וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות המחאה: תנובה משיקה סדרת מוצרים מוזלים

עדי דברת-מזריץ

1.2.2012 / 20:53

המהלך חוצה הקטגוריות הוא פרי מחקרים שביצעה תנובה בחודשים האחרונים; בין המוצרים שתשיק החברה: יוגורט במחיר מומלץ של 2.8 שקלים

שבעה חודשים אחרי פרוץ המחאה החברתית שעמדה בחזיתה וארבעה חודשים אחרי שהכריזה על הורדת מחירים ופרישת היו"ר זהבית כהן, תנובה משיקה מוצרים חדשים ברוח המחאה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

המהלך חוצה הקטגוריות הוא פרי מחקרים שביצעה תנובה בחודשים האחרונים בכדי להבין כיצד לפנות לצרכן של אחרי קיץ 2011. בתנובה ינסו לגבור על שינויים שונים בהתנהגות הצרכנים בהם: קנייה פחות אוטומטית של מוצרי חלב תוך בדיקה מדוקדקת יותר של מבצעים ומחירים, גידול במכירות קטגוריות בסיסיות כמו הלבן והגיל ומעבר לרכישת מאגדות ואריזות חיסכון ומעבר לקניה במעדניה.

בקטגורית הגבינה הצהובה תשיק תנובה במחצית פברואר מוצר כלאיים בין הגבינה הצהובה על המדף לזו במעדניה תחת השם 'המעדניה של עמק'. הגבינה תימכר באריזת ניילון פשוטה ובדומה למעדניה פרוסות הגבינה לא יופרדו בניירות. המוצר ימכר במחיר הגבוה ב-90 אגורות למאה גרם מהמחיר במעדניה - אך במחיר הנמוך ב-1.6 שקלים ל-100 גרם מהמחיר במדף.

בנוסף, משיקה החברה גבינה צהובה 'דק דק' עם פרוסות דקות יותר. שני המהלכים נולדו גם בכדי לתת מענה לעלייה החדה ברכישת גבינות צהובות במעדניה בחודשים האחרונים.

בנוסף, תנובה משדרגת את האריזות לשימוש חוזר לאריזות נוחות ללא תוספת מחיר.

כפי שנחשף ב-TheMarker, טרה מתכננת השקה בתחום הגבינות הצהובות עם גבינה צהובה 22%, אריזות בגדלים חדשים ועוד.

בקטגוריית היוגורט, תשיק תנובה במחצית פברואר יוגורט לבן תחת המותג 'תנובה' 1.5% ו-3.5% עם מחיר מומלץ לצרכן של 2.8 שקלים. זאת לעומת מחיר ממוצע של 3.5 שקלים ליוגורטים הלבנים של תנובה והמתחרות ברשתות השיווק. כמו כן, תוזיל את המחיר המומלץ של יוגורט 'דנובה' בהתאם מ-3.3 שקלים ל-2.8 שקלים.

בקטגוריית השמנת המתוקה תרחיב תנובה את המהלך בו יצאה עם השמנת 38% ותוסיף פקק לכל אריזות השמנות המתוקות ללא תוספת מחיר. המהלך מצטרף לכך שבשבועות האחרונים השיקה החברה גבינות לבנות עם טעמים (בצל מטוגן, תבליני גינה) במחיר זהה לגבינה הלבנה הרגילה. בתנובה מספרים כי עד כה הגבינות בטעמים תומחרו במחיר הגבוה ב-15% מהגבינה הלבנה הרגילה.

תנובה משיקה גם מוצר ללא בשורה ברמת המחיר - גבינה דלת לקטוז שתימכר בתוספת מחיר של 10% לעומת גבינה לבנה רגילה. בתנובה הסבירו כי הפרמיה במחיר נובעת מכך שייצור המוצר הנישתי יקר יותר. בהמשך השנה תצא תנובה במהלכים נוספים ברוח התקופה גם ביתר הקטגוריות.

ענת גרוס שון, סמנכ"ל שיווק של תנובה, מסרה: "אנו פותחים את 2012 עם מספר מהלכים, כאשר כל מהלך שמושק נבחן בפריזמת הערך שהוא מייצר עבור הצרכן לצד מחיר אטרקטיבי".

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully