וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: "מצב רוכשי הדירות ממשיך להשתפר"

נתן שבע

2.2.2012 / 13:58

מדד משכן למצב רוכשי הדירות אותו מחשב בנק הפועלים עלה בחודש דצמבר ב-1.4%. המדד משקלל את השכר הממוצע, גובה ריבית המשכנתאות, מדד מחירי הדיור של הלמ"ס ושיעור האבטלה

מצב רוכשי הדירות ממשיך להשתפר. מדד משכן למצב רוכשי הדירות אותו מחשב בנק הפועלים, אשר עוקב אחר מצבם השוטף של רוכשי הדירות בישראל, עלה בחודש דצמבר 2011 ב- 1.4%. עלייה זו משקפת שיפור במצב רוכשי הדירות בעקבות ירידה במחירי הדירות, ירידה בריבית המשכנתאות ועלייה בשכר הממוצע במשק.

מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס ירד ב-0.3%. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 6.9% או ריאלית ב-4.2%, כלומר בניכוי עליית המחירים במשק. מאז נקודת השפל במחצית שנת 2007 עלו מחירי הדירות בישראל ב-63.5% ( בכ-40% ריאלית).

מדד משכן משקלל בתוכו את השכר הממוצע במשק, גובה ריבית המשכנתאות, מדד מחירי הדיור של הלמ"ס ושיעור האבטלה - ומנסה לגזור עקב כך את מצבם של רוכשי הדירות. עלייה במדד מעידה על שיפור במצב הרוכשים. מדובר בחודש רביעי רצוף של עלייה של המדד מאז פרצה המחאה בישראל ושוק הנדל"ן נכנס לקיפאון. בשלושת החודשים האחרונים ירדו מחירי הדירות בשיעור מצטבר של 1.5%.

כלכלני בנק הפועלים אומרים שכמעט כל רכיבי המדד פעלו לשיפור מצב הרוכשים. בחודש דצמבר חלה עלייה חדה של כ-25% במכירת דירות חדשות לעומת נובמבר, אך יש לזכור שמדובר בחודש ראשון של עלייה, לאחר תקופה של יותר מחצי שנה שאופיינה במספר עסקות נמוך מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully