וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם הישראלים שהתעשרו מהנפקת פייסבוק?

גיא גרימלנד

3.2.2012 / 15:48

חברת סנפטו הישראלית נרכשה על ידי מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק, בשווי של כ-75 מיליון דולר. עם זאת, קשה עדיין לחזות האם המשקיעים יזכו לתמורה

מיהם הישראלים שהתעשרו מהנפקת פייסבוק? ל-TheMarker נודע כי חלק מהיזמים, העובדים והקרנות שהשקיעו בסנפטו, שנמכרה במארס 2011 לפייסבוק - מחזיקים במניות פייסבוק וצפויים לממש אותן במיליוני דולרים. הרשת החברתית של מארק צוקרברג רכשה את סנפטו בכ-75 מיליון דולר, ובזמנו לא פורסם כי זו היתה עסקת מניות בלבד. משקיעי הון סיכון מעדיפים מזומן בדרך כלל - קבלת מניות עבור מכירת החברה היא עניין מסוכן, וקשה לחזות האם באמת המשקיעים יזכו לתמורה. במקרה של פייסבוק, שהיה ברור כי החברה תצא להנפקה, הוחלט ללכת על הכיוון הזה.

גורם המעורה בפרטים מעריך שהמניות שמחזיקים הקרנות, היזמים והעובדים שוות כיום פי שניים לעומת שוויין בזמן המכירה של סנפטו, כלומר - כ-150 מיליון דולר בהערכה גסה. המרוויחה העיקרית היא קרן ההון סיכון סקויה ישראל, שהיו לה אחזקות בשיעור של כ-35%. גם קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס מחזיקה במניות פייסבוק. אך לא רק הקרנות ייהנו ממימוש המניות בעקבות ההנפקה. על פי הערכות, גם היזמים - רן מקבי, מיכה ברדיצ'בסקי, ברק נווה וליאור טל - קיבלו מניות פייסבוק בעקבות העסקה. ולא רק הם, אלא גם העובדים. כיום מועסקים כעשרה מעובדי סנפטו במטה החברה בקליפורניה. הגורם אומר שאין לו ספק שהמניות שמחזיקים יזמי ועובדי סנפטו יהפכו אותם למיליונרים - "בוודאי צוות המייסדים של החברה", לדבריו.

גורם אחר המעורה בפרטים סיפר כי "ההחלטה של העובדים בסנפטו לעבוד עבור פייסבוק בארה"ב נבעה מהאפשרות לקבל מניות לקראת ההנפקה. השכר של עובדי סנפטו בפייסבוק מוערך ב-90-120 אלף דולר בשנה. זה סכום שהם יכלו להרוויח אותו גם בישראל, אבל הם בחרו לעבור גם כדי לקבל מניות. כולם ידעו שההנפקה תקרה".

היזמים צפויים להרוויח יותר מעובדי סנפטו

גורם נוסף מספר כי "הוצעו בפני היזמים והעובדים האפשרות לקבל מניות, מזומן או גם וגם. כל אחר בחר במשהו אחר. חלק בחרו מניות. מדובר בפירורים אבל אפשר להניח שזה יכול להגיע גם למיליון דולר לאחד". לא בטוח שבשלב זה יוכלו הישראלים שמחזיקים במניות פייסבוק לממש את אחזקותיהם. על פי הערכות בשוק, פייסבוק הטילה מגבלות על מכירת המניות.

מרוויחים נוספים מההנפקה הם המשקיעים הראשונים בחברה, האנג'לים - רינה ונחשון גילה, צמד יזמי היי-טק, הילוו לרן מקבי את הכסף הראשוני להקמת החברה. הקשר נוצר בעקבות חברות של אביו של רן, אליצור, עם בני הזוג. רינה גילה, מנהלת חברת התוכנה אימג' טכנולוגיות, אומרת כי "עדיין לא עשיתי חישוב כמה שוות המניות שלי. חשבנו שזה כסף אבוד. הימרנו על הסטארט-אפ. השקענו את הכסף כי היה מדובר בבן של חברים. אני מניחה שנחזיר את ההשקעה".

ל-TheMarker נודע כי עובדי סנפטו קיבלו בין 20-15 אלף מניות לפי מחיר של 10 דולר למניה. לכן במחיר של 50 דולר למניה, זה יאפשר מימוש בהיקף של מיליון דולר. גורם אומר כי הוא מעריך שהיזמים קיבלו יותר מניות, כך שהללו צפויים להרוויח יותר מהעובדים של סנפטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully