וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בחשבון החשמל: תעריף משתנה לפי שעות ועונות

איתי טרילניק

31.1.2012 / 20:16

התעריף בשעות שיא ביקוש החשמל יתייקר בשיעור עד כ-149%, ובשעות השפל תתקבל הנחה של עד 24%. ניתן יהיה לעבור למסלול החדש, וכן להתחרט ולקבל את ההפרש

רשות החשמל תקיים תעריף תשלום וולונטרי למשקי הבית, המשתנה לפי שעות היממה ועונות השנה. התעריף בשעות שיא ביקוש החשמל יתייקר בשיעור עד כ-149%, ואילו בשעות השפל תתקבל הנחה של עד 24%. אין חובה לעבור לשיטה החדשה, וצרכנים שיתחרטו על המעבר יוכלו לחזור לתעריף הקבוע לאחר שנה. אם הרע המעבר את מצבם, יוכלו צרכנים אלה לקבל את ההפרש לעומת התעריף הקבוע בשנה החולפת.

מידת החיסכון בחשבון החשמל של כל משק בית תהיה תלויה במידת הסטת צריכת החשמל משעות השיא בימי א' עד ה': 17:00-11:00 בקיץ, ו-17:00-22:00 בחורף. ברשות החשמל טוענים כי משפחה ממוצעת יכולה לחסוך עד כ-400 שקל בשנה באמצעות התעריף החדש.

התעריף החדש נועד לתמרץ לקוחות פרטיים להסיט את צריכת החשמל שלהם משעות השיא על מנת להקטין את הביקושים בצריכת החשמל, כאשר הביקוש הכולל במשק מתקרב בצורה מסוכנת לכושר הייצור של חברת החשמל. בחודש האחרון פנתה החברה לציבור בשלוש הזדמנויות, וביקשה שלא להשתמש במכשירים עתירי אנרגיה בין השעות 17:00-21:00 בשל תקלות בייצור החשמל והביקוש הגבוה כתוצאה מתנאי מזג האוויר.

תעריף עומס וזמן (תעו"ז) דומה לצרכנים ביתיים קיים עוד משנת 2002, אך נחשב מסובך ולא אטרקטיבי, מאחר שבכל תקופה (חורף, קיץ ועונות מעבר) היו בו שלושה תעריפים שונים לאורך היום. בשל הקשיים באספקת החשמל בשעות השיא, הוחלט לנסות לתמרץ את הלקוחות הביתיים להסיט את צריכת החשמל. לשם כך, הועלו הצעות לפשט את התעו"ז הביתי, וכן לקבוע תמריצים נוספים על מנת לעודד את המעבר אליו. עם זאת, התשלום הקבוע יעלה בכ-7 שקלים לחודש למי שיבחר לעבור לתעריף החדש מהתעריף הקבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully