וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים עוד 500 שקל? תעברו למכונית חשמלית

דניאל שמיל

31.1.2012 / 10:52

לאחר שנתקלה בקשיים לשכנע את עובדיה להמיר את מכוניתם למכונית חשמלית של בטר פלייס, הציעה חברת מטריקס לעובדיה עיסקה: עברו לחשמלית ותקבלו תוספת של 500 שקל למשכורת

חברת ההיי-טק מטריקס היתה אחת החברות הראשונות שהתחייבה להשתמש במכוניות חשמליות שמשווקת בטר פלייס, אך כעבור כמה חודשים מתברר שקשה לה לגייס עובדים שיסכימו להמיר את מכוניתם. הסיבה המרכזית היא חשש מטווח הנסיעה המוגבל, שמוערך בכ-100 ק"מ בתנאי שימוש רגילים.

ל-TheMarker נודע כי מטריקס החלה להציע תמריץ לעובדים - תוספת של 500 שקל למשכורת ברוטו. במכתב שהופץ בשבוע שעבר בין העובדים מנסה החברה להפיג חשש נוסף וכותבת כי "מחיר הרנו פלואנס ZE החשמלית זהה למחיר המכוניות הנפוצות כיום בקטגוריה המשפחתית (123 אלף שקל), מכאן שעלות שווי השימוש לדגם זה תהיה זהה לשווי שימוש ברכב רגיל (מאזדה 3 וכו')". מטריקס ערכה ביום שישי אירוע למשפחות במרכז המבקרים של בטר פלייס, כדי לשכנע עובדים לעבור לרכב חשמלי. מטריקס מבטיחה לעובדים שיעברו למכונית חשמלית גם מקום חנייה קבוע ושמור, שלידו יותקן עמוד הטעינה.

במטריקס טוענים כי הסבסוד מתאפשר בזכות חיסכון במחירי האנרגיה. מחירי הדלק העולים הופכים את המעבר למכונית חשמלית לכדאי יותר. פורום ארגוני התחבורה בישראל, הכוללים את ארגון מנהלי תחבורה, פורום נהגי היי-טק ואיגוד קציני הבטיחות, מתכנן לפנות בקרוב למשרד להגנת הסביבה ולרשות המסים בבקשה להוזיל את שווי השימוש למכוניות חשמליות, כפי שנעשה עם מכוניות היברידיות. שווי השימוש מחושב כיום כ-2.48% בחודש ממחיר המכונית החדשה, אך מכוניות היברידיות נהנות מהנחה של 540 שקל. הפורום קורא להחיל את הכלל גם על מכוניות חשמליות.

בטר פלייס חתמה עד כה על הסכמים ראשוניים עם כ-50 ציי רכב. זאת, עבור אספקת דגם יחיד של מכונית: רנו פלואנס ZE, ולפי המודל שכרוך בתשלום דמי מנוי חודשיים של 1,090-1,599 שקל בחודש תמורת נסועה שנתית של 20-30 אלף ק"מ בהתאמה. בין היתר, מדובר בחברות הטכנולוגיה סלקום (ספקית התקשורת של בטר פלייס) ו-RAD, אשר הבטיחו הצטיידות בעשרות מכוניות. בטר פלייס מנהלת משא ומתן מתקדם גם עם אורבוטק. שתי חברות ליסינג, אלבר ואלדן, יספקו לחברות את המכוניות ובטר פלייס תחכיר למעשה את המצבר החשמלי. לפי הערכות בענף, המחירים של בטר פלייס לציי רכב נמוכים ב-20% מאלה של השוק הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully