וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממתינים לאירופה: אחד העם נסגר בירידות קלות

אורן פרוינד

2.2.2012 / 16:51

המסחר בבורסה התל אביבית היה דליל והסתכם ב-843 מיליון שקל. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2% היום ו-0.8% בסיכום השבועי. מדד ת"א 100 נותר ללא שינוי

המסחר בת"א נחתם בירידות שערים מתונות במחזור מסחר דליל של 843 מיליון שקל, כאשר המשקיעים ממתינים להתפתחויות באירופה. אגרות החוב של קבוצת אי.די.בי אחזקות נחתכו היום ב-2% , על רקע ההערכות כי המו"מ למכירת כת"ש לויולה הופסק.

מדד ת"א 25 איבד היום 0.2% מערכו ונחתם ברמה של 1121 נקודות. בסיכום שבועי השיל המדד 0.8% מערכו. מדד ת"א 100 נחתם ללא שינוי ברמה של 1017 נקודות. מדד ת"א בנקים נחלש ב- 0.9% ומדד נדל"ן 15 התחזק ב-0.2%. אפריקה נכסים טיפסה 7% על רקע העלאת הדירוג והצעות הרכש ופרטנר הוסיפה 3.5% על רקע המו"מ למכירת החברה.

המו"מ היווני מתקרב לסיומו. גורם בכיר בממשלת יוון ציין אמש כי ההסכם עם הנושים הפרטיים הוא "עניין של שעות". הממשלה היוונית מציעה לנושים תמריצים שונים עבור ריבית נמוכה יותר באיגרות החוב החדשות, כך דווח אתמול באירופה. אחד התמריצים הוא הצמדת הריבית לשיעור הצמיחה בתמ"ג במדינה. תמריץ נוסף הוא ערבות המגנה עליהם במקרה של חדלות פרעון.

מירב בר קיימא, מנהלת חדר עסקות בלאומי שוקי הון, התייחסה להשפעות המו"מ היווני על המסחר: "המחזור במניות ממשיך להיות דליל, כאשר הגופים המוסדיים יושבים על הגדר בהמתנה להתפתחויות באירופה". לגבי שוק המניות הישראלי, ציינה בר קיימא כי "עיקר העניין במסחר מתרכז במניית כיל , לאור פעילות ערה של משקיעים זרים במניה".

ההתקדמות במו"מ היווני מצטרפת לנתונים חיוביים שפורסמו אתמול ברחבי העולם המצביעים על המשך הצמיחה של מגזר הייצור בכלכלות הגדולות. מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב עלה בינואר לרמה של 54.1 נקודות לעומת רמה של 53.1 נקודות בדצמבר, מסרה אתמול חברת המחקר ISM.

תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של המדד לרמה של 54.5 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על התרחבות פעילות הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

באירופה, מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בגרמניה עלה בינואר לרמה של 51 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים - לעומת 50.9 נקודות בדצמבר. מדד מנהלי הרכש של גוש היורו עלה ל-48.8 נקודות בינואר מעל תחזיות כלכלנים לתוצאה של 48.7 נקודות.

מניות במרכז

סקיילקס בחרה בבנקי ההשקעות לאזארד ודויטשה בנק על מנת שיובילו עבורה את עסקת מכירת המניות של פרטנר . במסגרת ההסכם בין בנקי ההשקעות וסקלייקס, סוכם כי דויטשה בנק יעמיד לרוכש המניות אשראי של עד מיליארד דולר. אשראי זה יינתן כנגד המניות.

חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) בוחנת מחיקה של מניית מעריב מהמסחר בבורסה על ידי פרסום הצעת רכש מלאה לכל מניותיה, כך עולה מעדכון תזרים המזומנים החזוי לאוקטובר 2011 עד ספטמבר 2013 שפורסם אתמול על ידי מעריב.

יומיים לאחר שחברת דלק נדל"ן חתמה עם נציגות מחזיקי האג"ח מסדרות ד' ו-ה' , אישרה השופטת ורדה אלשיך לחברה לקיים אסיפת נושים, שבה תנסה החברה לאשר ברוב של 75% את ההסדר. האישור ניתן חרף ההתנגדות של מחזיקי אג"ח כ"ה (28% מהחוב הכולל). כינוס אסיפה אחת מחזק את כוחה של דלק נדל"ן להעביר את ההסדר, שכן נציגויות ד' ו-ה' מהוות כ- 72% מחזיקי החוב.

אודיוקודס , ספקית טכנולוגיות VoIP ומוצרי רשתות קוליות, דיווחה אתמול (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011. ההכנסות ברבעון הרביעי של 2011 הסתכמו ב-37.2 מיליון דולר לעומת 36 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011 ו-40.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2010.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully