וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום במגעים למכירת כלל תעשיות לויולה

מיכאל רוכוורגר

2.2.2012 / 16:18

בניגוד לפרסומים קודמים, נראה כי אין התקדמות במגעים בין אי. די. בי לויולה על רכישת כלל תעשיות. ככל הנראה נעוצה המחלוקת בסוגיית שווי העיסקה

האם קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, תצטרך לחפש קונה אחר לחברת כלל תעשיות ? נכון להיום, המגעים למכירת השליטה בחברה (40%), לקבוצת ויולה בראשות הראל בית און, יונתן קולבר ושלמה דברת, נקלעה למבוי סתום - בניגוד לפרסומים בתקשורת ביום ראשון האחרון, כי נוחי דנקנר והראל בית און סכמו בסוף שבוע שעבר על תנאי העסקה ושלפי אותם כלי תקשורת הייתה אמורה להחתם השבוע.

בינתים בין הצדדים נתגלעו חילוקי דעות לגבי השווי שלפיו תתבצע העסקה וכן לגבי המנגנונים השונים של הלוואת המוכר שאותה הייתה אמורה אי.די.בי להעניק לויולה וכן בכל הנוגע למנגנוני התאמה של הגנות מפני ירידות שווי אפשריות בחברות הבנות העיקריות של כלל תעשיות- משאב וכלל ביוטכנולוגיה. עם זאת לפי גורמים המקורבים למו"מ עדיין לא מדובר בפיצוץ העסקה אלא בקשיים.

כפי שנחשף לפני כשבועיים ב- TheMarker ויולה ביקשה מאי.די.בי הנחה של כ- 10% בשווי שלפיו תתבצע העסקה, כלומר לפי שווי של כ- 3.4 מיליארד שקל וכן להכניס מנגנוני התאמה שונים.

מכירת כלל תעשיות הנה קריטית עבור אי.די.בי בכדי לעמוד בהתחייבויות של מיליארדי שקלים לבעלי האג"ח והבנקים. התרחקותה של ויולה מהמגעים עשוייה לפתוח את הדלת חזרה למשפחת לבנת, שותפותה בגרעין השליטה באי.דיבי, לגבי רכישת השליטה בכלל תעשיות או לחלופין בחברות הבנות נשר ותעבורה.

עסקה זו מצטרפת לעסקות נוספות שאי.די.בי לא הצליחה להשלים בתקופה אחרונה כמו מכירת השליטה בקמעונאית המזון שופרסל לידי קבוצת נואי- ברונפמן – פישר ואת כלל ביטוח לידי קרן פרמירה האירופאית.בשל אי- השלמת העסקות הללו שהיו אמורות להניב לאי.די.בי תזרימי מזומנים של מיליארדי שקלים, האג"ח של אי.די.בי אחזקות נסחרות עדיין בתשואות לפדיון זבל של כ- 10% - 14% .

באי.די.בי סרבו להגיב לידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully