וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האנרגיה: המחסור יביא להפסקות חשמל זמניות

1.2.2012 / 12:38

המחסור בגז טבעי עלול להביא למחסור בכושר הייצור של חברת החשמל ולדברי משרד האנרגיה - להפסקות חשמל זמניות במשרד קוראים לציבור להימנע מצריכת חשמל בשעות העומס

משרד האנרגיה והמים הודיע היום (ד') כי צפוי מחסור בכושר ייצור זמין בחשמל בתקופה הקרובה. בעקבות המחסור בגז טבעי צפוי במהלך החורף הקרוב, בשעות של שיא הצריכה, מחסור בכושר ייצור זמין, העלול לגרום להפסקות חשמל זמניות באזורים מסוימים. המשרד מבקש מהציבור להימנע משימוש במכשירים זוללי אנרגיה בין השעות 17:00-21:00, וזאת על מנת למנוע מצב בו לא ניתן יהיה לספק את הביקושים לחשמל.

מדובר, בין היתר, במכשירי החשמל הבאים: מדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, דוד חימום מים חשמלי, שואב אבק וכדומה. כמו כן, על מנת לחסוך בחשמל, ממליץ המשרד להוריד את טמפרטורת המזגן ל -22 מעלות צלזיוס ולכבות תאורה ומכשירי חשמל אשר אינם בשימוש.

היום, יום רביעי בשעה 19:30, צפויה צריכת החשמל להגיע לשיא ביקוש של 11,100 מגה וואט, אשר יסופק על ידי חברת החשמל (10,600 מגוואט), על ידי הפעלת הסדרי גנראטורים ופסגה ניידת (כ-200 מגוואט), וכן על ידי ייצור פרטי (כ-300 מגה וואט). לפיכך צפויה צריכת החשמל להגיע לקצה כושר האספקה עם רזרבה מזערית של כ- 550 מגה וואט.

ההספק המותקן כיום במשק החשמל בישראל עומד על כ-13,130 מגוואט של חברת החשמל ועוד כ-490 מגוואט של יצרנים עצמיים, פרטיים וקוגנרציה. ההספק הזמין קטן מערכים אלה, וזאת בעיקר עקב המחסור החמור בגז טבעי: בימים אלה מופעלות יחידות רבות בדלקי גיבוי (סולר ומזוט) במקום בדלק הראשי (גז טבעי), ומקצת היחידות מאבדות כ-50 מגוואט מיכולת ההספק בעת הפעלה בסולר במקום בגז טבעי.

כמו כן, עקב המחסור בגז טבעי, הפסיקו מספר יצרנים פרטיים לפעול או הקטינו את הפעילות במידה ניכרת. בנוסף, קיימת הצטברות של תקלות בלתי צפויות ביחידות ייצור, חלקן עקב מעברים חוזרים בין דלק ראשי לדלק גיבוי וחלקן עקב דחיית תחזוקה מתוכננת כתוצאה מן המחסור.

ד"ר יהודה ניב, מנהל מינהל החשמל במשרד האנרגיה והמים: "היום כמו גם בשבוע שעבר, עומד משק החשמל בישראל בפני סיכון של הפסקות חשמל מאולצות, עקב הקושי באספקה מול הביקוש הרב. חשוב שהציבור ידע כי כל חיסכון של 3 קוט"ש בצריכת החשמל הביתית מהווה חיסכון של ליטר סולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully