וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "העם ביקש מדינת רווחה - קיבל פיטורים"

חיים ביאור

31.1.2012 / 11:56

יו"ר ההסתדרות עופר עיני תקף את כוונת הממשלה להפחית מכסים כדי להקל על יבוא מחו"ל וטען כי הצעד יפגע באלפי משפחות בעיקר בפריפריה. "ההסתדרות לא תעמוד מנגד"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הגיב היום על המדיניות שמובילה הממשלה להפחתת מכסים והתגברות פיטורי העובדים בעקבות הכוונה להקל על יבוא מחו"ל. "ההסתדרות לא תעמוד מנגד, נוכח החלטת הממשלה על הפחתת מסים על מוצרים מיובאים, בייחוד בענף המזון", אמר.

לדבריו, החלטת הממשלה תגרור פגיעה קשה באלפי משפחות, בעיקר באיזורי הפריפריה. "זו פגיעה אנושה בפרנסתם של עובדים מוחלשים ממילא, שנזקה גדול לאין שיעור מהתועלת שבהפחתת כמה עשרות אגורות במחיר המוצר, אם בכלל", אמר עיני.

לטענת עיני, הממשלה מנצלת באופן ציני את הזעקה שעלתה במחאה החברתית להוזלת מחירים, "כדי להגשים את החלומות מבית אגף התקציבים, של שוק חופשי בלתי מרוסן, שבו שולטת תחרות בלתי מבוקרת".

לדבריו, כבר כשהתפרסם דו"ח טרכטנברג, הוא הזהיר שפתיחה בלתי מאוזנת של השוק לתחרות, תוך הפחתת מכסים, תגרום לפגיעה בעובדי המפעלים בישראל. "המחאה התכוונה למדינת רווחה, ומה שקיבלנו זו מדינת פיטורים. העם דרש מעורבות מדינה וקיבל מדינה שנוטשת את עובדיה בשטח ההפקר של התחרות החופשית".

עיני הזכיר את החלטת הממשלה, להפחית את המכס על קופסאות טונה מיובאות. "מדובר באבסורד", טען עיני. "מחיר הטונה בארץ נמוך בהשוואה לממוצע העולמי. בישראל קיימים 5 מפעלים בענף שכולם מייצרים באיזורי הפריפריה ומעסיקים 600 עובדים. 1,600 עובדים נוספים מועסקים בעקיפין בייצור קופסאות, שמן וכדומה. באה הממשלה, וללא שום סיבה, כמו אחרון חכמי חלם, מורידה את מכסי היבוא. חוסר אחריות. בשביל להוריד עוד כמה אגורות במחיר של מוצר, שהוא ממילא נמוך? בשביל לפגוע בעובדים במפעלים בקריית מלאכי? בשיטה הזו אפשר לסגור את המדינה ולהעביר אותה לסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully