וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בבנקים מצמצמים: לאומי יציג תכנית קיצוצים

סיון איזסקו

5.2.2012 / 8:22

על רקע התחזיות להאטה כלכלית במשק, וההערכה כי בנק ישראל יציג בקרוב דרישה מהבנקים לחזק את יחס הלימות ההון מכין בנק לאומי תכנית התייעלות. "נצטרך לחסוך, כל אחד בתחומו"

בנק לאומי מצוי בימים אלה בישורת האחרונה של הכנת תכנית התייעלות רחבת היקף, שתוגש לאישור ההנהלה ודירקטוריון הבנק - כך נודע ל-TheMarker.

הצורך בביצוע מהלך התייעלות נרחב גבר על רקע התחזיות להאטה כלכלית במשק, וההערכה כי בנק ישראל יציג בקרוב דרישה מהבנקים לחזק את יחס הלימות ההון, שתחייב את הבנק להגדיל את בסיס ההון באמצעות רווחיות. במקביל, הבנק סובל משחיקה במדדי היעילות בעקבות הגידול עקבי בהוצאות השכר ובהוצאות נוספות, לצד צמצום ביכולת הבנק להמשיך להגדיל את ההכנסות.

בדו"ח של המפקח על הבנקים בנושא המערכת הבנקאית, שפורסם באוגוסט 2011, הוצגה השוואה בינלאומית שלפיה יחס היעילות (ההוצאות התפעוליות חלקי סך ההכנסות) במערכת הבנקאות הישראלית ב-2010 היה 68%, כלומר, על כל שקל של הכנסה למערכת הבנקאית בישראל - 68 אגורות הופנו לתשלום הוצאות תפעול. השיעור הממוצע בעולם, לפי ההשוואה שהציגה קרן המטבע הבינלאומית, הוא 62.8%.

בבנק לאומי היה יחס היעילות ב-2010 68.9%, ובתשעת החודשים הראשונים של 2011 הורע יחס זה ל-74.1%, בעיקר בשל הפרשות של הבנק לקופות הפיצויים של העובדים, שהגדילו את סעיף ההוצאות.

בשנה שחלפה הכריז הבנק על העברת פעילות הבק אופיס מהסניפים אל מרכזי תפעול. מהלך זה נועד לאפשר לבנק להקטין בהדרגה את שטחי הנדל"ן של הסניפים ובכך לחסוך בעלויות השכירות. במקביל הודיע הבנק באחרונה על מיזוג בנק לאומי למשכנתאות לתוך לאומי באופן שיחסוך לבנק מיליוני שקלים בשנה.

ביום חמישי התבשרו עובדי חטיבת שוקי ההון של הבנק, בראשות פרופ' דני צידון, כי גם הם ירגישו בשנה הקרובה את הקיצוצים. בכנס סיכום שנת הפעילות והצגת התוכניות לשנה הקרובה - שנערך השנה במשרדי הבנק ולא באירוע חגיגי בבית מלון כנהוג - אמר צידון כי 2012 תהיה שנה קשה וכי היא לא תפסח על המערכת הבנקאית ועל בנק לאומי. "אנחנו נצטרך להיערך אחרת ולחסוך, כל אחד בתחומו", אמר צידון. "נצטרך לעשות יותר בפחות משאבים. חלק מהדברים שרצינו לעשות השנה, יידחו".

את התכנית יישם ככל הנראה המנכ"ל החדש שייבחר בשבועיים הקרובים כמחליף לגליה מאור. מאור צפויה לפרוש מתפקידה באפריל, זמן קצר לאחר הצגת הדו"חות הכספיים של הבנק ל-2012. כך או כך, תכנית ההתייעלות החדשה שתוצג בקרוב לא צפויה לכלול פיטורי עובדים, מאחר שהדבר דורש את פתיחת הסכמי העבודה הקיבוציים.

דובר בנק לאומי מסר בתגובה: "אנו לא מגיבים על דברים הנאמרים בכנסים פנימיים של הבנק", וסירב להתייחס לתכנית ההתייעלות הרחבה המתוכננת בבנק.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully