וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקיצוצים: אושרה העלאת שכר הבכירים בחברת החשמל באלפי שקלים

איתי טרילניק

2.2.2012 / 20:55

רשות החברות אישרה לאחרונה דירוג חדש לחברת החשמל המאפשר העלאת שכר המנכ"ל והיו"ר בסכומים העשויים להגיע עד 14 אלף שקל, וזאת למרות חוב כללי של למעלה מ-60 מיליארד שקל

רשות החברות אישרה לאחרונה דירוג חדש לחברת החשמל, המאפשר העלאת שכר המנכ"ל והיו"ר בסכומים העשויים להגיע עד 14 אלף שקל. זאת, למרות המצב הפיננסי הקשה של החברה, דרישת המדינה להתייעלות משמעותית בפעילותה, וחוב כללי של למעלה מ-60 מיליארד שקל.

בראש רשות החברות הממשלתיות עומד דורון כהן, המכהן כעת גם במנכ"ל בפועל של משרד האוצר. לאחרונה אישרה רשות חברות סיווג חדש עבור חברת החשמל ורפא"ל, הגבוה מן הסיווג המקסימלי שהיה קיים עד כה. הסיווג החדש מאפשר לשלם למנכ"ל החברה, אלי גליקמן, וליו"ר, יפתח רון-טל, משכורות הגבוהות בכ-14 אלף שקל יותר ממשכורתיהם הקודמות. לאור אישור הסיווג החדש, אישר דירקטוריון החברה את ההעלאה בישיבתו לפני שבוע.

גורמים בחברת החשמל טוענים כי מדובר בשינוי נדרש על מנת למשוך לחברה הממשלתית מנהלים מהשורה הראשונה. השכר המקסימלי החדש יעמוד על כ-61 אלף שקל, במקום כ-47 אלף עד כה (כ-60 אלף שקל שכר ברוטו). יש לציין כי שכר המנכ"ל והיו"ר מוגבלים על ידי רשות החברות, ולפיכך נוצר מצב שבו עובדים בכירים בחברה, הנהנים במשך שנים רבות מתוספות שכר מצטברות, מרוויחים יותר מהם. כך, מנכ"ל החברה והיו"ר אינם נמצאים בעשיריית מקבלי השכר הגבוה בחברה.

השבוע אישרה רשות החשמל העלאה הדרגתית בתעריף החשמל, בסך 13.4%, שתתפרש על פני שלוש השנים הקרובות. זאת, עקב המצוקה התזרימית הקשה אליה נקלעה החברה בשל השיבושים באספקת הגז והשימוש בדלקים יקרים יותר כתחליף. החברה נדרשת להתייעל, ולקצץ מתקציבי התפעול שלה כ-400 מיליון שקל. רון-טל, שיהנה מעלייה בשכר, אמר היום בכנס הרצליה כי "מה שהביא לייקור החשמל בשנה האחרונה זה לא הבעיות הפיננסיות של החברה, וזה לא קשור כהו זה ליעילות החברה".

ממשרד האוצר נמסר כי "משמעות ההחלטה על העלאת רמת סיווג חברה היא כי דירקטוריון החברה רשאי לאשר תקרת שכר לפי המקסימום המותר לחברה (תקרה של 61,851 שקל לרמה הבכירה ביותר). עיתוי העלאת השכר ורמתו הם באחריות דירקטוריון החברה בלבד. מטרת העלאת הסיווג נועדה לאפשר לחברות ממשלתיות מובילות להתחרות על כוח אדם איכותי ולהעניק רמת שכר תחרותית בדומה למקובל במשק".

מחברת החשמל נמסר כי העלאת סיווג החברה ברשות החברות הממשלתיות חשובה בשל היקפי פעילות החברה, הנחשבת לגדולה במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully