וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשקיף פייסבוק הקפיץ את מניות הרשתות החברתיות בוול סטריט

נמרוד הלפרן

3.2.2012 / 0:00

זינגה קפצה ב-17%; גרופון ב-7%; לינקדאין טיפסה ב-6%; רנרן - "פייסבוק הסינית" - זינקה ב-7%; סגירה מעורבת במדדים המובילים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, על רקע ירידה במספר תביעות האבטלה בארה"ב ולאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר כי כלכלת ארה"ב ממשיכה להתאושש. מניות המדיה החברתית הובילו את העליות על רקע הגשת תשקיף ההנפקה של פייסבוק.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.1%, מדד 500 S&P, שנסגר אתמול בעליות לראשונה זה חמישה ימי מסחר, המשיך בתנופה החיובית וטיפס ב-0.1%, מדד נאסד"ק הוסיף 0.4% לערכו. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.83%.

נאום ברננקי

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי כלכלת ארה"ב מפגינה סימני שיפור אולם עדיין נותרה פגיעה לזעזועים, וקרא למחוקקים בארה"ב לצמצם בטווח הארוך את הגירעון בתקציב ארה"ב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

"למרבה המזל, במהלך החודשים האחרונים, המדדים של צריכה פרטית, ייצור ופעילות בשוק העבודה הפגינו סימני שיפור מסוימים", אמר ברננקי בעדותו בפני ועדת התקציב של בית הנבחרים האמריקאי. "עם זאת, עדיין קיימת חוסר ודאות לגבי התחזית, ונמשך הצורך במעקב צמוד אחרי ההתפתחויות הכלכליות".

ברננקי חזר על הודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) מה-25 בינואר לפיה התחזית הכלכלית צפויה להצדיק את השארת הריבית בשפל הנוחכי לפחות עד שלהי שנת 2014.

"באקלים של תחזיות אינפלציה מבוססות היטב, יציבות רבה יותר במחירי הסחורות, וחולשה משמעותית בשוקי העבודה והמוצרים, אנו צופים כי האינפלציה תמשיך להיות מוגבלת", אמר היום ברננקי.

עם זאת, "קצב ההתאוששות הוא איטי באופן מתסכל, במיוחד לאור העובדה שמיליוני עובדים ממשיכים להיות מובטלים או מועסקים בהיקף נמוך משהיו רוצים", אמר ברננקי. "יתר על כן, הצמיחה החלשה הותירה את הכלכלה פגיעה לזעזועים".

החזית המקרו כלכלית

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-12 אלף לרמה של 367 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר במספר התביעות השבועי לרמה של 371 אלף.

דו"ח התעסוקה של חודש ינואר שיפורסם מחר בארה"ב צפוי להצביע על כך ש-145 אלף משרות חדשות נוספות לשוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר, וכי שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 8.5%.

מניות המדיה החברתית הובילו את העליות בוול סטריט על רקע הגשת תשקיף ראשון לקראת הנפקה ראשונה לציבור (IPO) של ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק. מהתשקיף עלה בין השאר כי שיתוף הפעולה בין פייסבוק לחברת המשחקים זינגה, שפיתחה את המשחקים הפופולריים פארמוויל וסיטיוויל, היה אחראי על 12% מהכנסות פייסבוק בשנה שעברה. מניית זינגה קפצה ב-17%; רנרן, מפעילת אתר הרשתות החברתיות הגדול בסין אשר הוכתרה בתור "פייסבוק הסינית", זינקה ב-7%; ענקית הקופונים גרופון קפצה ב-7%; אתר הרשתות החברתיות העסקיות לינקדאין טיפס ב-6%.

עונת הדו"חות בוול סטריט

241 מתוך החברות הנכללות במדד S&P 500 פירסמו דו"חות רבעוניים מאז התשיעי בינואר, ו-66% מהן דיווחו על רווח למניה שעלה על תחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי בלומברג. אנליסטים צופים רווחי החברות הגדולות בארה"ב צמחו ב-4.6% ברבעון הרביעי של 2011.

דאו כמיקל, יצרנית הכימיקלים הגדולה בארה"ב, דיווחה במפתיע על הפסד של 2 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2011. מכירות החברה בתקופה המדווחת גדלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-14.1 מיליארד דולר.

ענקית המדיה ויאקום דיווחה היום על ירידה ברווחיה לצד צמיחה בהכנסות. החברה רשמה ברבעון האחרון רווח של 212 מיליון דולר, או 39 סנט למניה, לעומת רווח של 610 מיליון דולר, או 1.01 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 1.06 דולר למניה - סנט אחד מעל לתחזיות. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-3.95 מיליארד דולר לעומת 3.83 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר בהכנסות ויאקום ל-3.99 מיליארד דולר.

מו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו שם, דיווחה היום על ירידה של 12% ברווחיה ברבעון הרביעי, על רקע המשך התכווצות הפרסום בעיתונות המודפסת, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 58.9 מיליון דולר, או 39 סנט למניה, לעומת רווח של 67.1 מיליון דולר, או 44 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 45 סנט למניה - שלושה סנט מעל לתחזיות האנליסטים.

החברה, שבבעלותה גם העיתון "בוסטון גלוב" ואתר About.com, רשמה ברבעון הכנסות של 643 מיליון דולר, ירידה של 2.8% לעומת התקופה המקבילה. תחזית האנליסטים היתה להכנסות יותר גבוהות בסך 646.8 מיליון דולר.

קואלקום, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים סלולרים, דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על זינוק חד ברווחים ובהכנסות ברבעון האחרון, וסיפקה תחזיות מכירות ורווח גבוהות מהצפוי לרבעון הנוכחי, הודות לביקוש מוגבר לטלפונים סלולרים בהודו ובסין.

אמדוקס, חברת הבילינג מהגדולות בעולם, פירסמה אמש את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון והציגה גידול של 4% בהכנסותיה לסך 807 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-111 מיליון דולר, כאשר בשוק צפו לרווח של 113 מיליון דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אזהרת רווח של רויאל קריביאן

רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בשליטת משפחות עופר ופריצקר, הזהירה כי רווחיה השנה יהיו בטווח של 1.9-2.3 דולר למניה על רקע האטה בביקוש עקב עלייתה על שרטון של ספינת קוסטה קונקורדיה שבבעלות מתחרתה קרניבל מול חופי איטליה. תחזית האנליסטים היתה לרווח שנתי של 2.94 דולר למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully