וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צוקרברג תכנן למכור את פייסבוק ב-2004

2.2.2012 / 11:31

ממסרונים שהועברו בין מייסד פייסבוק מארק צוקרברג לאחד ממקורביו ב-2004 ושנחשפים עתה עולה כי צוקרברג כלל לא תכנן להתמיד בפרויקט אלא למכור אותו לחברה אחרת כמו גוגל

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג כלל לא היה בטוח לגבי הצלחת הרשת החברתית ורצה להשיק את האתר רק כקרש קפיצה למיזם הבא שלו, ולאחר מכן לנסות למכור את פייסבוק לחברה אחרת כמו גוגל או אתר הרשתות החברתיות פרנדסטר - כך עולה ממסרים מיידיים בינו לבין מקורב שנחשפו במסגרת סדרת התביעות של האחים ויקנלווס נגד צוקרברג ופורסמו בבלוג העסקי "ביזנס אינסיידר".

הבלוג התייחס גם להתכתבות נוספת של צוקרברג עם מייסד נוסף בפייסבוק, אדם דיאנג'לו, שכבר פורסמה בשנה שעברה באופן מצומצם יותר והראתה כי צוקרברג החליט "לדפוק" את האחים וינקלבוס.

ההתכתבות המורחבת מציגה את ההתלבטות של צוקרברג בנושא והחלטתו בתמיכת דיאנג'לו, להודיע לאחים ברגע האחרון כי אין בכוונתו לבצע את מיזם אתר השידוכים שלהם כדי להשיק את פייסבוק מבעוד מועד. עם זאת, מההתכתבות עולה גם כי רעיון פייסבוק היה מגובש אצלו עוד לפני שפיתח עבור האחים את מיזם השידוכים שלהם ולהערכתו היה טוב יותר.

כך נשמע הדיאלוג בין צוקרברג לדיאנג'לו בסוף 2003

צוקרברג: אז אתה יודע שאני בונה את אתר השידוכים הזה. אני תוהה עד כמה זה דומה לפייסבוק. כיוון שהם בטח יושקו באותו הזמן. אלא אם אדפוק את אנשי אתר השידוכים ואנטוש אותם רגע לפני שאומר להם כי סיימתי (את פייסבוק).

דיאנג'לו: חחח

צוקרברג: לא נראה לי שאנשים היו נרשמים לפייסבוק אם הם היו חושבים שזה לשידוכים. בכלל לדעתי אנשים חוששים להצטרף לאתרי שידוכים. אבל האיש שעושה את אתר השידוכים הולך להשקיע הרבה בשיווק. אני תוהה מה הפתרון האידיאלי. אני חושב שהפייסבוק ימשוך הרבה אנשים אלא אם יושק באותו זמן כמו אתר השידוכים ואז שניהם יבטלו זה את זה ושום דבר לא יצליח. יש לך רעיונות? יש דרך אולי למזג את השנים?

דיאנג'לו: אפשר להפוך את זה לרשת כמו פרנסטר. חחח, לסטנפורד יש משהו כזה פנימי.

צוקרברג: חשבתי לעשות את זה בפייסבוק. הדבר היחיד ששונה ברעיון שלהם הוא שמבקשים דייטים עם אנשים או קשרים. בפייסבוק לא עושים את זה באמצעות המערכת.

דיאנג'לו: כן

צוקרברג: אני גם שונא את העובדה שאני עושה את זה למען אנשים אחרים. אני שונא לעבוד עבור אחרים. אני חושב שהדבר הנכון הוא לסיים את פייסבוק ולחכות עד הרגע האחרון שבו אני אמור להכין את הדבר שלהם ואז להגיד להם "תראו, שלכם פשוט לא טוב כמו זה, אז אם אתם רוצים להצטרף לשלי אתם יכולים או שאני יכול לעזור לכם עם שלכם מאוחר יותר". או שנראה לך שזה חזירי מדי?

דיאנג'לו: אני חושב שאתה צריך פשוט לזרוק אותם.

צוקרברג: העניין הוא שיש להם מתכנת שיכול לסיים את הדבר שלהם ויש להם כסף להשקיע בשיווק. אה, רגע, בעצם, גם לי יש כסף. חבר שלי שרוצה לממן את זה הוא ראש אגודת ההשקעות. מתברר שמסחר לפי מידע פנים לא נחשב בלתי חוקי בברזיל אז הוא עשיר.

התכתובת השנייה אליה מתייחס "ביזנס אינסיידר" מתרחשת שנה לאחר מכן, כאשר צוקרברג וחבריו כבר עברו לקליפורניה לעבוד על פייסבוק במשרה מלאה. 7 חודשים לאחר השקת האתר מספר חבריו כבר כמעט הגיע למיליון משתמשים, אך צוקרברג ראה בו רק קרש קפיצה למיזם הבא שלו, ויירהוג, שנועד להיות אתר שיתוף קבצים חברתי עם ממשק לפייסבוק.

הוא לא המריא כמו פייסבוק ונסגר ב-2006, לאחר ששון פארקר, ממייסדי פייסבוק, שהיה אחראי גם לשירות שיתוף הקבצים נאפסטר חשב שמוטב לסגור אותו בשל בעיות חוקיות.

השיחה ביולי 2004, צוקרברג במגעים עם גוגל

מקורב: כדאי שתחזיר לעצמך את המניות שתצטרך לכיסוי הוצאות משפטיות.

צוקרברג: אני לא אשלם הוצאות משפטיות, החברה שתקנה אותי תשלם - חחח.

מקורב: מגניב. בתקווה זה יהיה בקרוב כדי שתוכל להמשיך הלאה ולעבוד על מה שאתה באמת רוצה.

צוקרברג: זה רק צריך להזניק את ויירהוג.

מקורב: יש כבר תגובות לפרסום הארצי שלך?

צוקרברג: עוד קרנות הון סיכון ואני עדיין במגעים עם גוגל ופרנדסטר.

אם גוגל הייתה בוחרת לרכוש את פייסבוק בשלב זה כבר ב-2004 כאשר פייסבוק רק החלה לצמוח, היא הייתה יכולה להשיג אותה בשווי נמוך מאוד ביחס לשווי לפיו צפויה הנפקת פייסבוק הקרובה, כ-85 מיליארד דולר. מספר המשתמשים של פייסבוק זינק מאז ל-845 מיליון שמחצית מהם נכנס לאתר לפחות פעם ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully