וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת אחד העם נסגר בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

31.1.2012 / 16:51

למרות חוסר הוודאות בשאלה היוונית נסגר המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. ת"א 25 עלה ב-0.6% ות"א 100 עלה ב-0.5%

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום במגמה חיובית, למרות אי הוודאות בשאלה היוונית שנותרה לאחר פגישת מנהיגי אירופה בבריסל, ודנה בהזרמת כספי הסיוע ליוון. השווקים נאלצים להמתין להתפתחויות סביב מציאת פתרון למשבר הכלכלי באירופה.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.6% ומדד ת"א 100 עלה ב-0.5%. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.9% לערכו ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-900 מיליון שקל - נמוך מהיומי הממוצע המקובל.

מנהיגי אירופה אימצו אתמול בפגישתם בבריסל אמנה חדשה להידוק המשמעת התקציבית באיחוד האירופי, שנועדה לבלום את משבר החוב המתפשט בגוש היורו.

כמו כן, המנהיגים הסכימו על הפעלתה של קרן חילוץ קבועה בסך חצי טריליון יורו, כבר ביולי השנה. 25 מתוך 27 מנהיגי מדינות האיחוד האירופי אמרו כי יחתמו על האמנה, במסגרתה יוטלו סנקציות אוטומטיות על מדינות שיפרו את מגבלות הגירעון והחוב של האיחוד וכללי התקציב יעוגנו בחוקים הלאומיים. מנהיגי בריטניה וצ'כיה הם היחידים שלא יחתמו על האמנה בחודש מארס.

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט תוך עליות שערים עד 0.45%.

בזירת המקרו האמריקאית, צפוי להתפרסם היום מדד אמון הצרכן לחודש ינואר. קונצנזוס הכלכלנים צופה כי רמת הבטחון הצרכני עלתה וחל שיפור בראיית המצב הכלכלי של הצרכנים האמריקאים. תחזית הכלכלנים מסתכמת ברמת 68 נקודות הבסיס, בהשוואה לרמה של 64.5 נקודות בחודש דצמבר 2011.

התחדש המסחר במניית דלק נדל"ן, לאחר הפסקה זמנית שהתקיימה בציפייה לעדכונים בנוגע להסדר החוב של בעל השליטה יצחק תשובה. הבוקר, חתמו במשרדי דלק נדל”ן נציגי אג"ח סדרות ה' ו-ד' עם החברה ועם תשובה על עקרונות ההסדר, ונפגשו לכנס אסיפות, בכדי לאשר את ההסדר ולכפות אותו על סדרה כ"ה שטרם הסכימה. הצדדים הסכימו על הצמדה למדד של הזרמותיו והתחייבויותיו של תשובה במסגרת ההסדר. כמו כן, הושגו הסכמות לגבי הריביות והבטחונות - מדובר בתספורת של 25%-50% לבעלי האג"ח.

הנפקת האג"ח של אלון חיפושי גז, השותפה הקטנה (4%) במאגר הגז הטבעי "תמר" הסתיימה בהצלחה, עם סיום השלב הציבורי. בסך הכל גייסה החברה 151 מיליון שקל באג"ח בריבית של 8.05% כאשר למחזיקים ניתן שעבוד שני על האחזקות בתמר, אחרי הבנקים.

קרן השקעות בתחום מדעי החיים, פונטיפקס, המירה את אחזקותיה בחברת ביומדיקס (12.7%) בכ-11% מהון מניותיה של חברת נסווקס שהינה חברת הבת של ביומדיקס. במסגרת המהלך, ירכשו ביומדיקס וקרן ספירהד שבשליטתה את מלוא אחזקותיה של פונטיפקס בחברה אשר עלותה בשוק מסתכמת בכ-6.5 מיליון שקל, בתמורה לכ-4.5 מיליון מניות נסווקס אשר עלותם בשוק עומדת על 4.7 מיליון שקל.

הזרוע התעשייתית של לב לבייב, אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה, הצליחה למחוק את נגב קרמיקה מהמסחר בבורסה, לאחר שבעלי מניות נענו להצעת רכש משופרת של החברה.

קבוצת דורי בניה, שבשליטת גזית גלוב ישראל של רונן אשכנזי (73.8%), השלימה אמש את השלב הציבורי בהנפקת אג"ח, שבה גייסה כ-71 מיליון שקל. החברה ביצעה הרחבה של סדרת אג"ח ו' הנסחרות כעת בבורסה. מדובר על היקף גיוס נמוך מהתכנון הראשוני - כ-83 מיליון שקל, וזאת עקב ביקושים נמוכים שנרשמו בשלב הציבורי של ההנפקה.

חברת Triune Systemsהודיעו היום כי פיתחה טכנולוגיה אנלוגית לניהול צריכת החשמל המתבססת על פלטפורמת ה-PM של טאואר-ג'ז, בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון. לאחר שרשמה את טכנולוגיית החיסכון באנרגיה הירוקה שלה, כסימן מסחרי, משחררת Triune לייצור המוני בטאואר-ג'אז שני מוצרים שלה.

המעבר לחוזי חשמל בתעריף משתנה יקטין את ההכנסות של אורמת טכנולוגיות בכ-50 מיליון דולר בשנים 2012-2013 - כך דיווחה הבוקר החברה האם של אורמת טכנולוגיות, שבשליטת דיתה ויהודה ברוניצקי. מדובר בהגדלה של תחזית הקיטון בהכנסות, שעמדה בדיווח הקודם על 16 מיליון דולר בלבד. עם זאת, החברה מדגישה כי ההכנסות ב-2012 עדיין יהיו שוות או גבוהות ביחס להכנסות ב-2011

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully