וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעבוד באפל ישראל? כך מתקבלים

גיא גרימלנד

31.1.2012 / 9:58

על פי הדיווחים תפתח אפל את מרכז הפיתוח שלה בחיפה בסוף פברואר. עובדי אנוביט כבר שינו את הסטטוס שלהם לעובדי אפל ישראל - מה צריך לעשות מי שרוצה להתקבל?

בשבוע הבא תודיע אפל רשמית על האופן שבו מהנדסים ישראלים יוכלו להיקלט במרכז הפיתוח של החברה בחיפה. בכך תביא אפל סוף לשמועות ולדיווחים החלקיים שהתפרסמו בימים האחרונים. לפי דיווחים שונים עשויה אפל לפתוח מרכז פיתוח כבר בסוף פברואר. ל-TheMarker נודע כי ההחלטה להקים מרכז פיתוח בחיפה היא סופית, אבל טרם ידוע היכן ימוקמו המשרדים של אפל ומתי זה יקרה.

בשבוע שעבר חזר אהרון אהרון, מנכ"ל מרכז המו"פ של אפל בחיפה, מארה"ב. בשלב זה ממלא אהרון את פיו מים בכל הנוגע למרכז, וגם עובדי אפל בישראל, שרובם המוחלט הם עובדי אנוביט, דוממים. "אם נדבר עם העיתונות זה לא ייראה טוב", אמר אחד מהם.

במהלך השבועיים האחרונים שינו חלק מעובדי אנוביט את הסטטוס שלהם ברשת החברתית לינקדאין, ובמקום אנוביט כתבו שהם עובדי אפל ישראל. למעשה תפעיל אפל בישראל שני מרכזים: האחד בהרצליה, המבוסס על רכישת אנוביט, והשני במת"ם (מרכז תעשיות מדע) בחיפה.

על מרכז המו"פ של חיפה לא ידוע דבר, מלבד העובדה כי הוא צפוי להעסיק בעיקר מהנדסיVLSI (Very Large Scale Integration). מהנדסי VLSI הם בדרך כלל בעלי ידע או הכשרה בתחום של הנדסת אלקטרוניקה או חשמל, שאחראים על יצירת מעגלים חשמליים ושילוב הטרנזיסטורים בשבב.

אייל סלומון, מנכ"ל חברת אתוסיה, אומר כי אפל העולמית מחפשת באופן מסורתי מהנדסי וראיפיקציה, באקנד, אנלוג וסירקיט עבור מרכז המו"פ שלה בקופרטינו. מרכז המו"פ של אפל בחיפה, יתמקד בתחום השבבים ויסייע לאפל בפיתוח שבבי A5 שמפותחים על ידי אפל ומיוצרים על ידי סמסונג. שבבי A5 נמצאים כיום באייפד 2 ובאייפון 4S החדש. שבבים אלה מיוצרים בטכנולוגיית 45 ננו-מטר.

כמה עובדים יגייס המרכז בחיפה? קשה להעריך, משום שלא נקבע מספר מדויק. אהרון אהרון קיבל מנדט לבנות צוות איכותי, או כפי שהגדירו זאת גורמים בתעשיית המוליכים למחצה: "לגייס את הקרם דה לה קרם של מהנדסי השבבים בישראל".

באפל מחפשים כעת מבנה מתאים בחיפה. אחת ההערכות היא שהחברה תרצה לשכור משרדים בגודל של 2,500 מ"ר - שטח שיכול להתאים ל-200 מהנדסים. סביר להניח שבשלב ראשון יגוייסו כמה עשרות עובדים, והמרכז יגדל במשך הזמן.

מנהל בהיי-טק הישראלי שמכיר את אהרון אהרון היטב אומר שאין לו צורך בשלב זה בגיוס עובדים באמצעות חברות השמה או כוח אדם המתמחות בהיי-טק. "הוא צריך למצוא את המנהלים האיכותיים ביותר. הם יביאו אתם את העובדים המוכשרים", הסביר.

גיוס על בסיס היכרות אישית

אפל היא מקום עבודה מבוקש ביותר בארה"ב - לצד גוגל ופייסבוק - וגם בישראל מהנדסים רבים שואפים לעבוד בה. מלבד המותג והשם הנחשק, לטובת אפל משחקות גם המשכורת הגבוהות.

בשוק מעריכים שיש בשלב זה כמה דרכים להעביר קורות חיים לאפל. אפשר למשל, להעביר קורות חיים למחלקת משאבי אנוש של אנוביט ולציין שמדובר במרכז המו"פ של חיפה. שיטה אחרת היא העברת קורות חיים לאהרון אהרון באמצעות לינקדאין או דואר אלקטרוני. לא ניתן בשלב זה להגיש קורות חיים באמצעות דף המשרות הרשמי של אפל באינטרנט, אבל לפי מקורות, כבר בשבוע הבא יהיה ניתן לקבל מידע מפורט על הליך הגיוס.

בשלב זה הליך הגיוס טרם נכנס להילוך גבוה, והוא מתבצע בעיקר על בסיס היכרות אישית. מנהל בתעשיית הון סיכון אומר כי "אהרון אהרון נחשב אחד האנשים המוכרים בתעשיית החומרה. הוא יודע מי האנשים הטובים ויכול לגייס כל אחד".

איך להתקבל לאפל. TheMarker
איך להתקבל לאפל/TheMarker

גורם המעורה בהליך הגיוס אומר כי "בניגוד לחברות היי-טק אחרות שמתפשרות על איכות המועמדים, ההנחייה של אפל בישראל היא לגייס ‘אך ורק אנשים מצוינים', וניתן להניח שזה גם יתבטא בשכר. אפשר להעריך שלמרות הפיטורים של עשרות עובדים מתחום המכירות, האדמיניסטרציה והשיווק באנוביט, תתבצע בחברה גם הרחבה של הגיוסים - בייחוד של מהנדסי חומרה ותוכנה.

האתר 9to5mac, שמפרסם שמועות בנוגע לאפל, דיווח בשבוע שעבר שמנהלי אנוביט יוכפפו למנהל עם קשר חזק לישראל: ג'וני סרוג'י, שלמד בטכניון ועבד בעבר באינטל ויבמ ישראל, וכיום ממלא תפקיד בכיר באפל בתחום ה-VLSI.

סקר של חברת אתוסיה שפורסם לפני יומיים חוזה שתהיה השנה עלייה משמעותית בביקוש למהנדסי ומפתחי תוכנה באינטרנט, אבל גם בענף המוליכים למחצה צפוי עלייה בגיוסים של 3%, לעומת 2011.

בשוק נמצאים כיום מספר לא מבוטל של מהנדסי חומרה מובטלים וכאלה שמועסקים בחברה קיימת ומחכים להצעה טובה יותר. כך למשל מהנדסי חברת צורן, שבעקבות המיזוג עם CSR פוטרו או צפויים להיות מפוטרים. גם מהנדסים מאינטל, טקסס אינסטרומנטס ומחברות שבבים אחרות עשויים להיות רלוונטיים לאפל. בשורה התחתונה אפשר לומר כי הכניסה של אפל לשוק ההיי-טק הישראלי העירה את תחום הגיוס למהנדסי חומרה ושבבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully