל מכירים בעובדה שיש עלויות להוצאת סדרה חדשה. עם זאת, גורמים בשוק הבנקאות מעריכים כי הן אינן גבוהות. עוד העריכו בבנקים שעצם העובדה שההודעה לבנקים יצאה מוקדם הופכת את העלויות למזעריות. זו הסיבה שבבנק ישראל לא חיכו ויצאו עם הודעה לבנקים המסחריים עוד לפני שהתקבלה החלטה סופית בעניין. הבנקים המסחריים, כך מעריכים גורמים בשוק, ידפיסו מעתה פחות טפסים, פנקסי צ'קים, חוזים אחידים וכיוצא באלה בהם מצוין השם "שקל חדש" כך שאם וכאשר אכן יעשה השינוי, ההפסד לא יהיה גבוה.

המוסדות הפיננסיים בחו"ל משתמשים כבר היום בקיצור ILS כדי לציין את המטבע הישראלי, ולא בקיצור NIS, כך ששינוי שמו של המטבע ל"שקל ישראלי" רק יביא לסינכרון בין המערכות.

  • עוד באותו נושא:
  • שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully