וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב והכסף בפתיחת השנה הטובה מאז 1983

נמרוד הלפרן

31.1.2012 / 22:43

המחירים זינקו ב-11% ו-19% בינואר. על רקע הערכות כי ממשלת יוון מתקרבת להסכם לארגון מחדש של חובותיה. הנפט הגולמי סיים את ינואר בירידה של 0.4%

מחיר הזהב השלים את הזינוק החד ביותר שרשם בחודש ינואר זה 29 שנים על רקע הערכות כי ממשלת יוון מתקרבת להסכם לארגון מחדש של חובותיה, ומחיר הכסף אף הוא רשם את פתיחת השנה הטובה ביותר זה כמעט שלושה עשורים.

בשבוע שעבר זינק מחיר הזהב ב-4.3% לאחר שהבנק הפדרלי התחייב להותיר את הריבית בארה"ב ברמה נמוכה לפחות עד שלהי שנת 2014, לעומת התחייבותו הקודמת להותיר אותה ברמה נמוכה עד אמצע שנת 2013.

"שילוב של ההתקדמות ביוון והודעת הבנק הפדרלי דחף את מחיר הזהב מעלה", אמר פרנק מקגי, סוחר בכיר בחברת אינטגרייטד ברוקראז' סרוויסס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "קיימת תנופה בשוק", הוסיף.

החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 1,740.4 דולר לאונקייה, עלייה של 0.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחרים לרמה של 1,750.6 דולר לאונקייה - המחיר הגבוהה ביותר מאז השמיני בדצמבר. בסיכום חודשי, קפץ מחיר הזהב החודש ב-11% - חודש ינואר הטוב ביותר מאז שנת 1983.

החוזים על הכסף למסירה במארס נסגרו היום בניו יורק במחיר של 33.262 דולר לאונקייה, ירידה של 0.8%, לאחר שבמהלך המסחר עלה מחירם לרמה של 34.13 דולר לאונקייה - הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש נובמבר. בסיכום חודשי, קפץ מחיר הכסף ב-19% - הזינוק החד ביותר מבין 24 חומרי הגלם הנכללים במדד הסחורות GSCI של חברת סטנדרד אנד פור'ס (S&P), והזינוק החד ביותר שרשם הכסף בינואר מאז שנת 1983.

מחיר הנפט הגולמי ירד זה היום השלישי ברציפות על רקע נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 98.48 דולר לחבית, ירידה של 0.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום חודשי, ירד מחירם ב-0.4% - התנודה החודשית הקטנה ביותר מאז חודש יולי.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על ירידה מפתיעה בבטחון הצרכנים, ירידה חדה מהצפוי במחירי הבתים, והאטה חדה מהצפוי בצמיחת פעילות העסקים באזור שיקגו.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד מחירי הבתים S&P/קייס-שילר, העוקב אחרי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, ירד בנובמבר ב-3.7% לעומת החודש המקביל בשנת 2010, לאחר ירידה שנתית של 3.4% באוקטובר, לפי נתונים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 3.3%.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע בינואר לרמה של 61.1 נקודות לעומת רמה של 64.8 נקודות בחודש הקודם, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 68 נקודות.

מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו בארה"ב ירד החודש לרמה של 60.2 נקודות לעומת 62.2 נקודות בחודש הקודם. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר לרמה של 61.5 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות משקף צמיחה בפעילות העסקים, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully