וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט השקעות שוקלת למחוק את מעריב מהבורסה

יורם גביזון

2.2.2012 / 9:19

דיסקונט השקעות בוחנת אפשרות פרסום הצעת רכש לכל מניותיה של מעריב ומחיקתה מהבורסה. אם תושלם ההצעה, תיאלץ דסק"ש להשקיע עוד 48 מיליון שקל ברכישת מניות הכשרת הישוב

דיסקונט השקעות (דסק"ש) בוחנת את האפשרות למחוק את מעריב מהמסחר בבורסה באמצעות פרסום הצעת רכש לכל מניותיה, לפי עדכון תזרים המזומנים החזוי לאוקטובר 2011 עד ספטמבר 2013 שפורסם בידי מעריב.

דסק"ש מציינת כי הגיעה לסיכום עקרוני עם חברת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי, שמחזיקה ב-27% ממניות מעריב, לפיו אם תושלם הצעת רכש למניות מעריב, תיכנס לתוקף אופציה שתקבל הכשרת הישוב למכור לדסק"ש את אחזקותיה במעריב בשלוש מנות שוות אחת לשנה, לפי שווי חברה של 180 מיליון שקל, ובתוספת ריבית שנתית של 5%. שווי זה נמוך ב-54.2% משווי מעריב בבורסה.

אם אכן תושלם הצעת הרכש, תיאלץ דסק"ש להשקיע עוד 48 מיליון שקל ברכישת מניות הכשרת הישוב במעריב לאחר שהשקיעה מיוני 2011 ועד כה 247 מיליון שקל ברכישת מניות ובהלוואות בעלים למעריב. דסק"ש והכשרת הישוב לא הגיעו בשלב זה להסכמות בדבר רכישת אג"ח מסדרה ד', שמוחזקות בידי הכשרת הישוב בעלות של 20.3 מיליון שקל.

מעריב מעדכנת שדסק"ש החלה בשיחות עם בנק הפועלים על האפשרות שבמסגרת הצעת הרכש שתפורסם למניותיה של מעריב תרכוש דסק"ש גם 4.77 מיליון מעריב שמוחזקות בנאמנות בעבור ולדימיר גוסינסקי ומשועבדות לבנק. רכישת המניות המשועבדות להפועלים תיעשה בכפוף לביצוע הצעת רכש מלאה למניות החברה.

דסק"ש עומדת להשלים בשבוע הבא הצעת רכש לאג"ח ב-84 אגורות לאיגרת ובעלות של 36.6 מיליון שקל. הצעת רכש למניות הציבור (כוללת 4.77 מיליון המניות המשועבדות לבנק הפועלים) במחיר הנוכחי של המניה ורכישת מניות הכשרת הישוב לפי המחיר המסתמן במגעים בין החברות - עשויות להגדיל את השקעת דסק"ש בהרפתקת מעריב ב-87 מיליון שקל נוספים. כך, דסק"ש תשקיע במניות מעריב ובהלוואות בעלים סכום מצטבר של 370 מיליון שקל בתוך פחות משישה חודשים; סכום ששקול ל-18% מהשווי של דסק"ש.

זקוקה למזומנים

תחזית תזרים המזומנים של מעריב עד לספטמבר 2013 מלמדת שדסק"ש עלולה להידרש להכניס שוב את ידה לכיסה, הפחות עמוק מבעבר. מעריב סיימה את הרבעון הרביעי של 2011 בגירעון של 37 מיליון שקל בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, לעומת גירעון של 38 מיליון שקל מפעילותה השוטפת, לפי התחזית הקודמת שפורסמה בידי החברה כחלק מהדו"ח הכספי לרבעון השלישי. בניגוד לתחזית הקודמת, צופה מעריב שהגירעון בתזרים מפעילות שוטפת ב-2012 יגיע ל-80.1 מיליון שקל, ולא 70.7 מיליון שקל כפי שחזתה בנובמבר.

מעריב צופה גירעון של 160 מיליון שקל בתזרים מפעילותה השוטפת בין אוקטובר 2011 לספטמבר 2013, בהשוואה לגירעון צפוי של 149 מיליון שקל בתזרים בתקופה זו בתחזית הקודמת מנובמבר. נוסף על כך, נפגעה החברה מגידול של 5 מיליון שקל בשימושים חד-פעמיים, בעיקר בשל גידול בעלויות, הפסקת פעילות ועלויות הסכמי פשרה והסדר תשלומים מול ספק, וכן עלויות בגין הפסקת פעילות בהיקף כולל של 32.3 מיליון שקל.

מעריב צופה שהגירעון בתזרים המזומנים ב-2012 ימומן בין השאר בידי הלוואת בעלים נוספת של 50 מיליון שקל; הלוואה שתעלה את ההשקעה המצטברת של דסק"ש במעריב ל-420 מיליון שקל.

גם בהתחשב בהזרמה הנוספת של דסק"ש, מעריב צופה שיחסרו לה 51 מיליון שקל בסוף ספטמבר 2013 למימון פעילותה, השקעותיה והוצאות המימון. הערכה זו גבוהה ב-11.8 מיליון שקל מהערכת החברה מנובמבר. מעריב מציינת כי אין לה פתרון מימוני לגירעון בשלב זה, אך להערכתה ניתן יהיה לממן את הגירעון באמצעות קבלת אשראי נוסף מבנקים, או מכירה והשכרה של רכוש קבוע, או באמצעות מימון ממוסדות פיננסיים לא בנקאיים.

מעריב צפויה להכיר ברבעון הרביעי בגידול של 29 מיליון שקל בהון העצמי, כולל 7 מיליון שקל לדו"ח רווח והפסד, כהכנסות מסים. זאת בשל פער של 29 מיליון שקל בין השווי ההוגן של הלוואה בסך 50 מיליון שקל שקיבלה מדסק"ש באוקטובר לפי תקן 39 IFRS לבין הסכום הנומינלי של ההלוואה.

הסיבה לכך היא שהשווי ההוגן של ההלוואה מחושב לפי הערך הנוכחי של תזרימי המזומנים של ההלוואה לבעלי מניות דסק"ש, כשהוא מהוון בריבית המשקפת את הסיכון של מעריב (התשואה על אג"ח ד' המגיעה ל-11.6%), ולא לפי ריבית של 4.5% שנקובה בהסכם ההלוואה ל-5 שנים ללא ביטחונות.

המשמעות של גידול של 29 מיליון שקל בהון העצמי של מעריב כתוצאה מהעובדה שקיבלה מדסק"ש הלוואה בתנאים טובים מתנאי השוק היא שנוחי דנקנר, בעל השליטה בדסק"ש, מאלץ את בעלי מניות המיעוט בדסק"ש לתת מתנה לבעלי מניות המיעוט במעריב. כלומר, לכל בעלי המניות במעריב, למעט דסק"ש עצמה (37.6% מהחברה). הביטוי החשבונאי למתנה זו בדו"חות דסק"ש יהיה קיטון של 10.9 מיליון שקל (המכפלה של 37.6% ב-29 מיליון שקל) בחלק הרוב כנגד גידול בחלק המיעוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully